• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Vad tycker/tror ginkännarna om denna?
Inhandlades igår på Malaga flygplats.
Tips på tonic/garnityr?

5CB54CEF-81FA-4965-A1DE-3E35FFD68052.jpeg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Sipsmith är väldigt bra, klassisk London dry med mycket enbär och tydlig smak av koriander och citrus. Funkar bra ihop med all tonic som passar till London dry, varför göra det svårare än att garnera med en halv skiva citron?

Det är vad jag oftast har och uppskattar mest.

Men jag drack ett antal Hendricks med gurka och nån spansk (?) gin med chilifrukt och apelsinzest i veckan och blev lite inspirerad till ”nya” garnityr.
 

thomastheswede

Audemars
Det är vad jag oftast har och uppskattar mest.

Men jag drack ett antal Hendricks med gurka och nån spansk (?) gin med chilifrukt och apelsinzest i veckan och blev lite inspirerad till ”nya” garnityr.

Som ett experiment: testa att bara ta SKALET av citron i stället för en skiva, nyp ihop det över glaset så aromen sprutar ut och släng sedan i det.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Vi snackar alltså gin lagrat (om än väldigt kort tid) på romfat!?! Cool idé, men hur gifter sig gin och rom? Känns som den bäst dricks ren, med möjligen en skiva/klyfta citron/lime.
Hur doftar den?
Jag är försiktigt skeptisk till lagrad gin men var tvungen att pröva. Denna var riktigt god. Inget som sticker ut jättetydligt men en hint romsmak
20190411_214030.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ett par nya bekantskaper. Smygsmakade ju Hernön redan igår och tyckte den var god men stack inte ut som jag trodde. Med tonic blev den väldigt sommarfräsch och de söta romtonerna kom fram på ett trevligt sätt.

Blackwater var lättdrucken och lite kardemummabetonad som många irländska gins när man dricker den straight, dock inte så mycket så det stör. Väldigt frisk och fin i smaken med tonic och citron.
20190412_214632.jpg
20190412_214703.jpg
 
Topp