• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hyllan club >>

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
image.jpg

Ja, väldigt känsligt. Många är fortfarande upprörda efter poesikvällen. Det verkar tydligen behövas debreifing av en infekterad konflikt som jag trodde var överspelad sen länge.
Här kommer mitt poesibidag. Hoppas den är bra nog för att bli antagen:
Har inte vi gått och tittat länge nog nu på varann
Kan du hålla dig för skratt
Nu tar jag mod och kommer fram
Jag ska stilla din nyfikenhet
Ja, jag ska visa dig att du kan
Lita på mig​

Lita på mig​
Fin men lite läskigt närgången... Skriver upp dig på listan när det är dags för klocksnacks poetry slam.

Lita på mig​
Låter som en stalker som ska trakassera en stackars tjej. Såna här texter skriver han, vår nationalskald T Ledin.

Har tagit mig den konstnärliga friheten att ändra något i nationalskalden Ledins vackra text.
Tillägnad min idol och förebild Fille Stern:)

Blå blå trikåer i vatten
blå blå himlar och hav
Blå blå känslor i natten
För det är pest
med Fille Stern som gäst

Är mest förvånad över okunskapen att ingen från balettråden vet att @yonsson är klädd i en tutu.
Må så vara att det inte alltid finns en adekvat inhemsk vokabulär disponibel, men i det här fallet finns det en svensk benämning (nästning, som jag påtalat tidigare i tråden). Forsätt att svänga dig med låneord från franskan du, men kliv åtminstone ned från dina höga hästar (grands chevaux för dig din sprätt, men den diskussionen kan vi kanske ta i Hyllans stora tråd om franska låneord).

Edit: Insåg att du inte har tillgång till den tråden :p

Må så vara att det inte alltid finns en adekvat inhemsk vokabulär disponibel, men i det här fallet finns det en svensk benämning (nästning, som jag påtalat tidigare i tråden). Forsätt att svänga dig med låneord från franskan du, men kliv åtminstone ned från dina höga hästar (grands chevaux för dig din sprätt, men den diskussionen kan vi kanske ta i Hyllans stora tråd om franska låneord).

Edit: Insåg att du inte har tillgång till den tråden :p

Här kommer ett utdrag från @Philippe Stern 's tråd om hans 1.500 första inlägg som jag tycker passar utmärkt för stunden.

"Då pratar jag inte ens om mina verbala fighter här på forumet med tröttskallar som inte fattar ironi"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp