Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svårt att gå fel med en Commuter 36Sitter och hovrar över Köp-knappen av en Commuter 36 på deras hemsida. Blå är den ända som är tillgänglig...
Vad säger panelen är det bara att slå till? Som jag förstår det så är det en toppen klocka, jag har aldrig testat Traska tidigare.
Om du vill ha en klocka med rasslig länk, trist finish, diskutabel passning mellan länk och boett, titta på något annat.Sitter och hovrar över Köp-knappen av en Commuter 36 på deras hemsida. Blå är den ända som är tillgänglig...
Vad säger panelen är det bara att slå till? Som jag förstår det så är det en toppen klocka, jag har aldrig testat Traska tidigare.
Såld!Om du vill ha en klocka med rasslig länk, trist finish, diskutabel passning mellan länk och boett, titta på något annat.
Vill du däremot ha väldigt fin finish, fantastisk passning av länken, bra gång, och kraftigt motstånd mot repor, då tycker jag du ska prova Traska.
Nu har du med dig rätt mycket erfarenhet in i ett ägande från en massa fina klockor, men om inte Traska skulle placera sig i toppen av upplevelser avseende klockor skulle jag bli mäkta förvånad.
Såld!
Nej men det låter ju otroligt bra för den i sammanhanget någorlunda humana pengen som den kostar.
Hade egentligen önskat en svart, eller den nya gröna - men tycker den blå ser schyst ut på bilder så jag skulle nog bli jättenöjd med den färgen.
Tack för ett välformulerat och bra svar!![]()
Tack för ett bra svar!Den är ett bra val.
Jag är förvånad över att den blå är den sista färgen som är kvar. På GMT Venturer försvann den färgen först senaste utgåvan och jag tror den var en av de som tog slut snabbast även förra batchen.
När jag köpte min fanns alla färger att beställa men tyckte den var den mest "spännande" färgen. Har inte ångrat mig.
Det är en färg som skiftar mycket i olika ljus, fast den inte är sunburst eller borstad på annat sätt utan en (hand)polerad emaljfärg. Från åskmolnsblågrå till en aningen dämpad babyblå. En färg som kallas antikblå ibland, på bl a bilar.
Grön sunburst är jag också nyfiken på. Också en färg som är lite quirky och udda enl en del. Nån i tråden har en. Visa vem du nu är, minns inte vem.
Min steel blue:
![]()
Va? Behärska sig är ju inte forumets bästa gren. Jag ställer mig på andra sidan istället.Från och med igår finns nyinkomna Commuter 34 att välja och vraka mellan såg jag. Svart, vit, adriatisk blå och faded copper. De båda sistnämnda sunburst.
Lite sugen på en 34 är jag men behöver lära mig att behärska mig. Fem Traska borde väl vara nog kan man tycka.
Kan bara inställa mig i hyllningskören.
Otroligt fin klocka!
![]()
Nice! Är det där carbon black eller onyx dial?![]()
Och på handleden![]()
Det är den personens problem.Commutern är förbaskat snygg, och verkar onekligen ge en massa pang för pengarna. Men trots allt tycker jag det är synd att den har lite för mycket Rolex OP komplex, hur mkt jag än vill gilla den så kan jag inte riktigt skaka av mig det. Har hoovrat en del över köpknappen ibland, men landar i att det skaver lite för mycket ändå. En del av mig kan tycka det är tramsigt att jag ens tänker så, men samtidigt skulle en liten del av mig tycka det är lite pinsamt om någon vid en första anblick tror det är en Rolex och jag sen muttrar nåt om ett micromärke ingen känner till![]()
Jo, du har förstås helt rätt i sak. Får skärpa mig helt enkeltDet är den personens problem.
Om det händer, ta tillfället i akt och beskriv varför Traskan är så grym! Är det någon som är så klockintresserad att de tar Traskan för en förvisso inte okänd, men ändå inte den kändaste modellen av Rolex, då borde det kunna finnas ett så stort intresse av fina klockor att personen borde kunna ta till sig av storheten med Traskas produkter.
Så låt inte det hindra dig för att få njuta av en så trevlig klocka!
Commutern är förbaskat snygg, och verkar onekligen ge en massa pang för pengarna. Men trots allt tycker jag det är synd att den har lite för mycket Rolex OP komplex, hur mkt jag än vill gilla den så kan jag inte riktigt skaka av mig det. Har hoovrat en del över köpknappen ibland, men landar i att det skaver lite för mycket ändå. En del av mig kan tycka det är tramsigt att jag ens tänker så, men samtidigt skulle en liten del av mig tycka det är lite pinsamt om någon vid en första anblick tror det är en Rolex och jag sen muttrar nåt om ett micromärke ingen känner till![]()
Ja, det måste väl vara ett par tiopotenser emellan minstTraska har ju högre WIS-poäng än OP
(Watch Idiot Savant, för de som är obekanta med begreppet)
Carbon black på denna.Nice! Är det där carbon black eller onyx dial?
Jaha, vilka är dina tankar så här efter första dagen med klockan på armen?Carbon black på denna.
Bra grejer helt enkelt.Jaha, vilka är dina tankar så här efter första dagen med klockan på armen?
Om den når Montans finish är det verkligen ett bevis på att det är bra! Isf måste jag nog prova en commuter också.... återkom med facit!Bra grejer helt enkelt.
Otroligt bra fit and finish. Man märker att dom verkligen lägger ner det där lilla extra på detaljarbetet. Länken är 10/10, väldigt bekväm.
Har haft klockor som kostar många fler pengar än denna, och Traskan skämmer definitivt inte ut sig.
Hårdhets behandlingen är bra, inte alls så tydlig som jag tycker t.ex. Seiko DiaShield kan uppfattas.
Det ända jag tycker är lite trist är väl Miyota-verket, det är bra, håller tiden bra men det är ju inte superkul och rasslar lite. Men man kan inte få allt, och tycker valet av verk kontra prisklass är rätt.
Har en Monta Triumph i lådan som är fantastisk, ska jämföra dom lite vid tillfälle.
Såg att den eventuellt ska lämna. Vad är det som gör att den inte blir kvar? För bra så att den blir tråkig?Bra grejer helt enkelt.
Otroligt bra fit and finish. Man märker att dom verkligen lägger ner det där lilla extra på detaljarbetet. Länken är 10/10, väldigt bekväm.
Har haft klockor som kostar många fler pengar än denna, och Traskan skämmer definitivt inte ut sig.
Hårdhets behandlingen är bra, inte alls så tydlig som jag tycker t.ex. Seiko DiaShield kan uppfattas.
Det ända jag tycker är lite trist är väl Miyota-verket, det är bra, håller tiden bra men det är ju inte superkul och rasslar lite. Men man kan inte få allt, och tycker valet av verk kontra prisklass är rätt.
Har en Monta Triumph i lådan som är fantastisk, ska jämföra dom lite vid tillfälle.
Bra beskrivning! För bra att den blir tråkig är 100%-igt bra beskrivningSåg att den eventuellt ska lämna. Vad är det som gör att den inte blir kvar? För bra så att den blir tråkig?![]()
Dock har ju Royal Steel en massa identitet och 30 års obruten historia som gör den till något helt annat än ett nyare märke. Det kanske är det du saknar i Traska? Själv har jag känt så för nästan alla mikromärken jag provat och därmed flippat dom ganska snabbt. Det enda som hängt kvar i lådan av den kategorin är en Stowa som väl inte heller hör till den kategorinBra beskrivning! För bra att den blir tråkig är 100%-igt bra beskrivningvar likadant med SS Royal Steel, dock är denna bättre.
Absolut har RS mycket identitet och historia. Men i detta fall är det nog inte där skon klämmer, Traskan är en otroligt bra, välgjord och fin klocka - Så den dessvärre upplevs lite tråkigt. Det händer inte så mycket helt enkelt.Dock har ju Royal Steel en massa identitet och 30 års obruten historia som gör den till något helt annat än ett nyare märke. Det kanske är det du saknar i Traska? Själv har jag känt så för nästan alla mikromärken jag provat och därmed flippat dom ganska snabbt. Det enda som hängt kvar i lådan av den kategorin är en Stowa som väl inte heller hör till den kategorin![]()
Kul!Jaha vad fan hände med Traska!?
Jag ägde en vit commuter av första generationen. Kändes som en mikro av det högre segmentet vad gäller kvalitet generellt. Idag trillade senaste generationen med Onyxtavla in. Känns inte som samma Traska jag minns.. Fit & finish jämförbar med Tudor för en fraktion av priset. Vansinne. Otroligt roligt att se hur långt dom kommit på kort tid!
Köpte idag även en 34mm meteor dial som väntas komma nästa vecka, otroligt pepp!
![]()
![]()
![]()