• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

thomastheswede

Audemars
En enkel efter lite renoverande
B267C926-7604-4CEE-8432-DADF02E58451.jpeg
Agrikultur, bra fångat! Stor skillnad från vanliga?
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Kul med alla svar om tonic. Blir mest att jag handlar från ICA där jag tycker att FT gul är klart bäst. Tycker inte ekobryggeriet eller fentimans är något vidare. Är det någon som brukar köpa tonic via nätet till bra priser? Vore kul att prova lite olika.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Kul med alla svar om tonic. Blir mest att jag handlar från ICA där jag tycker att FT gul är klart bäst. Tycker inte ekobryggeriet eller fentimans är något vidare. Är det någon som brukar köpa tonic via nätet till bra priser? Vore kul att prova lite olika.
Jag är lite bortskämd med att ha en ICA 3 minuter bort med väldigt bra utbud på tonic (de har för övrigt egen vinbar inne i butiken så är nog ingen slump) Så brukar botanisera där. Men om du inte har det så prova att beställa en matkasse från ICA eller Hemköp, då får du ner frakten till lite humanare priser och bättre utbud. Om du handlar vanlig mat samtidigt det vill säga.
Att skicka tonic med vanlig post blir larvigt dyrt med tanke på vikten.
 

thomastheswede

Audemars
IMG_20190407_195911.jpg

Undrar hur många sånna här jag köpt och slängt under året. Vilken är er favorittonic?
Beror ju lite på vilken gin man vill köra. Fortsätter att tipsa om lysande Ginventory-appen som ger tips om kombinationer. Själv har jag alltid dessa hemma:
Ekobryggeriet Rabarb och fläder
FT Mediterranian
Fentiman Indian Tonic
...och ibland Swedish Tonic som jag inte bestämt för om jag älskar eller hatar.
 

thomastheswede

Audemars
Jag är lite bortskämd med att ha en ICA 3 minuter bort med väldigt bra utbud på tonic (de har för övrigt egen vinbar inne i butiken så är nog ingen slump) Så brukar botanisera där. Men om du inte har det så prova att beställa en matkasse från ICA eller Hemköp, då får du ner frakten till lite humanare priser och bättre utbud. Om du handlar vanlig mat samtidigt det vill säga.
Att skicka tonic med vanlig post blir larvigt dyrt med tanke på vikten.
Låter som min ICA, nära Medis...?
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Jag är lite bortskämd med att ha en ICA 3 minuter bort med väldigt bra utbud på tonic (de har för övrigt egen vinbar inne i butiken så är nog ingen slump) Så brukar botanisera där. Men om du inte har det så prova att beställa en matkasse från ICA eller Hemköp, då får du ner frakten till lite humanare priser och bättre utbud. Om du handlar vanlig mat samtidigt det vill säga.
Att skicka tonic med vanlig post blir larvigt dyrt med tanke på vikten.
Lyxigt! Ja frakten måste ju vara gratis om det ska vara värt att endast beställa tonic.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Beror ju lite på vilken gin man vill köra. Fortsätter att tipsa om lysande Ginventory-appen som ger tips om kombinationer. Själv har jag alltid dessa hemma:
Ekobryggeriet Rabarb och fläder
FT Mediterranian
Fentiman Indian Tonic
...och ibland Swedish Tonic som jag inte bestämt för om jag älskar eller hatar.
Ja den appen är fin! Lite sur att FT Mediterranian inte finns på de affärer jag handlar på.
 

Knypplarn

Cartier
Kul med alla svar om tonic. Blir mest att jag handlar från ICA där jag tycker att FT gul är klart bäst. Tycker inte ekobryggeriet eller fentimans är något vidare. Är det någon som brukar köpa tonic via nätet till bra priser? Vore kul att prova lite olika.
Tyvärr är FT inte alla lika bra som det var förr i tiden. De bytte recept i samband med att de steppade upp produktionsvolymerna och nya receptet är inte alls lika bra. Ekobryggeriet innehåller mig veterligen inte ens kinin så tveksamt om man ens kan kalla det för tonic water.

Fentiman's är god men väldigt bitter, tycker det behövs en blommigare eller friskare gin för att balansera upp det.

Har du inte provat Three Cents tycker jag absolut du ska göra det. Även Gents Swiss Tonic Water och Merchant's Heart är goda tonics om man vill prova något lite ovanligare.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Lyxigt! Ja frakten måste ju vara gratis om det ska vara värt att endast beställa tonic.
Det sura är att de hade postutlämning innan men slängde ut det på grund av att det kostade för mycket, så nu har jag nästan tio minuters promenad för att hämta ut paket. Det positiva är att de byggde om posten till bland annat vinbar samt högkvalitativt utbud. Inklusive tonic.
Men prova mattkasse varianten. Jag gjorde det själv innan lokala Ica ryckte upp sig och blir inte farligt dyrt.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tyvärr är FT inte alla lika bra som det var förr i tiden. De bytte recept i samband med att de steppade upp produktionsvolymerna och nya receptet är inte alls lika bra. Ekobryggeriet innehåller mig veterligen inte ens kinin så tveksamt om man ens kan kalla det för tonic water.

Fentiman's är god men väldigt bitter, tycker det behövs en blommigare eller friskare gin för att balansera upp det.

Har du inte provat Three Cents tycker jag absolut du ska göra det. Även Gents Swiss Tonic Water och Merchant's Heart är goda tonics om man vill prova något lite ovanligare.
Intressant om Fentimans. Har du förslag på vilka gin just den Tonicen passar till?
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Tyvärr är FT inte alla lika bra som det var förr i tiden. De bytte recept i samband med att de steppade upp produktionsvolymerna och nya receptet är inte alls lika bra. Ekobryggeriet innehåller mig veterligen inte ens kinin så tveksamt om man ens kan kalla det för tonic water.

Fentiman's är god men väldigt bitter, tycker det behövs en blommigare eller friskare gin för att balansera upp det.

Har du inte provat Three Cents tycker jag absolut du ska göra det. Även Gents Swiss Tonic Water och Merchant's Heart är goda tonics om man vill prova något lite ovanligare.
Tack för tips. Ska försöka prova Three Cents.
 
Topp