• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inofficiella Traska-tråden: "For those who know"

Ni som också har de nya låsen med micro justering. Hur ser lås mekanismen ut? Min tycks bara fastna på den ena piggen. Då det ser ut som det missats en urfräsning. Hur ser era ut?
IMG_6409.jpeg

Ja det ser ut som att det missats en urfräsning.
Så här ser min ut.

1000019088.jpg

Känns som att priset vore häftigare om dom nu var så svåra att hitta? Var inte onyx bara ~ 1k dyrare? @Cosmo får helt enkelt plocka ur tavlan och kolla så det verkligen är onyx 😅
Den uppgiften är jag nog icke kompetent till att utföra 🤓 Jag gillar verkligen Onyx tavlan, men den får nog strax flyga vidare till någon annan lycklig ägare, så heads up på det ☺️
Må ju säga att kvalitetskänslan med Traska är superb. Komforten är också riktigt bra.

Den uppgiften är jag nog icke kompetent till att utföra 🤓 Jag gillar verkligen Onyx tavlan, men den får nog strax flyga vidare till någon annan lycklig ägare, så heads up på det ☺️
Må ju säga att kvalitetskänslan med Traska är superb. Komforten är också riktigt bra.
Än har jag inte fått uppleva den där kvalitetskänslan 😉

Försökte mig på att fräsa ut i låset så att det funkar att använda tills den nya länken anländer. Tycker det blev hyfsat och gör jobbet. Så nu är klockan åter på länk 😊
IMG_6423.jpeg
IMG_6424.jpeg

1000008131.jpg
Nu har denna suttit på hela sommaren. Den är riktigt bra. Klarar allt jag utsatt den för som snorkling i Medelhavet, fartfyllt båtliv, fina middagar och en hel del bus med kidsen. Den klarar allt galant och utan ett enda märke på varken klocka eller länk. Varje gång jag tänkt byta klocka så ångrar jag mig direkt och denna får sitta kvar, för den är ju så sjukt bekväm med.🙂

Och jag har funderat på att skaffa mig en sjunde... inte än kanske men 38 summiter är förbaskat trevliga. Visserligen har jag en som jag inte heller är så pigg på att avyttra då det är en v2 och de är lite speciella. Enda med helborstad boett tillsammans med double domeglaset och den större kronan och tavlan. Den kanske tooligaste utgåvan av dem alla.

Men den senaste eller näst senaste versionen är jag nyfiken på så jag nästan hållit på att beställa en men hejdat mig i sista sekund.

Kanske kommer det en ny Traskamodell snart också... hoppas det inte blir nåt knas.

Och jag har funderat på att skaffa mig en sjunde... inte än kanske men 38 summiter är förbaskat trevliga. Visserligen har jag en som jag inte heller är så pigg på att avyttra då det är en v2 och de är lite speciella. Enda med helborstad boett tillsammans med double domeglaset och den större kronan och tavlan. Den kanske tooligaste utgåvan av dem alla.

Men den senaste eller näst senaste versionen är jag nyfiken på så jag nästan hållit på att beställa en men hejdat mig i sista sekund.

Kanske kommer det en ny Traskamodell snart också... hoppas det inte blir nåt knas.
Jag hoppas dom kommer med lite nya färger, gärna lite härliga pastellfärger. Eller några limiterade stentavlor. Tycker den gröna som dom gjorde är jäkligt läcker. Gmt modellen i 36 hade jag inte talat nej till häller

Jag hoppas dom kommer med lite nya färger, gärna lite härliga pastellfärger. Eller några limiterade stentavlor. Tycker den gröna som dom gjorde är jäkligt läcker. Gmt modellen i 36 hade jag inte talat nej till häller

Ja det vore inte dumt.
En helt ny modell utanför nuvarande modellserier har det sagts det ska bli och en befintlig försvinna (Seafarer?)
Med hjälp av en känd designer som designat märken i högre prisklass, har varit meningen. Kanske presenteras till hösten. Men för ett år sedan uppgavs att det skulle komma nån teaser redan förra juli. Så vi får väl se om det dyker upp nån info I mejlutskick snart.
Lite spännande är det.

Hejsan alla traska användare.
Vill bara kolla med er hur ni upplever länken på commuter.
Jag märker när man använder klockan flera dagar i sträck så börjar obekvämligheten att komma.
Den har lite för skarpa kanter i utsidan på länken alltså lite vass känsla.
Känns väldigt trist då För övrigt klockan är grym Hur känns era ska man maila och fråga traska om detta eller vad tycker ni?
Det blir ju mer påtagligt om man också sover med klockan alltså använder den dygnet runt har jag märkt.
1000071923.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp