Vad tycker/tror ginkännarna om denna?
Inhandlades igår på Malaga flygplats.
Tips på tonic/garnityr?
Tips på tonic/garnityr?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
...ladda ner grymma appen Ginventory så får du förslag på både tonic och garnish.Vad tycker/tror ginkännarna om denna?
Tips på tonic/garnityr?
Sipsmith är väldigt bra, klassisk London dry med mycket enbär och tydlig smak av koriander och citrus. Funkar bra ihop med all tonic som passar till London dry, varför göra det svårare än att garnera med en halv skiva citron?Vad tycker/tror ginkännarna om denna?
Tips på tonic/garnityr?
Sipsmith är väldigt bra, klassisk London dry med mycket enbär och tydlig smak av koriander och citrus. Funkar bra ihop med all tonic som passar till London dry, varför göra det svårare än att garnera med en halv skiva citron?
Det är vad jag oftast har och uppskattar mest.
Men jag drack ett antal Hendricks med gurka och nån spansk (?) gin med chilifrukt och apelsinzest i veckan och blev lite inspirerad till ”nya” garnityr.
Yepp, en twist funkar alltid!Som ett experiment: testa att bara ta SKALET av citron i stället för en skiva, nyp ihop det över glaset så aromen sprutar ut och släng sedan i det.
Den är bra!Vad tycker/tror ginkännarna om denna?
Tips på tonic/garnityr?
Mycket spännande
Vi snackar alltså gin lagrat (om än väldigt kort tid) på romfat!?! Cool idé, men hur gifter sig gin och rom? Känns som den bäst dricks ren, med möjligen en skiva/klyfta citron/lime.
Fasen att man alltid lyckas missa såna här saker! Nu är den ju slut på systemet...
Mycket spännande
Jag är försiktigt skeptisk till lagrad gin men var tvungen att pröva. Denna var riktigt god. Inget som sticker ut jättetydligt men en hint romsmakVi snackar alltså gin lagrat (om än väldigt kort tid) på romfat!?! Cool idé, men hur gifter sig gin och rom? Känns som den bäst dricks ren, med möjligen en skiva/klyfta citron/lime.
Hur doftar den?
Hur blandade du, FT och citron? Jag hann inte smaka igår, ser fram emot kvällen!Jag är försiktigt skeptisk till lagrad gin men var tvungen att pröva. Denna var riktigt god. Inget som sticker ut jättetydligt men en hint romsmak
Bara rent med is. Ikväll ska jag pröva mig på nån tonicvariant.Hur blandade du, FT och citron? Jag hann inte smaka igår, ser fram emot kvällen!
Kan tänka mig att Coffe Tonic kan gå väl ihop med den Romlagrade ginen ovan?Älskar ICA som har utbud.
Var?Älskar ICA som har utbud.
Hittar jag den ska jag absolut prova! Tack för tipset!
Haha misstänkte det! Enda gången jag stött på Thomas Henry i Lund/Malmö.ICA Supermarket i källaren på Hansa Malmö.
Firar godkänd tenta och helg.
Edit: Kan meddela att det var gott med lite apelsinkrokantchoklad till.
Tack, och tack detsamma!Grattis till godkänd tenta. Och trevlig helg!