• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hyllan club >>

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hyllan eller vad den kallas, är det en sluten grupp där man kommer in via inbjudan? När forumledningen @Denke pratade om Hyllan för länge sedan så var det tal om att man skulle ha 1500 inlägg så fick man vara med och det ändrade man senare till inbjudan enbart? Är det rätt uppfattat? Missförstå mig rätt. Jag har inget emot vilka sällskap ni bildar och detta är inte ett försök att bli inbjuden, men om det finns en sluten grupp så kanske det inte dessutom behöver hållas hemligt att den finns? Finns många slutna sällskap ute i samhället, med tydliga tystnadsplikter etc som ändå är väl kända. Bara att tala om att det finns en sluten grupp och blir man inbjuden så blir man.

Var det inte exakt så det var från början? Den fanns där, offentligt, och det som skrevs skulle inte yppas på annat håll men det gjordes det varpå Hyllan stängdes ned?
 
Stängdes ned lika med upphörde? Stängdes ner lika med togs bort som ett subforum i KS tablå, men finns kvar i hyfsad tysthet? Alla som prövat slutna sällskap vet att det läcker. Läcker det på allvar så får man väl stänga av de det berör. Om alternativet är att försöka bli hemlig? Slutar det läcka då? Tack för svar

Spelar roll? Jo om många kunniga lägger mycket kraft utanför officiella KS, så kan det säkert spela roll.
 
Stängdes ned lika med upphörde? Stängdes ner lika med togs bort som ett subforum i KS tablå, men finns kvar i hyfsad tysthet? Alla som prövat slutna sällskap vet att det läcker. Läcker det på allvar så får man väl stänga av de det berör. Om alternativet är att försöka bli hemlig? Slutar det läcka då? Tack för svar.
Upphörde pga att minst ett pucko spred info.
 
Hyllan eller vad den kallas, är det en sluten grupp där man kommer in via inbjudan? När forumledningen @Denke pratade om Hyllan för länge sedan så var det tal om att man skulle ha 1500 inlägg så fick man vara med och det ändrade man senare till inbjudan enbart? Är det rätt uppfattat? Missförstå mig rätt. Jag har inget emot vilka sällskap ni bildar och detta är inte ett försök att bli inbjuden, men om det finns en sluten grupp så kanske det inte dessutom behöver hållas hemligt att den finns? Finns många slutna sällskap ute i samhället, med tydliga tystnadsplikter etc som ändå är väl kända. Bara att tala om att det finns en sluten grupp och blir man inbjuden så blir man.

Hyllan som tidigare fanns med de kriterier du nämner ovan stängdes eftersom vissa medlemmar inte hade förmågan att följa den enda regeln som fanns. Det finns alltså ingen Hylla i dagsläget, men den kommer att öppna igen med delvis nya kriterier. Det är, som du nämner, inga konstigheter att ha en Hylla, men vi kan inte informera öppet om saker som inte finns. Men, som sagt, den kommer att öppna igen. Och då kommer det att vara helt öppet om vilka kriterier som kommer att gälla för medlemskap. :)
 
Hyllan som tidigare fanns med de kriterier du nämner ovan stängdes eftersom vissa medlemmar inte hade förmågan att följa den enda regeln som fanns. Det finns alltså ingen Hylla i dagsläget, men den kommer att öppna igen med delvis nya kriterier. Det är, som du nämner, inga konstigheter att ha en Hylla, men vi kan inte informera öppet om saker som inte finns. Men, som sagt, den kommer att öppna igen. Och då kommer det att vara helt öppet om vilka kriterier som kommer att gälla för medlemskap. :)
Hoppas jag får vara med! På mitt CV finns i allafall att jag skapat en av KS mysigaste och trevligaste trådar. Hoppas att stämningen på nya hyllan kan bli lika fin som i denna tråd:
https://klocksnack.se/threads/vilken-är-den-minst-prisvärda-klockan-på-köp-och-sälj-just-nu.35779/
 
Tack @Denke , där rätade du ut ett frågetecken för mig i alla fall. Hoppas de nya reglerna/kriterierna är tydliga angående konsekvenserna om man inte spelar enligt regelverket. För ett subforum där t ex en entusiast som jag (eventuellt :)) kan följa hur de riktigt kunniga samtalar hoppas jag blir intressant och lärorikt. Lycka till med nya Hyllan!
 
Hyllan eller vad den kallas, är det en sluten grupp där man kommer in via inbjudan? När forumledningen @Denke pratade om Hyllan för länge sedan så var det tal om att man skulle ha 1500 inlägg så fick man vara med och det ändrade man senare till inbjudan enbart? Är det rätt uppfattat? Missförstå mig rätt. Jag har inget emot vilka sällskap ni bildar och detta är inte ett försök att bli inbjuden, men om det finns en sluten grupp så kanske det inte dessutom behöver hållas hemligt att den finns? Finns många slutna sällskap ute i samhället, med tydliga tystnadsplikter etc som ändå är väl kända. Bara att tala om att det finns en sluten grupp och blir man inbjuden så blir man.
Rätt uppfattat.
 
Tack @Denke , där rätade du ut ett frågetecken för mig i alla fall. Hoppas de nya reglerna/kriterierna är tydliga angående konsekvenserna om man inte spelar enligt regelverket. För ett subforum där t ex en entusiast som jag (eventuellt :)) kan följa hur de riktigt kunniga samtalar hoppas jag blir intressant och lärorikt. Lycka till med nya Hyllan!
"...kunniga samtalar..."
image.jpeg
 
Hyllan som tidigare fanns med de kriterier du nämner ovan stängdes eftersom vissa medlemmar inte hade förmågan att följa den enda regeln som fanns. Det finns alltså ingen Hylla i dagsläget, men den kommer att öppna igen med delvis nya kriterier. Det är, som du nämner, inga konstigheter att ha en Hylla, men vi kan inte informera öppet om saker som inte finns. Men, som sagt, den kommer att öppna igen. Och då kommer det att vara helt öppet om vilka kriterier som kommer att gälla för medlemskap. :)

Naaaw! Du är helt klart nallebjörnen bland admins. :D

Sätt gränsen till 10 000 inlägg så jag kan sätta igång och spamma som jag gjorde sist.
 
Vilket skämt, men vem är förvånad...

Handlar det inte om "champagne eller fitta" så är det väl inte "fint" nog för hemliga klubben?
 
Tack @Denke , där rätade du ut ett frågetecken för mig i alla fall. Hoppas de nya reglerna/kriterierna är tydliga angående konsekvenserna om man inte spelar enligt regelverket. För ett subforum där t ex en entusiast som jag (eventuellt :)) kan följa hur de riktigt kunniga samtalar hoppas jag blir intressant och lärorikt. Lycka till med nya Hyllan!
"Följa hur de riktigt kunniga samtalar" hahaha är du på riktigt? Så du menar att övriga medlemmar inte är kunniga då eller?
Löjligt töntigt skrivet!
 
Tack @Denke , där rätade du ut ett frågetecken för mig i alla fall. Hoppas de nya reglerna/kriterierna är tydliga angående konsekvenserna om man inte spelar enligt regelverket. För ett subforum där t ex en entusiast som jag (eventuellt :)) kan följa hur de riktigt kunniga samtalar hoppas jag blir intressant och lärorikt. Lycka till med nya Hyllan!
Du missar ju helt grejen. Om det blir en ny hylla så kommer den ju inte fyllas med hemliga ninjatekniker utan av sådant som de som skriver inte tycker passar sig på öppna delen. Vad det blir i så fall beror ju på medlemmarna. Tror knappast det blir fullt av hemliga recensioner och hemlig fakta om urverk. En forumdel där man kan vara lite mer personlig utan att hela världen kan se det alltså.

Ett ställe där @china skulle kunna visa upp sin miljonsamling eller sin fina lya och där manrub (eller vad han nu hette) skulle kunna visa upp sin biffiga bringa.
 
Herregud, @china vad har hänt med dig egentligen ? Eller var du sådan här innanför det polerade skalet innan också, innan vad det nu var som hände som fick dig att explodera och lämna forumet ? Jag har hittills inte nyttjat ignore-funktionen men du blir först ut hos mig med det; tråkigt då du bevisligen kan massor om klockor men din nya läskigt obalanserade och otrevliga framtoning vill jag helst vara utan; det väger tyngre än att missa något inlägg från dig om klockor, men du tycks ju ändå inte skriva något om det nuförtiden.
 
@Yonson , vilken fantasi du har när du tolkar min text, den borde du kunna göra nåt vettigt med. Självklart förstår jag att man omgiven av det man uppfattar som en tryggare krets (om det är möjligt att skapa) kan våga mer. Sedan är ju frågan om man skall lämna ut info om andras samlingar, oavsett forum. Det initiativet kan de väl få ta själva.

@RobVintage Finns massor med kunskap hos helt nya medlemmar och på öppna subforum givetvis. Det ena utesluter inte det andra. Jag har mina förhoppningar på en ny Hylla. Blir det av, så får vi se.
 
@Yonson , vilken fantasi du har när du tolkar min text, den borde du kunna göra nåt vettigt med. Självklart förstår jag att man omgiven av det man uppfattar som en tryggare krets (om det är möjligt att skapa) kan våga mer. Sedan är ju frågan om man skall lämna ut info om andras samlingar, oavsett forum. Det initiativet kan de väl få ta själva.

@RobVintage Finns massor med kunskap hos helt nya medlemmar och på öppna subforum givetvis. Det ena utesluter inte det andra. Jag har mina förhoppningar på en ny Hylla. Blir det av, så får vi se.
De gamla medlemmarna eller de med kunskap lär ju inte sluta skriva på det "vanliga" forumet för det eller?
Sättet du uttrycker dig på är endast rent rövslickeri för att få en invite, en ja-sägare bidrar inte med ett skit i det långa loppet.
 
@Yonson , vilken fantasi du har när du tolkar min text, den borde du kunna göra nåt vettigt med. Självklart förstår jag att man omgiven av det man uppfattar som en tryggare krets (om det är möjligt att skapa) kan våga mer. Sedan är ju frågan om man skall lämna ut info om andras samlingar, oavsett forum. Det initiativet kan de väl få ta själva.
Nu läste du nog lite knas. Det jag skrev var att en dold forumdel kan användas till att visa SINA EGNA saker i en tryggare kontext och ett ställe där folk vågar vara mer privata.
Förstår inte riktigt vad du utöver det menar skulle kunna finnas på en sådan forumdel.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp