Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt, ska prova i helgen!Har testat den flera gånger. Riktigt god!
Har du hunnit testa än?![]()
Ska bli sjukt spännande att hälla i en Negroni![]()
Enda vattenmelon jag ser är Zodiacen men den väger upp. Superhärlig!Hendricks med mango och vattenmelon![]()
![]()
Det var den som avsågsEnda vattenmelon jag ser är Zodiacen men den väger upp. Superhärlig!
Körsbärsträdet blommade så det fick bli en japaninspererad GT
Roku, Fentimans oriental Yuzu tonic och körsbärsblommor.
Omega Ploprof är kanske inte lika japansk...
![]()
Det var en bra kombo.Den tonicen har jag inte sprungit på än. Har Roku, så hur gifte dom sig?
Jag gillar verkligen Negroni, men har aldrig druckit en dålig vad jag kan minnas. Inte heller en avsevärt mycket bättre än alla andra...L'Avventura kan uppenbarligen svarva Negroni! En av de bättre jag druckit i Stockholm
![]()
Helheten! Bra balans, utseende och god stämningJag gillar verkligen Negroni, men har aldrig druckit en dålig vad jag kan minnas. Inte heller en avsevärt mycket bättre än alla andra...
Jag menar; 3 ingredienser, lika delar, rör på is.
Vad gör denna bättre än övriga? Bättre gin? Bättre röd vermouth? (jo, jag vet att det finns bättre än Martini). Snyggare isbit?
Inte menat som en dryg fråga, utan för att utbilda mig själv.
Vet att det inte är för alla, men stjärnanis tycker jag är ruggigt gott i en GT!Hej tråden! Har alltid uppskattat en bra Gin&Tonic men har inte riktigt börjat laborera som några av de spännande förslag jag hittat när jag tittat in då och då.
Ofta blir det en Hendricks med gurka osv. men just nu har jag bara Tanqueray och en flaska gul Fever tree hemma. Vad har ni för tips för den kombinationen för att göra det lite roligare än vanligt?
Happy Friday!
Tycker apelsinzest funkar bra med TanquerayHej tråden! Har alltid uppskattat en bra Gin&Tonic men har inte riktigt börjat laborera som några av de spännande förslag jag hittat när jag tittat in då och då.
Ofta blir det en Hendricks med gurka osv. men just nu har jag bara Tanqueray och en flaska gul Fever tree hemma. Vad har ni för tips för den kombinationen för att göra det lite roligare än vanligt?
Happy Friday!
vart är det?Vet att det inte är lika många olika tonics som resten Av er har på era matbutiker men med tanke på att min Ica-butik tidigare bara hade fever tree, bitvic samt ekobryggeriet är detta en trevlig läsning;
![]()
Rätt ner när du blandar ihop eller gör du något för att frigöra smaken?Vet att det inte är för alla, men stjärnanis tycker jag är ruggigt gott i en GT!
Oftast har jag dock kört det med Roku och FT Mediterranian.
Nä, slänger bara i två-tre stycken när jag blandar. Stjärnanis har ju en ganska stark smak och doft, så bara ett par stycken gör mycket.Rätt ner när du blandar ihop eller gör du något för att frigöra smaken?
wmos ala playa(Mall of Scandinavia dvs)vart är det?
Hej tråden! Har alltid uppskattat en bra Gin&Tonic men har inte riktigt börjat laborera som några av de spännande förslag jag hittat när jag tittat in då och då.
Happy Friday!
Perfekt, har mangobitar i frysen. Stjärnanis fanns tyvärr ej, nejlika däremot...Prova med några bitar mango. Jag brukar köra frysna bitar. Allt eftersom dom tinar så blir det mer smak.
The findings come from drinks scientist Stuart Bale, who discovered the winning combination as part of a scientific study commissioned by Mediterranean gin brand Gin Mare that saw him test 120 G&Ts made with 120 different garnishes. Bale says that the mango, which should be garnished with a grind of black pepper, works particularly well thanks to the botanicals of that particular gin: Spanish arbequina olive, Greek thyme, Italian basil and Turkish rosemary. The magic lies in the fusion of the chemicals present in the tropical fruit, the gin and the spice. Both mango and black pepper contain high levels of a compound called pinene, which mirrors the flavours found in juniper (an essential component of gin) and Mediterranean herbs.
The combination creates a chemical reaction that basically causes a flavour explosion in your mouth.
Härligt! Då är det ju nära!wmos ala playa(Mall of Scandinavia dvs)
Du verkar ha det lika bra som min fru, varje fredag (och lördag för den delen) fixar jag GT till henneÄven fast jag hade semester idag så höll traditionen i sig. Fredags GT blandad och komponerad av sambon.
![]()
Du är som gott som hemma! Släng i en rosmarinkvist, citroncest och några svartpepparkorn bara. Klart!Hej tråden! Har alltid uppskattat en bra Gin&Tonic men har inte riktigt börjat laborera som några av de spännande förslag jag hittat när jag tittat in då och då.
Happy Friday!
Din fru och jag fick det bäst alltså.Du verkar ha det lika bra som min fru, varje fredag (och lördag för den delen) fixar jag GT till henne![]()
Har tyvärr inte hunnit det än!Har du hunnit testa än?
Ok. Har precis beställt en flaska själv, men är så nyfikenHar tyvärr inte hunnit det än!![]()