• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inofficiella Traska-tråden: "For those who know"

Når det gjelder Onyx-varianten, tror jeg produktbildene "don't do it justice" - eller at de burde laget Onyx-varianten med kun 3-6-9-12 markørene eller enda mer minimalistisk uten branding.

onyx-1.jpg

onyx4.jpg

onyx-3.jpg

Onyx-2.jpg

Senast ändrad:
Blev jäkligt sugen på en malachite 34 mm! :) Till er som beställt tidigare - skeppar de från USA? Då blir det 25% i moms, korrekt?

Jajamensam, jag tryckte på avtryckaren jag med! Så det kan bli... Helt hänsynslöst.:cool:

Har sneglat på den blanksvarta emaljlackade och utan datum ett tag. Har datum på båda mina commuters hittills och svart har jag saknat och tror den passar fantastiskt i den färgen. När då onyxtavlad dök upp var det bara att kapitulera.

36mm onyx.

Blev jäkligt sugen på en malachite 34 mm! :) Till er som beställt tidigare - skeppar de från USA? Då blir det 25% i moms, korrekt?
Yes! tyvärr.

Alltså momsen var tyvärr, inte att de skeppar från US.

Jajamensam, jag tryckte på avtryckaren jag med! Så det kan bli... Helt hänsynslöst.:cool:

Har sneglat på den blanksvarta emaljlackade och utan datum ett tag. Har datum på båda mina commuters hittills och svart har jag saknat och tror den passar fantastiskt i den färgen. När då onyxtavlad dök upp var det bara att kapitulera.

36mm onyx.

Yes! tyvärr.

Trolig +25% moms. Ja, de sender fra US, Florida.
Tack! Står och väger mellan Malachite och Onyx. Otroligt svårt!

Tack! Står och väger mellan Malachite och Onyx. Otroligt svårt!
Ville valgt om ikke så lenge, siden 34, 36 og 38mm i LL er utsolgt og 36 og 38mm Malachite er utsolgt allerede. Velg den du føler er best. Dvs. har du mange sorte fra før og vil kun ha sorte - eller liker du farger på urskiven? Vil du ha mer av det du har eller noe annet? Lykke til, uansett valg - kjøp eller ei. :)

Du ställer ju helt rätt frågor! Det är jag själv som inte riktigt har svaren än. 😅 Ofta kan man ju fundera lite, men med tanke på att dessa verkar gå åt rätt snabbt så gör FOMO sitt. Jag tycker nog kanske att Onyx är snäppet snyggare då jag tror att jag tröttnar på malakiten, men jag har en modern Explorer och älskar den klockan. Är därför lite rädd att en 36 eller 34 mm i Onyx kanske blir för lik...

@loevhagen - sorry, glömde svara direkt på inlägget ovan.

Du svarte nettopp på ditt eget spørsmål. ;) Gå for Onyx.

Bäst du skyndar dig innan jag kniper den ;)

Var lite därför jag slog till; jag måste bara få se den!:D
Då är ju frågan om det är 36 eller 34 som gäller? Har en 124270 som jag tycker är perfekt storleksmässigt. Den är ju 1 mm kortare L2L än 36 mm-varianten. Men det här case känns lite "boxigare" än Explorerns. Har någon av er testat båda och kan uttala er om hur modellen sitter? Eller i jämförelse med en BB36?

Då är ju frågan om det är 36 eller 34 som gäller? Har en 124270 som jag tycker är perfekt storleksmässigt. Den är ju 1 mm kortare L2L än 36 mm-varianten. Men det här case känns lite "boxigare" än Explorerns. Har någon av er testat båda och kan uttala er om hur modellen sitter? Eller i jämförelse med en BB36?
Har haft både Explorer 36 och BB36.
Min 36 Summiteer tycker jag bärs marginellt större än Explorern och närmare den size som BB36 har. 17,5 platt handled.
1734119350750.jpeg

1734119573374.jpeg

The Knight’s Watch på yt har recenserat commuter 34 och 36 och jämfört. 36 bärs nog aningen större än 36 R OP och 34 aningen mindre än motsvarande Rolex 34. Dvs 36 något stort för sina mått och 34 något mindre än vad som förväntas för 34,5.

Så var beredd på att 34 är/känns relativt liten jämförelsevis. Vilket inte behöver vara någon nackdel förstås. Tycke o smak som sagt.

@Clark Wayne glömde att citera dig

The Knight’s Watch på yt har recenserat commuter 34 och 36 och jämfört. 36 bärs nog aningen större än 36 R OP och 34 aningen mindre än motsvarande Rolex 34. Dvs 36 något stort för sina mått och 34 något mindre än vad som förväntas för 34,5.

Så var beredd på att 34 är/känns relativt liten jämförelsevis. Vilket inte behöver vara någon nackdel förstås. Tycke o smak som sagt.

@Clark Wayne glömde att cirera dig
Hehe, har faktiskt hittat till den videon och till en annan med en jämförelse (
). Svårt!!!!

@Clark Wayne glömde att citera dig
Minns att OP34 såg ut som en liten knapp i jämförelse med OP36 när jag såg dom.
Får mer en feeling av att det är 36 du bör satsa på.

Minns att OP34 såg ut som en liten knapp i jämförelse med OP36 när jag såg dom.
Får mer en feeling av att det är 36 du bör satsa på.
Har samma känsla när jag tittat på OP tidigare. 36 mm har känts perfekt, men då har den ju verkligen upplevts som en 36:a. Just denna modell verkar ju bäras lite större. Tror jag behöver landa i vad som isf kompletterar Explorers bäst. Något aningen större eller något mindre...

Beslutsångest i kvadrat här som ni hör...

Malakiten har ju verkligen något riktigt speciellt över sig. :) Men känns ändå som att Onyxen är the way to go.
Mångsidigheten med en Onyx dial blir svårslagen.
Jag är sugen på en sån med och funderar på om jag skulle slå till 😊
Går i tankarna på utifrän att jag nu har beställt en Malachite i 38 om jag skulle köra på en Onyx dial i 36, för variationen eller om jag skulle kört även den i 38.
Har ju Summiteer i två olika storlekar och båda funkar.

Mångsidigheten med en Onyx dial blir svårslagen.
Jag är sugen på en sån med och funderar på om jag skulle slå till 😊
Går i tankarna på utifrän att jag nu har beställt en Malachite i 38 om jag skulle köra på en Onyx dial i 36, för variationen eller om jag skulle kört även den i 38.
Har ju Summiteer i två olika storlekar och båda funkar.
Tänker precis samma! Och Onyxen kanske också blir lättare att köra med annat band. Då skulle den ju verkligen komplettera Explorern på ett bra sätt som bara (IMHO) funkar på länk. Iaf 124270 med de där utskjutande "piggarna" som nästan omöjliggör användandet av andra band. Var inne på en 34 mm men ser att den länken saknar snabbjustering = dealbreaker.

Upplever du även 38 som en stor 38 eller som en mindre? Finns det något särskilt som gör att du väger åt ena eller åt andra hållet?

Tänker precis samma! Och Onyxen kanske också blir lättare att köra med annat band. Då skulle den ju verkligen komplettera Explorern på ett bra sätt som bara (IMHO) funkar på länk. Iaf 124270 med de där utskjutande "piggarna" som nästan omöjliggör användandet av andra band. Var inne på en 34 mm men ser att den länken saknar snabbjustering = dealbreaker.

Upplever du även 38 som en stor 38 eller som en mindre? Finns det något särskilt som gör att du väger åt ena eller åt andra hållet?
Ja finns det ingen on the fly justering så blir valet enklare.

Bra fråga kring 38an.
Jag upplever att 38 sitter mer bekvämt på min handled utifrån marginellt större yta.
Kan uppleva överlag att mindre klockor på mig som 36 har en tendens att skvalpa runt mer och att en 38 hamnar mer centrerat.

Kan tänka mig att klockor med den typen av tavla som Commutern har kan upplevas som stor när den saknar en vridring och att 36 utifrån det kanske upplevs som mer proportionerligt.
Ex så tycker jag att en OP36 ser bättre ut på min handled än en OP41 som blir gigantisk i jämförelse med den tavlan.
Dock är 38 Commutern marginellt större än 36 så glappet blir inte lika dramatiskt som med OP exemplet.
Så jag vetifan hur det blir 🤓
Edit: Nu är 38 slutsåld så då behöver jag ej fundera på det något mer.
Drar in en bild för topic
1734169763515.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp