• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Lyden

Panerai
2520B2A9-94C5-441E-AC8A-B13E1273CB3D.png


Varit såhär sedan 05:20.. jävla skitsida!
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Hoppas det blir tradition att varje år försöka beställa limiterad GT-glögg. Inte ens supersugen mest en fixidé att jaga. Skulle iofs vara kul att bjuda en bartender från Sydney som kommer över på julafton.
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Någon här som smakat?
Ställer mig tveksam till den med kryddnejlika. In flames varianten ska ha en ton av apelsin.
909F2B27-59DB-4148-9D21-39411C371EA5.jpeg
795E31A7-21B4-495A-ADC0-41C0A4A3C9A8.jpeg
 

PANI

Cartier
Tror inte det finns något bättre ställe att få tips på GT/gin-drinkar.

Jag kommer ha ett ”gin-event” med barndomspolarna och har inhandlat lite olika gin. Tanken är att vi ska blanda 6 olika GT (slänger ev in någon annan gin-drink om vi inte kommer upp i 6).
Följande gin kommer användas:
Hendricks - Spikat Fever tree tonic och gurka
Kyst - Här kör vi en vanlig tonic + citron.

Därefter följer följande 4 där jag gärna skulle vilja ha inputs. (Behöver inte vara superavancerat utan hellre less is more tänk men vill också ha lite variation mot ovan):
Tanqueray Malacca
Bombay Sapphire
Bulldog
Gordon’s Pink Gin

Kan vi lösa 6 GT, med någon tvist på nedan 4 är det helt OK. Alternativet är att sitter du på någon riktigt bra gindrink så är det helt OK stt putta in det tipset också.

Tack på förhand!
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Tror inte det finns något bättre ställe att få tips på GT/gin-drinkar.

Jag kommer ha ett ”gin-event” med barndomspolarna och har inhandlat lite olika gin. Tanken är att vi ska blanda 6 olika GT (slänger ev in någon annan gin-drink om vi inte kommer upp i 6).
Följande gin kommer användas:
Hendricks - Spikat Fever tree tonic och gurka
Kyst - Här kör vi en vanlig tonic + citron.

Därefter följer följande 4 där jag gärna skulle vilja ha inputs. (Behöver inte vara superavancerat utan hellre less is more tänk men vill också ha lite variation mot ovan):
Tanqueray Malacca
Bombay Sapphire
Bulldog
Gordon’s Pink Gin

Kan vi lösa 6 GT, med någon tvist på nedan 4 är det helt OK. Alternativet är att sitter du på någon riktigt bra gindrink så är det helt OK stt putta in det tipset också.

Tack på förhand!
Jag brukar köra vanliga Tanqueray och fever tree tillsammans med röd grape eller apelsin och det tycker jag är väldigt gott. Du kanske kan köra med Bombay istället även om den är lite "lenare" än Tanqueray. Kan rekommendera appen Ginventory där du kan få förslag på vad som passar till en specifik gin.
 

PANI

Cartier
Jag brukar köra vanliga Tanqueray och fever tree tillsammans med röd grape eller apelsin och det tycker jag är väldigt gott. Du kanske kan köra med Bombay istället även om den är lite "lenare" än Tanqueray. Kan rekommendera appen Ginventory där du kan få förslag på vad som passar till en specifik gin.

Stort tack! Appen laddas ner direkt :)
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Tror inte det finns något bättre ställe att få tips på GT/gin-drinkar.

Jag kommer ha ett ”gin-event” med barndomspolarna och har inhandlat lite olika gin. Tanken är att vi ska blanda 6 olika GT (slänger ev in någon annan gin-drink om vi inte kommer upp i 6).
Följande gin kommer användas:
Hendricks - Spikat Fever tree tonic och gurka
Kyst - Här kör vi en vanlig tonic + citron.

Därefter följer följande 4 där jag gärna skulle vilja ha inputs. (Behöver inte vara superavancerat utan hellre less is more tänk men vill också ha lite variation mot ovan):
Tanqueray Malacca
Bombay Sapphire
Bulldog
Gordon’s Pink Gin

Kan vi lösa 6 GT, med någon tvist på nedan 4 är det helt OK. Alternativet är att sitter du på någon riktigt bra gindrink så är det helt OK stt putta in det tipset också.

Tack på förhand!
Malaccan är jävligt god, dock blandade jag den typ som en Hendricks, mtp den redan inneboende rosépepparn. :D
 

thomastheswede

Audemars
Tror inte det finns något bättre ställe att få tips på GT/gin-drinkar.

Jag kommer ha ett ”gin-event” med barndomspolarna och har inhandlat lite olika gin. Tanken är att vi ska blanda 6 olika GT (slänger ev in någon annan gin-drink om vi inte kommer upp i 6).
Följande gin kommer användas:
Hendricks - Spikat Fever tree tonic och gurka
Kyst - Här kör vi en vanlig tonic + citron.

Därefter följer följande 4 där jag gärna skulle vilja ha inputs. (Behöver inte vara superavancerat utan hellre less is more tänk men vill också ha lite variation mot ovan):
Tanqueray Malacca
Bombay Sapphire
Bulldog
Gordon’s Pink Gin

Kan vi lösa 6 GT, med någon tvist på nedan 4 är det helt OK. Alternativet är att sitter du på någon riktigt bra gindrink så är det helt OK stt putta in det tipset också.

Tack på förhand!
Ladda ner appen Ginventory för inspiration!
 
Topp