• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Nån med tips på var man kan köpa tonic på nätet till hyfsade priser?
Bor i en mindre stad där den enda premium tonicen som går att få tag på är Fever Tree och i bästa fall Fentimans...

Bästa combon jag hittat även om jag inte är så välbevandrad. Nordic Tonic Water är tillverkat på Ven och tycker den är lagom laid back och låter den karakteristiska smaken av Hernö stå i fokus. Mycket gott!
20180330_173516.jpg

Som sommargäst undrar jag var du fick tag i tonicen? På ön eller i Landskrona?

Jag tipsar om Ecobryggeriets tonic om ni inte testat den. Rabarber har blivit en favorit. Söt i början och sedan kommer en angenäm bitterhet i eftersmaken. Mycket bra.
IMG_3997.JPG

IMG_3927.JPG
Må vara lite sen men vart så inspererad av denna tråden att jag fick handla idag. Vilken kombo reckommenderas samt mängder?

Blev det Ica hade att tillgå i tonic väg :)

Kanske en dum fråga, men vi i kör i vind!

Tonicen skall givetvis vara kyld, men hur gör ni med ginen? Låter ni den ligga i kylen eller frysen innan servering, eller tar ni den rumsvarm och blandar med kall tonic och is?

Kanske en dum fråga, men vi i kör i vind!

Tonicen skall givetvis vara kyld, men hur gör ni med ginen? Låter ni den ligga i kylen eller frysen innan servering, eller tar ni den rumsvarm och blandar med kall tonic och is?

Jag har kört båda, men brukar oftast ha den rumstempererad! Dock låter jag citronen eller gurkan (+svartpeppar) soaka en stund i gin innan jag blandar!

Blev en av varje tonic igår, men ingen vart en favorit. Vilken tonic är det som är bäst enligt tyckarna?

Har inte provat överdrivet många olika men Fever-Tree gör en aldrig besviken...

Provade någon ny alldeles just. Orkar inte kolla flaskan atm.

Men fever-tree är överlägset bäst.

Låter som att jag skall jaga rätt på Fecer-tree efter påsk. När lagrena på mitt Ica fyllts på, stod tomt på den platsen nu. Men verkar ju logisk med tanke på era uttalanden ;)

Tillbaka
Topp