• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Hendrick's Lunar, Double Dutch tonic och färsk grapefrukt 👍.

IMG_20221001_212433.jpg

Idag, den 19 oktober är det den internationella Gin&Tonic-dagen och vi firar givetvis med en Signature Serve i destilleriet. Hur firar ni? 💥

Recept:
• 5cl Lydén Distillery Dry Gin
• 10cl Neutral tonic, jag föredrar Hammars Original
• Lingon
• En kvist rosmarin

Fyll ditt favoritglas med is, häll över gin och toppa med tonic. Garnera med lingon och färsk rosmarin.

Servera och njut ansvarsfullt. ❤️

E8502F8D-9ABE-465C-A22B-1B200E449EAA.jpeg

Fick en egenkomponerad GT-kalendern av sambon i år (kan ju knappast bli bättre va?) med en väldans massa småflaskor gin och matchande tonics till som hon tittat ut. Flera har redan avnjutits men har varit bedrövligt dålig på att posta på KS senaste tiden. Nåväl, ikväll var det dags för en spansk gin vid namn Bruni Collins. Enligt företaget själva så är smaken helt unik och liknar ingenting som finns på marknaden idag. Efter första klunken är jag TYVÄRR helt enig. Badrumsrengöring är det första jag kommer att tänka på, vilket följs av en extremt läskig sötma som även den smakar kemlabb. Nej fy fasen, detta var bland det sämsta jag druckit i ginväg. 0 av 10 getingar. Prova på egen risk
774487C1-03AA-4144-A427-A454B2069042.jpeg

Fick en egenkomponerad GT-kalendern av sambon i år (kan ju knappast bli bättre va?) med en väldans massa småflaskor gin och matchande tonics till som hon tittat ut. Flera har redan avnjutits men har varit bedrövligt dålig på att posta på KS senaste tiden. Nåväl, ikväll var det dags för en spansk gin vid namn Bruni Collins. Enligt företaget själva så är smaken helt unik och liknar ingenting som finns på marknaden idag. Efter första klunken är jag TYVÄRR helt enig. Badrumsrengöring är det första jag kommer att tänka på, vilket följs av en extremt läskig sötma som även den smakar kemlabb. Nej fy fasen, detta var bland det sämsta jag druckit i ginväg. 0 av 10 getingar. Prova på egen risk
774487C1-03AA-4144-A427-A454B2069042.jpeg
Kul med en GT kalender! Har inte smakat den ginen men tonicen är riktigt bra, synd att para ihop den med en dålig gin.

Tjena!

Som total KS-torsk fick jag idén att försöka pilla ihop någonting liknande specifikt för dryck. Får liiite ont i ögonen av alla FB grupper där sökfunktioner och nivån är riktigt kass ibland. Nu ska jag inte vara mopsig eftersom att min sida nog har en del barnsjukdomar även den.

Har ett extremt intresse för allt som skvimpar i glaset och hade tyckt att det vore grymt att ha ett forum med lite mer ärliga recenssioner än det man hittar i kvällspressen och en möjlighet till en lite öppnare dialog mellan producenter och konsumenter. Vi har en sjukt fin mikroscen i Sverige inom sprit och öl, även vin är på G, och här hade man kanske kunnat nå ut med Q&A:s, masterclasses etc.

En känsla som den som finns på KS där det (nästan😉) alltid är god stämmning och där folk lär sig av varandra hade varit en långsiktig dröm.

Väldigt, väldigt tidigt stadie och har mest varit inne och småstartat lite trådar, men hade varit kul om någon har några åsikter om vad som är kasst/bra och vad jag skulle kunna göra bättre. Vinner jag en KS:ares gunst ser jag det som en seger. Kommer att aktivera forumet under kommande veckor betydligt mer.

(Vet inte om det bryter mot reglerna att selfpromota, ber om ursäkt isåfall)

För att inte vara helt off-topic; senaste flaskan till samlingen med favorit beatern, GMW-B5000TCM-1

Edit: glömde det viktigaste: dryckesforum.se

Screenshot_20221215_215308_Gallery.jpg

Tillbaka
Topp