• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

iPhone 8 och iPhone X är presenterade.
11 495kr för iPhone X 64gb känns väldigt saftigt...
Någon som kommer uppgradera sig?
En bild på iPhone X (10)
IMG_8086.PNG
Jävlar. Vad kostar vanliga 8?

Om min iPhone 6s skulle försvinna blir det lätt iPhone SE.

iPhone 8 och iPhone X är presenterade.
11 495kr för iPhone X 64gb känns väldigt saftigt...
Någon som kommer uppgradera sig?
En bild på iPhone X (10)
IMG_8086.PNG
Ja den kostar ju 999$ i usa och det är ju klart billigare med en dollarkurs strax under 8kr än 11.5kSEK. De är pigga på att höja priset när dollarkursen är hög men sänker inte när den kryper nedåt. Visserligen är ju 999$ utan VAT men det är ju några stater som har noll VAT. Men vem vill ha 64Gb? Räcker inte långt för bilder o 4k video. Måste ju bli 256Gb som listar 1149$ (ca 9KSEK) eller löjliga 13195 SEK.

Ja den kostar ju 999$ i usa och det är ju klart billigare med en dollarkurs strax under 8kr än 11.5kSEK. De är pigga på att höja priset när dollarkursen är hög men sänker inte när den kryper nedåt. Visserligen är ju 999$ utan VAT men det är ju några stater som har noll VAT. Men vem vill ha 64Gb? Räcker inte långt för bilder o 4k video. Måste ju bli 256Gb som listar 1149$ (ca 9KSEK) eller löjliga 13195 SEK.
Nu har jag iPhone 7 128Gb. Använder bara 46gb. Fast som du säger bilder och 4K video kommer käka minnet. Sen är det väl som vanligt med Apple att 64Gb betyder inte att du kan använda 64Gb...
För 13 195kr måste mobilen vara riktigt grym för att motivera det priset

Jag kommer uppgradera från 6S till 8. Hör och häpna, men jag har faktiskt bara 16gb och klarar mig hyfsat på det, även om jag måste tömma den på foton (till min ipad) några gånger om året. Jag kommer nog klara mig fint på 64gb.

Har väntat sedan 4S på glasbaksida, känns mycket mer exklusivt. FaceID kommer säkert locka några men tar ju längre tid att låsa upp den med det jämfört med touchIDo_O
Skrattade lite när de misslyckades på presentationen... däremot så lär mjukvaran för detta att fortsätta uppdateras så är inte så orolig att det ska ta tid.

Alltså man får väl bara blunda och betala iPhone X 256 GB here we come. Men att köpa en 8 innan X kommer känns ju bara dyrt...

För min del blir det en uppdatering till X.
Har hållit liv i min 6:a sedan lanseringen eftersom jag inte tyckte att 7:an erbjöd särskilt mycket i skillnader.
Hissnar dock lite grann över priset. Jag tycker egentligen lätt att en telefon är värd dessa pengar eftersom man använder den så pass mycket som man gör. Men samtidigt hade en hälften så dyr telefon sannolikt kunnat göra alla de saker jag gör nästan lika bra.
På ganska få år har man hunnit bli rejält avtrubbad vad gäller priser.

Jag skulle gärna ta en 8gb om det fanns till ett lägre pris. Använder uteslutande min till blocket-surf och ringa så jag har aldrig haft utrymmesproblem på 16gb

För min del blir det en iPhone X.
Jag har också hållt liv i en gammal 6:a då 7 inte lockade tillräckligt.

iPhone X släpps ju dessutom på min födelsedag :)

Förstår inte riktigt... Steget från 64- till 256GB kostar 1 700kr, medan samma steg kostar 2 200kr för iPhone X.
Inte helt med på varför prisökningen måste vara procentuell i förhållande till telefonens pris istället för att bara sätta ett pris på själva kretsen (som ju lär vara exakt densamma i båda).

iPhone X är ju given, säljer min 7 Plus idag. Måste tyvärr stå ut med min jobbmobil som är en iPhone 6 fram till att X kommer i min hand, vilket lär bli en pärs :( Den är FRUKTANSVÄRT långsam.

Jag tycker att dem borde ha höjt priset ännu mer jämfört med iPhone 8 så att pöbeln inte har råd med en 10:a, jag är för klassindelning på mobilsidan ;)

Kollade i min 7plus 256Gb, 155 av 256 ledigt. Skulle inte funka med en 64 och 128 vore för liten marginal. Tror en 512 vore grejen. Har runt 25000 bilder/videosnuttar på "lager" i mobilen.

Blir en 8 plus, gillar ej hela grejen med ansiksigenkänningen för att låsa upp osv. haft en iPhone 6 sedan lanseringsåret så det känns rimligt.

Står och velar om jag ska byta från min 7 32gb och till i så fall vilken- X:en är ju rätt läcker, men gillar inte riktigt grejen med ansiktsigenkänning samt att jag gillar Touch-ID och tycker den funkar toppen. Så i nu läget väger det lite över för 8 plus. Men jag hinner väl ändra mig innan förköpet startar..

Står och velar om jag ska byta från min 7 32gb och till i så fall vilken- X:en är ju rätt läcker, men gillar inte riktigt grejen med ansiktsigenkänning samt att jag gillar Touch-ID och tycker den funkar toppen. Så i nu läget väger det lite över för 8 plus. Men jag hinner väl ändra mig innan förköpet startar..
Vad är det att inte gilla? Betydligt säkrare än Touch-ID.

Vad är det att inte gilla? Betydligt säkrare än Touch-ID.
Det återstår väl att se egentligen, stora ord från Apple. Spontant känns ju ansiktsigenkänning både långsammare och mindre säkert men Apple är ju den enda som fått fingeravtrycksigenkänning att fungera bra så är det någon som kan få ordning på ansiktsigenkänning borde det vara Apple.

Bäst är väl att vara skitful eller ha ett annars avvikande utseende

Tillbaka
Topp