• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Träff

Rolex
Friends Of KS
Är ju ändå snart fredag, typ ;)
IMG_20190109_192206.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Vilken är eran favoritkombination när det gäller tonic, gin och garnityr. För egen del som jag redan kanske nämt är det tanqueray, fever tree indian tonic och röd grape.
Har flera favoriter men här är några av dem:
1.Hernö Navy Strenght, Melzers Tonic och citron.
2. Ö (Hernö+Four Pillars), FT och citron
3. Østersøens Premium Gin, Swe/Tnc och äpple
4. Napue, FT, lingon och rosmarin
5. Drumshanbo Gunpowder, FT, ingefära och röd grape.

Fan vad sugen jag blev nu då :hungry:
 

Isodor

Audemars
Vilken är eran favoritkombination när det gäller tonic, gin och garnityr. För egen del som jag redan kanske nämt är det tanqueray, fever tree indian tonic och röd grape.

Jag har verkligen inte provat allt, men de jag roterar på som standard (har alltid dessa flaskor hemma) är:

Hernö Gin Fever Tree Citronzest
Hendricks Fever Tree Mediterranean Gurka och mortlad svartpeppar

Har beställt några Kyrö gin också som jag misstänker blir väldigt bra.

Tycker de flesta GT är goda oavsett. Det viktiga är att man inte spär ut med för mycket tonic, i mitt tycke 1 del gin, 2 delar tonic. Mycket is + trevlig garnityr i rätt typ av glas. Bästa är att det är så enkelt och snabbt att fixa : -)
 

thomastheswede

Audemars
523E7D84-D4CE-4432-A03E-9C0DCFF74CE7.jpeg

Gin och tacos.. fanns bara möglig(!) rosmarin i butiken. Var inte så sugen på att trycka ner det i glaset...
...har alltid en kruka rosmarin (alltså en rosmarinbuske planterad i en lite större kruka) för att säkerställa att vi är självförsörjande på gt-tillbehör.

På tal om tillbehör: noterar att många kör citronSKIVOR i sin GT. Inget fel, men testa att enbart köra med det tunna gula ytterskalet. Tycker det blir mycket godare, framför allt om man twistar det så att citronoljan stänker ut över isbitarna i glaset.
 
Topp