• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Testar nytt... Kan rekommenderas!
F18F2127-F1C7-4EE4-8C7D-F79D0F19000E.jpeg

Hämtade ut dessa två idag. Ska bli kul att prova framöver.

IMG_7012.JPG
IMG_7013.JPG
Snyggt! Två riktigt bra flaskor om än väldigt olika i smak och stil.
Själv så började jag arbetsdagen med att prova 7 olika svenska gin :D
- Uppsala destilleri Mad Distillers Gin
- Strane Navy Strength
- Bergslagens Oak Gin
- Skånska Spritfabriken G-Gin Premium
- Skånska Spritfabrikenn G-Gin
- No.1 Premium Dry Gin
- Lilla Spritfabriken London Dry Gin
Vissa bättre än andra ;)

Jobbar med kundupplevelser och events, men vi är ganska få här på destilleriet så man får göra det som behövs, allt från att buteljera till dricka cocktails på värdens bästa barer ;) Håller också i många av våra gin-provningar.
Håller nog med om att Monkey 47 är lite överreklamerad, en bra gin helt klart men inte så bra som det lovas tycker jag personligen.
Var det dig man beställde av på Öl&Whiskeymässan? Har för mig att jag noterade typ en Squale eller något på personen!

Det var nog med största sannolikhet jag. Vi är två som gillar klockor här på Hernö men bara en som har en Squale.
Ska vi bli kompisar?:D
Har alltid en hernö hemma, Man vet aldrig när det behövs en GT för att rädda en från malaria eller jobbstress:)

Förresten, GT-vänner. För ett par år sedan drack jag en förbannad God tonic (vill jag minnas att den var), flaskan var liten, grönfärgad, med en "gammaldags" etikett som var lite för stor för flaskan. Typ.
Någon som kan veta bad jag dillar om?

Ska vi bli kompisar?:D
Har alltid en hernö hemma, Man vet aldrig när det behövs en GT för att rädda en från malaria eller jobbstress:)

Förresten, GT-vänner. För ett par år sedan drack jag en förbannad God tonic (vill jag minnas att den var), flaskan var liten, grönfärgad, med en "gammaldags" etikett som var lite för stor för flaskan. Typ.
Någon som kan veta bad jag dillar om?
Fentimans kanske? Tycker den är god och framför allt bra storlek. De flesta är 2dl vilket jag tycker blir onödigt mycket tonic till en 4a gin.
Fentimans_125ml_Tonic_Water.jpg

Fentimans kanske? Tycker den är god och framför allt bra storlek. De flesta är 2dl vilket jag tycker blir onödigt mycket tonic till en 4a gin.
Fentimans_125ml_Tonic_Water.jpg
Nä. Den här fått bra betyg har jag hört men aldrig testat.
bankOmat Odenplan hade denna tonic (om det hjälper någon). Ska ha vart tillverkad för/av en speciellt gintillverkare

Tillbaka
Topp