Sorry för segt svar! Full rulle med kidsen hela dagen. Uppskattar ditt utförliga svar och förstår helt och hållet då varför du väljer 38 mm. För egen del så har jag känt att klockor utan vridning blir svåra för mig att bära upp om de är över 38 mm (och 38 mm är gränsfall). Sedan är det såklart fler parametrar som spelar in i det hela, lug to lug, etc.Ja finns det ingen on the fly justering så blir valet enklare.
Bra fråga kring 38an.
Jag upplever att 38 sitter mer bekvämt på min handled utifrån marginellt större yta.
Kan uppleva överlag att mindre klockor på mig som 36 har en tendens att skvalpa runt mer och att en 38 hamnar mer centrerat.
Kan tänka mig att klockor med den typen av tavla som Commutern har kan upplevas som stor när den saknar en vridring och att 36 utifrån det kanske upplevs som mer proportionerligt.
Ex så tycker jag att en OP36 ser bättre ut på min handled än en OP41 som blir gigantisk i jämförelse med den tavlan.
Dock är 38 Commutern marginellt större än 36 så glappet blir inte lika dramatiskt som med OP exemplet.
Så jag vetifan hur det blir
Edit: Nu är 38 slutsåld så då behöver jag ej fundera på det något mer.
Drar in en bild för topic
![]()
Brottas pga detta mycket med mina känslor för min Speedy. Ena dagen tycker jag att det är den vackraste klockan jag någonsin ägt och nästa dag tycker jag att den är för stor...