• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hyllan club >>

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Alltid undrat vad som händer där inne..
Föreställer mig afr champagnen flödar och 90% av all handel sker "under bordet" och inte ute i vanliga världen.. ;)

Det är mest en massa reciterande av gamla dikter från 1920-tal. Lite mysigt faktiskt. Det finns oanade talanger bland forum-medlemmarna.
Den här fantastiska Norska dikten av Gunmo Husmo diskuterades rätt så livligt vill jag minnas.

"Det er vel virkelighet,
det er vel virkelighet nok for dine øyne,
men jeg er på den andre siden
hvor gresstrå er kimende klokker av sorg og bitter forventning.
Jeg holder et menneskes hånd,
ser inn i et menneskes øyne,
der mennesket er en tåke av ensomhet og angst."

Den här fantastiska Norska dikten av Gunmo Husmo diskuterades rätt så livligt vill jag minnas.

"Det er vel virkelighet,
det er vel virkelighet nok for dine øyne,
hvor gresstrå er kimende klokker av sorg og bitter forventning.
Jeg holder et menneskes hånd,
ser inn i et menneskes øyne,
der mennesket er en tåke av ensomhet og angst."
Ja jävlar vilken debatt det blev av det där... Det var nån som lämnade till slut, har jag för mig...

Visst det hade jag glömt bort, xx lämnade efter ganska hårda ordalag.
Nej det var inte på grund av poemet utan när XX påstod att YYs mor inte uppskattade tulpaner i den utsträckning som förväntas av en dam i sextioårsåldern. Det tog hårt på YY som replikerade på sitt omisskänligt polemiska vis om att pelargoner minsann växte i XX alla fönster. Det fick XX att lämna Hyllan och söka sig till TTT.

Nej det var inte på grund av poemet utan när XX påstod stt YYs mor inte uppskattade tulpaner i den utsträckning som förväntas av en dam i sextioårsåldern. Det tog hårt på YY.
Nej nej där minns du fel, det började med om tulpanerna skulle ha en rak eller sne snittyta, kallt eller varmt vatten. Därefter citerade XX Gunmo Husmo och därifrån tog det hus i helvetet varpå YY lämnade med buller och bång.
@Camo00, kan du bekräfta riktigheten i mitt påstående?

Nej nej där minns du fel, det började med om tulpanerna skulle ha en rak eller sne snittyta, kallt eller varmt vatten. Därefter citerade XX Gunmo Husmo och därifrån tog det hus i helvetet varpå YY lämnade med buller och bång.
@Camo00, kan du bekräfta riktigheten i mitt påstående?
Jag tror du misstar det för didkussionen om växtnäring kontra sockerbit i snittblommevattnet?

Nej det var inte på grund av poemet utan när XX påstod att YYs mor inte uppskattade tulpaner i den utsträckning som förväntas av en dam i sextioårsåldern. Det tog hårt på YY som replikerade på sitt omisskänligt polemiska vis om att pelargoner minsann växte i XX alla fönster. Det fick XX att lämna Hyllan och söka sig till TTT.
Jag skrev aldrig så! Skrev bara att han kanske inte borde vattna sina Mårbacka så mycket under vintern utan låta dem vila och stå mörkt.

Jag skrev aldrig så! Skrev bara att han kanske inte borde vattna sina Mårbacka så mycket under vintern utan låta dem vila och stå mörkt.
Fast det bör inte ha upprört så mycket, det är ju en helt rimlig anvisning. Jag hörde att han blev bananas när du skrev "din mamma...".

Fast det bör inte ha upprört så mycket, det är ju en helt rimlig anvisning. Jag hörde att han blev bananas när du skrev "din mamma...".
Ja, han var lite känslig så. Men jag vill passa på att understryka att det var hon som tog initiativ till en intim relation. Från början var vi bara vänner.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp