Då kanske det är lag på det till och med..Speciellt om man är student
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då kanske det är lag på det till och med..Speciellt om man är student
Ser mest ut som en TT...Det är ju ändå onsdag, det måste ju vara okej att ta veckans första GT då?
Haha nu när du sägert, klarar inte av så mycket alkohol så får dricka dubbel tonic..Ser mest ut som en TT...
Håller med! Plymouth är riktigt bra och prisvärd!Veckans fredagsprovning på jobbet avklarad. Veckans tema är det som på Systembolaget kallas premiumgin eller superpremiumgin. Samtliga dracks rena samt 50/50 med Fever-Tree tonic utan garnityr. Utan att blinka så sparkade Plymouth alla de andras stjärt, jag hade verkligen glömt bort hur bra den är och för den pengen (299kr) så borde den vara en självklarhet i var mans (kvinnas) barskåp.
Sipsmith var förvånande anonym i sällskapet, bra men anonym.
Gin Mare är ju bara örtig och kardemumma, som GT så smakar det kanelbulle, enormt mycket kardemumma.
Hendricks har jag svårt för, kommer inte överens med smakerna, avslutet är otroligt florat med mycket ros och fläder, som GT inget vidare alls faktiskt smakar mest korianderfrön. Hendrick's är en gin som förvånar mig varje gång, sällan imponerad.
Monkey 47, denna knasboll i ginvärlden. Smakar som inget annat. Luktar tutti-frutti och bubbelgum, smakerna är överallt och knasigt. Roligt, gott men nästan svårt att kalla det en gin
Trevlig gin-helg på er, själv ska jag dricka tequila.
Tack för tipset om Plymouth, får prova en sådan.Veckans fredagsprovning på jobbet avklarad. Veckans tema är det som på Systembolaget kallas premiumgin eller superpremiumgin. Samtliga dracks rena samt 50/50 med Fever-Tree tonic utan garnityr. Utan att blinka så sparkade Plymouth alla de andras stjärt, jag hade verkligen glömt bort hur bra den är och för den pengen (299kr) så borde den vara en självklarhet i var mans (kvinnas) barskåp.
Gin Mare är ju bara örtig och kardemumma, som GT så smakar det kanelbulle, enormt mycket kardemumma.
Hendricks har jag svårt för, kommer inte överens med smakerna, avslutet är otroligt florat med mycket ros och fläder, som GT inget vidare alls faktiskt smakar mest korianderfrön. Hendrick's är en gin som förvånar mig varje gång, sällan imponerad.
Monkey 47, denna knasboll i ginvärlden. Smakar som inget annat. Luktar tutti-frutti och bubbelgum, smakerna är överallt och knasigt. Roligt, gott men nästan svårt att kalla det en gin
Låter som att det blir till att testa en plymouth med andra ord, tack för tipset!Veckans fredagsprovning på jobbet avklarad. Veckans tema är det som på Systembolaget kallas premiumgin eller superpremiumgin. Samtliga dracks rena samt 50/50 med Fever-Tree tonic utan garnityr. Utan att blinka så sparkade Plymouth alla de andras stjärt, jag hade verkligen glömt bort hur bra den är och för den pengen (299kr) så borde den vara en självklarhet i var mans (kvinnas) barskåp.
Tack för recensionerna! Håller med om Gin Mare, den faller mig inte alls i smak. Har testat Sipsmith vjop och gillade de tydliga citrustonerna. Jag hade stora förhoppningar på Monkey 47 men blev otroligt besviken. Plymouth säger du, får bli att testa den vid tillfälle!Veckans fredagsprovning på jobbet avklarad. Veckans tema är det som på Systembolaget kallas premiumgin eller superpremiumgin. Samtliga dracks rena samt 50/50 med Fever-Tree tonic utan garnityr. Utan att blinka så sparkade Plymouth alla de andras stjärt, jag hade verkligen glömt bort hur bra den är och för den pengen (299kr) så borde den vara en självklarhet i var mans (kvinnas) barskåp.
Nej, man kan inte ha för många flarror hemma Jag har iofs bara blygsamma 8-ish ginflaskor hemma. På jobbet 200-ishTack för recensionerna! Håller med om Gin Mare, den faller mig inte alls i smak. Har testat Sipsmith vjop och gillade de tydliga citrustonerna. Jag hade stora förhoppningar på Monkey 47 men blev otroligt besviken. Plymouth säger du, får bli att testa den vid tillfälle!
PS:
Kan man ha för många ginflaskor hemma?
Vad tyckte du?
Oops! Känner igen paniken när man kommer hem en fredagkväll och inte har nån kall tonic i kylenSåhär ser en flarra FT ut som har legat i frysen ett dygn om någon undrar...
Exakt så var det, morsan och farsan skulle komma över på middag så jag skulle snabbkyla tonicen för att kunna bjuda farsgubben på en god GT. Det blev dock bara öl och nu när jag öppnade frysen insåg jag mitt misstag...Oops! Känner igen paniken när man kommer hem en fredagkväll och inte har nån kall tonic i kylen
Mmm, borde testa göra lite sours. Drack en god sour med gin mare, citronsaft, sockerlag och äggvita för ett tag sen.När tonicen på något oförklarligt sätt tagit slut.Old tom flip! Old tom, sockerlag och ett ägg!
Vad tyckte du?
Snyggt! Oförskämt gott med gin flipNär tonicen på något oförklarligt sätt tagit slut.Old tom flip! Old tom, sockerlag och ett ägg!
Det är ju så enkelt och riktigtMmm, borde testa göra lite sours. Drack en god sour med gin mare, citronsaft, sockerlag och äggvita för ett tag sen.
Ja, riktigt enkelt och gott!Snyggt! Oförskämt gott med gin flip
Intressant att du säger så, vad är det som gör att du tycker den inte är av London dry-karaktär?Skånska Spritfabrikens G Gin med deras egen tonic, peppar och rosmarin. Lyckad kombo. Men tycker denna är rätt långt ifrån en London Dry även om den utger sig för att vara just det.