• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inofficiella Traska-tråden: "For those who know"

Där kom den!
1000009500.jpg
Ser ut att sitta perfekt.
För dig som haft BB36, skulle du säga att den bärs snarlikt rent storleksmässigt eller kanske tom marginellt större?

Ser ut att sitta perfekt.
För dig som haft BB36, skulle du säga att den bärs snarlikt rent storleksmässigt eller kanske tom marginellt större?
Hmm, var ju länge sen BB36 men det kan nog vara som du säger att den faktiskt bärs marginellt större. Känns absolut inte för liten på något sätt enligt mig, men det är såklart lite av en smaksak.

Hmm, var ju länge sen BB36 men det kan nog vara som du säger att den faktiskt bärs marginellt större. Känns absolut inte för liten på något sätt enligt mig, men det är såklart lite av en smaksak.
Jag har en 17,5 platt handled och körde på en 38 Commuter förra året.
Den upplevde jag som stor med den tavlan även om den också funkar.
Smaksak helt klart men jag tror också att 36mm med dess proportioner blir mer rätt för mig.

Kan tycka att fit & finish är riktigt bra.
Gillar även hur uppdraget med kronan känns.
Hur känns Commutern nu efter en tid?
Jag är helnöjd.

Ja, frikopplingen av kronan gör mer skillnad än jag trodde det skulle göra. Hela klockan känns verkligen gedigen på ett sätt man kan vänta av betydligt dyrare klockor.

Jag märker inte av någon försämring på insidan länken på den nya mot den tidigare som någon nämnde på annan plats. Bör ha varit nåt särskilt med det exemplaret för de verkar inte ha ändrat på nåt vad gäller det. Samma fina yta vad jag kan se och känna.

Jag märker inte av någon försämring på insidan länken på den nya mot den tidigare som någon nämnde på annan plats. Bör ha varit nåt särskilt med det exemplaret för de verkar inte ha ändrat på nåt vad gäller det. Samma fina yta vad jag kan se och känna.
Märker inte av någon skillnad heller. Grym komfort.

Jag är nyfiken på en Summiteer 36 jag, Har ju en 38 v2. Den är trevlig och behaglig att bära trots mina bara 16,5 cm handleder och har större klockor än så men 36 är nog egentligen mer idealiskt för mig.

Jag associerar Summiteer av någon anledning till flyg, särskilt 38an. Vet ej varför, kanske påminner om någon instrumenttavla jag sett.

Jag är nyfiken på en Summiteer 36 jag, Har ju en 38 v2. Den är trevlig och behaglig att bära trots mina bara 16,5 cm handleder och har större klockor än så men 36 är nog egentligen mer idealiskt för mig.

Jag associerar Summiteer av någon anledning till flyg, särskilt 38an. Vet ej varför, kanske påminner om någon instrumenttavla jag sett.
Det är en stor skillnad på den versionen av 38 mot den nya 36 helt klart.
Har haft v.1 och v.2 tidigare och känslan är något helt annat.
För mig som har 17,5 handled så funkar båda storlekar lika bra, utifrån preferens.

Den är snygg den där! Är det först nu senaste versionen som den fick applicerade/upphöjda index? Gör det stor skillnad för hur den upplevs tycker du? 😊

De kom på den förra utgåvan, den fjärde.
På den innan, den tredje, flyttades timmarkeringarna/siffrorna en aning in mot urtavlecentrum och gjordes då något mindre i storlek än tidigare pga att urtavleöppningen blev mindre då innerdelen av glasringen vinklades in nedåt mot tavelcentrum en dryg millimeter. För att minutmarkeringarna inte skulle brytas för mycket av double domeglaset, säger de. Tror det var en utseendemässig grej också.

Det finns en "history"sida på Traskas site där man kan se ändringarna beskrivna mellan de olika utgåvorna på modellserierna.

Senast ändrad:
Traska på Christies!

One of a kind. Det är inte "oxblood" färgen utan en annan unik för klockan. Och med giltvisare. En summiter/commuterhybrid med commuterboett. Producerad av Traska i ett ex för att auktioneras ut till välgörenhet, grundplåt till en fond.

Blir intressant att se vad den kommer upp i för summa.

Helt missat att vi har en Traska-trad! Jag kopte min Traska Venturer GMT (den blaa) pa early bird, sa fick den direkt vid slapp. Knappt lamnat handleden sedan dess. Valdigt nojd med allt! Enda trista var val 2000SEK importavgifter...

Tillbaka
Topp