• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Det här var riktigt gott!
BFF0E488-B761-4C4F-8996-9199E2DDD7D9.jpeg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Testade blåbär nu idag, tyvärr ingen bild.
Den var sämre, väldigt konstgjord smak.

Har du druckit den också @StarMan?
Ja, har smakat blåbär också men det är fortfarande samma bismak som är genomgående för alla Ekobryggeriets tonicar (förutom möjligen In Flames)

Länge sen man postade i tråden. Ikväll blev det en Hernö Old Tom med hälften Fentimans Pink Grapefruit tonic och hälften FT samt en gnutta blodgrapejuice. Blodgrape och koriander som garnering. Gott!
20200201_174144.jpg
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
kanske bara jag som är novis men aldrig sätt den tonicen tidigare. Hur är den om du jämför med andra lite bättre tonic?
Såg den nyligen på mitt lokala ICA och provade att köpa denna och två standard. Den vanliga tyckte jag var sämre än det jag brukar använda (FT, och Thomas Henry) men denna med grapefrukt var lite kul så kanske att köper den igen.
DSC_0130.JPG
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Helt grön på att göra GT. Bara så vi är på det klara med det. :D
Fick en gin när jag fyllde år och det här är den tredje som jag gjort. Mycket friskt
och gott!

20200208_190836.jpg

Mycket fin klocka du har! :)
Har inte sett den där ginen förut men jag skulle rekommendera citron eller annan citrusfrukt, min personliga åsikt är att lime och gin inte är en bra kombination. Vad använder du för tonic! Är du nybörjare finns det mycket att upptäcka där :)
 

ThomasP

Cartier
2-Faktor
Mycket fin klocka du har! :)
Har inte sett den där ginen förut men jag skulle rekommendera citron eller annan citrusfrukt, min personliga åsikt är att lime och gin inte är en bra kombination. Vad använder du för tonic! Är du nybörjare finns det mycket att upptäcka där :)
Tack så mycket och tack för tipset ang. lime. Hade ingen citron hemma, men hittade en lime. Får ordna med en citron till nästa tillfälle. :)
Jag inser nu när jag kikar på andra bilder i den här tråden att tonicen (ekobryggeriets granskott) borde varit med i bild.
Provade ekobryggeriets rabarber igår och den var riktigt god, men som sagt är mina referenser tämligen begränsad.
 
Topp