• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inofficiella Traska-tråden: "For those who know"

Någon mer som fick mail idag? Vad tycker ni?
1000009625.png
Brukar få mail från Traska men icke denna gång. Schyssta färger.

Dom ser jäkligt lika ut. Samma dimensioner. Jag tippar på att dom är det.
Fick bara för mig att det var något mer förutom tavlorna som skilde dom åt.
Edit: Var nog denna text som jag reagerade på utifrån den piece unique Summiteer som är ute på auktion, en del av texten lyder så här: To make it a real one-of-a-kind TRASKA, we did something we’ve never done before. Gilt hands and accents. The dial layout is pure Summiteer, but the case is actually a Commuter case… I wish I could say there was an artistic reason behind this but actually, at the time we were simply all out of Summiteer cases.

Senast ändrad:
7279 SEK för 34mm, 7951 SEK för 36mm och 8063 SEK i dagens växlingskurs för 38mm.
Det stod att väldigt få personer fick mailet och hade förtur att köpa klockorna.
Klurar på om jag ska köpa en Onyx 36a, fast jag precis köpte en vanlig svart... Kanske skulle testa något med lite mera färg 🤔
Är Onyx svart mer lackerad eller hur ska man beskriva den färgen?

34mm verkar finnas kvar i den gröna.

Undrar om uppgraderingarna gäller även för den. Den hade utgått ur sortimentet när det kom med frikopplad krona m.m. till de andra. Eller om det är de äldre befintliga det bytts tavla på.

Onyxtavlan som finns kvar är nog trevlig också...

34mm verkar finnas kvar i den gröna.

Undrar om uppgraderingarna gäller även för den. Den hade utgått ur sortimentet när det kom med frikopplad krona m.m. till de andra. Eller om det är de äldre befintliga det bytts tavla på.

Onyxtavlan som finns kvar är nog trevlig också...
Onyx kan jag tänka mig är riktigt bra irl.
Svårt att bilda sig en uppfattning om hur den ser ut gentemot den andra svarta.

Blir nog strålande.
Jag har jämfört storlekar nu med mina två Summiteers som jag har i både 36 och 38 men landar i att även om båda funkar bra så trivs jag bäst med 38. Smaksak så klart.
Jeg har gått en del kilo ned i vekt og jo mindre klokken er, jo bedre da håndleddet også har slanket seg, så satser derfor på at en 36mm er spot-on. Tar en sjanse her altså. Tenker også å ta av lenken og bære den på en reim for en mer "dressy look".

Tillbaka
Topp