• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

Vad är det att inte gilla? Betydligt säkrare än Touch-ID.
Grejen att du måste fippla upp telefonen på ett hela annat sätt än att bara lägga tummen på hemknappen. Tycker Touch-IDn varit väldigt smidig. Säkerheten har jag aldrig haft några bekymmer över, och tvivlar på att det kommer bli ett problem innan jag byter telefon igen.

Tycker också att fingeravtrycksläsaren fungerat hur bra som helst. Tror att jag kommer att sakna den lite grann.
Den stora fördelen är väl att kameran kommer att lira även om man hållit på med manuellt arbete (TouchID hade alltid bekymmer när man pysslat i trädgården, snickrat, meckat med bilen eller liknande).

Grejen att du måste fippla upp telefonen på ett hela annat sätt än att bara lägga tummen på hemknappen. Tycker Touch-IDn varit väldigt smidig. Säkerheten har jag aldrig haft några bekymmer över, och tvivlar på att det kommer bli ett problem innan jag byter telefon igen.
Jag är också ett stort fan av Touch ID men har svårt att se i vilka situationer Face ID skulle vara en nackdel.
Sällan, om någonsin, jag låser upp telefonen utan att titta på den.

Man kan dock inte lika smidigt låsa upp telefonen på t.ex. ett möte... Har säkerheten i TouchID varit ett problem?
Inga större problem vad jag vet men under presentationen i går sa de att 1 av 50.000 random människor kunde låsa upp någon annans iPhone med Touch ID.
Med Face ID var siffran 1 på miljonen.

Det återstår väl att se egentligen, stora ord från Apple. Spontant känns ju ansiktsigenkänning både långsammare och mindre säkert men Apple är ju den enda som fått fingeravtrycksigenkänning att fungera bra så är det någon som kan få ordning på ansiktsigenkänning borde det vara Apple. Bäst är väl att vara skitful eller ha ett annars avvikande utseende
Ja, vi får se hur bra det funkar när X kommer.

Lite jobbigt att ATV fick 4K och att man kunde använda Apple Watch utan mobilen. Blir en dyr höst :D

För min del blir det en 8 @ 256. Skulle gärna ta en X men då jobbet ska stå för fiolerna och jag sulade sönder privata telefonen i förra veckan är det helt omöjligt att vänta till november på ny samtidigt som det känns lite väl häftigt att jobbet ska betala 13k för en lur...

Lite floppvarning på iPhone igen. I vanlig ordning de senaste åren. Känns orimligt att betala typ dubbelt så mycket för en X kontra en Galaxy 8.

Sen ska vi inte ens tala om iPhone 8.

Ja, vi får se hur bra det funkar när X kommer.

Lite jobbigt att ATV fick 4K och att man kunde använda Apple Watch utan mobilen. Blir en dyr höst :D
Apple Watch med LTE säljs inledningsvis inte i Sverige, så vi får nog vänta på den funktionen (misstänker att våra operatörer inte har stöd/inte vill stödja elektroniska simkort).

Det återstår väl att se egentligen, stora ord från Apple. Spontant känns ju ansiktsigenkänning både långsammare och mindre säkert men Apple är ju den enda som fått fingeravtrycksigenkänning att fungera bra så är det någon som kan få ordning på ansiktsigenkänning borde det vara Apple.

Bäst är väl att vara skitful eller ha ett annars avvikande utseende
Finns ju många företag som har en fingerläsare som är bättre och snabbare än Apple. Apples har till exempel aldrig funkat för mig, dock inte testat på andra.

Lite floppvarning på iPhone igen. I vanlig ordning de senaste åren. Känns orimligt att betala typ dubbelt så mycket för en X kontra en Galaxy 8.

Sen ska vi inte ens tala om iPhone 8.
Floppvarning igen? Tycker du att iPhone har sålt dåligt senaste tiden? :D

Blir nog en iPhone X för min del. Hoppas man klarar sig med 64GB, då kommer man ju ner i facila 11 500kr för telefonen. :rolleyes:

Finns ju många företag som har en fingerläsare som är bättre och snabbare än Apple. Apples har till exempel aldrig funkat för mig, dock inte testat på andra.
Jaså? Vilka då? Samsungs fingeravtrycksläsare är åtminstone inte i närheten av Apples lösning, men det skulle vara om LG eller annan har det, vilket jag mycket mycket starkt betvivlar.

Lite floppvarning på iPhone igen. I vanlig ordning de senaste åren. Känns orimligt att betala typ dubbelt så mycket för en X kontra en Galaxy 8. Sen ska vi inte ens tala om iPhone 8.
Som med allt annat finns det folk som köper dyrare saker för att de vill ha dem.
Varför köpa en Rolex Submariner när du kan få en quartsare för mindre än en tiondel av priset som håller tiden bättre?

Har testat Samsung och skulle inte ens använda deras mobiler om jag så fick dem gratis.

Namnlös.jpg

Jag vet att Oneplus, tillochmed deras äldre modell 3T, är snabbare än apples.
https://devs-lab.com/iphone-7-plus-vs-oneplus-5-fingerprint-camera-compared.html

Sjukt pajig jämförelse när telefonerna hanterar hur låsskärmen agerar på totalt olika sätt (det påstås att Apple saktat ned upplåsningen för att folk störde sig på att de aldrig såg låsskärmen), men jag håller med om att Oneplus har en snabb upplåsningsanimation. Sen är det ju en annan fråga hur ofta den misslyckas och hur säkert informationen om fingeravtrycket förvaras.

Apple fick, som @Nicbex nämner, kritik för att Touch ID var för snabbt så den som säger att det är långsamt eller dåligt har nog inte testat de senaste åren.
Vi snackar tiondelar av en sekund.

https://devs-lab.com/iphone-7-plus-vs-oneplus-5-fingerprint-camera-compared.html

Sjukt pajig jämförelse när telefonerna hanterar hur låsskärmen agerar på totalt olika sätt (det påstås att Apple saktat ned upplåsningen för att folk störde sig på att de aldrig såg låsskärmen), men jag håller med om att Oneplus har en snabb upplåsningsanimation. Sen är det ju en annan fråga hur ofta den misslyckas och hur säkert informationen om fingeravtrycket förvaras.
Såg denna jämförelsen, förvisso något år gammal.
IMG_3230.PNG
IMG_3231.PNG

https://www.phonearena.com/news/Fin...te-4-vs-Huawei-Mate7-vs-Meizu-MX4-Pro_id71154

Tillbaka
Topp