• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Kvällens
35635E5F-17F6-438E-8B73-99092B2EFCAF.jpeg

Var på provning i onsdags på lottenlund. Lokal gin och vinodling. Riktigt bra saker. Släpper en gurkgin på måndag som är jävligt bra.

Ser att många kört Artisan tonic. Hur står den sig mot andra bättre tonic? Såg den på något ICA Maxi men tog aldrig någon.

Ser att många kört Artisan tonic. Hur står den sig mot andra bättre tonic? Såg den på något ICA Maxi men tog aldrig någon.
Jag tycker att de är fantastiskt goda, de är ju dock lite syrligare än andra tonics så det blir en lite annan typ av GT. Inte lika "Kininig" om man säger så.

Ser att fler än jag kör Orrefors city highball, men jag har primärt använt dessa till övriga drinkar. Men! mina kupade GT glas gjorde tyvärr sin sista åktur ikväll då sista sprack..
Nu till frågan, hur löser ni isen? Custom? Eller finns det bra isformar för just de glaset? De stora kuberna jag kört går ej ner pga diametern på glaset. Avskyr när GT'n vattnas ner pga många små isbitar (tänk klassisk plastlåda i standard frys)

Gin & Tonic, inget krångel. 🍋

Lydén Distillery Classic Serve:
• 5cl Lydén Distillery Dry Gin
• 10cl Neutral tonic, jag föredrar Hammars Original
• Citronzest

Fyll ditt favoritglas med is, häll över Gin, toppa med tonic & garnera med ett citronskal.

Servera och njut ansvarsfullt.

/Emil - Master Distiller på Lydén Distillery

B0C17D15-372B-43D2-A994-E283D77EDC14.jpeg

Tillbaka
Topp