Kommer nog aldrig lämna iPhone pga synkroniseringen mellan dator, padda och mobil men annars hade jag köpt en Oneplus 5 direkt...Mjo, gammal kan man ju lugnt säga, sisådär två generationer gammal
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kommer nog aldrig lämna iPhone pga synkroniseringen mellan dator, padda och mobil men annars hade jag köpt en Oneplus 5 direkt...Mjo, gammal kan man ju lugnt säga, sisådär två generationer gammal
Jag är märkesneutral och byter gärna mellan android och iPhone beroende på vad som är bäst för stunden men efter Samsung S8 har jag börjat att tappa tron för android. Visst, kameran är marginellt bättre och telefonen är möjligen också bättre i vissa andra enstaka hänseenden jämfört med 7Plus men upplevelsemässigt är Android fortfarande, efter så många generationer, inte där än. Det uppstår mikrohackningar i GUIt ibland, långa sms-konversationer tar någon sekund för lång tid att öppna etc. Småsaker som i det stora hela ger en mycket sämre upplevelse. Nu när Apple verkligen kommit igång med utvecklingen av brutala processorer lär gapet inte minska.Kommer nog aldrig lämna iPhone pga synkroniseringen mellan dator, padda och mobil men annars hade jag köpt en Oneplus 5 direkt...
Nej, det är androids operativsystem som inte alls upplevs lika användarvänligt vid första anblicken. Även det som jag nämnde med synkroniseringen mellan Mac, iPad och iPhone är avgörande för mig. Vet inte hur det fungerar rent praktiskt med android till en Mac till exempel. Prismässigt är det ju en stor skillnad mellan en Oneplus och iPhone 7 som prestandamässigt är väldigt lika.Jag är märkesneutral och byter gärna mellan android och iPhone beroende på vad som är bäst för stunden men efter Samsung S8 har jag börjat att tappa tron för android. Visst, kameran är marginellt bättre och telefonen är möjligen också bättre i vissa andra enstaka hänseenden jämfört med 7Plus men upplevelsemässigt är Android fortfarande, efter så många generationer, inte där än. Det uppstår mikrohackningar i GUIt ibland, långa sms-konversationer tar någon sekund för lång tid att öppna etc. Småsaker som i det stora hela ger en mycket sämre upplevelse. Nu när Apple verkligen kommit igång med utvecklingen av brutala processorer lär gapet inte minska.
Ja men om man inte har en iPhone riskerar man även att förlora vännerNej, det är androids operativsystem som inte alls upplevs lika användarvänligt vid första anblicken. Även det som jag nämnde med synkroniseringen mellan Mac, iPad och iPhone är avgörande för mig. Vet inte hur det fungerar rent praktiskt med android till en Mac till exempel. Prismässigt är det ju en stor skillnad mellan en Oneplus och iPhone 7 som prestandamässigt är väldigt lika.
Floppvarning igen? Tycker du att iPhone har sålt dåligt senaste tiden?
Blir nog en iPhone X för min del. Hoppas man klarar sig med 64GB, då kommer man ju ner i facila 11 500kr för telefonen.
Som med allt annat finns det folk som köper dyrare saker för att de vill ha dem.
Varför köpa en Rolex Submariner när du kan få en quartsare för mindre än en tiondel av priset som håller tiden bättre?
Har testat Samsung och skulle inte ens använda deras mobiler om jag så fick dem gratis.
??? iPhone X är väl utan tvekan den mest avancerade mobiltelefonen som någonsin gjorts. Vissa funktioner har funnits tidigare hos andra men sämre/inte lika välutvecklat. Lägg därtill ARkit, de nya funktionerna med kameran och extremt snabb processor.Absolut inte sålt dåligt. Men telefonerna har ju knappt blivit bättre. Förr var ju Apple go-to om man ville ha innovativ teknik. Så är det inte längre.
Orimlig jämförelse.
Jag tycker precis likadant som du, fast om Apple
Absolut inte sålt dåligt. Men telefonerna har ju knappt blivit bättre. Förr var ju Apple go-to om man ville ha innovativ teknik. Så är det inte längre.
Jag tänker att det kan ha att göra med att det inte längre går att pusha utvecklingen för telefoner så mycket längre? Telefonen som pryl börjar kanske nå sin maxgräns.Absolut inte sålt dåligt. Men telefonerna har ju knappt blivit bättre. Förr var ju Apple go-to om man ville ha innovativ teknik. Så är det inte längre.
??? iPhone X är väl utan tvekan den mest avancerade mobiltelefonen som någonsin gjorts. Vissa funktioner har funnits tidigare hos andra men sämre/inte lika välutvecklat. Lägg därtill ARkit, de nya funktionerna med kameran och extremt snabb processor.
Apple är kanske inte alltid först, men när de väl släpper något så är det extremt genomarbetat. Jmf. typ Samsungs ansiktsigenkänning med den som används på iPhone X, Samsungs kan man väl närmast lura med en tecknad bild
Jag har iPhone SE privat o en galaxy via jobbet. Har även haft samsung privat..
Tycker iPhone är mer soft att använda än samsung. Mer meck med S-luren (jag är troligen inte så tecknisk). Däremot ogillar jag glasmobiler. En mobil viftar man med rätt många timmar/v. Dyr grej som används rätt slentrian. Trasig o utbytt på två år. Rätt sjukt egentligen.
En SE II hade varit smutt.
Iphone X levereras inte med UI lagg och är oanvändbar efter 2 år när den är seg som en gammal S4:a. Användarvänlighet, ett ord som Samsung inte kan stava till. Men det är en smaksak, så vi kan lämna det där. Jag vet vad jag föredrar och du vet vad du föredrar.Vad pratar du om snarare? Apple skulle kunna sälja en påse skit och du skulle troligtvis fortfarande tycka att det var en fantastisk påse med bajs - precis som de allra flesta Apple-fantaster; brudar och gamla gubbar, som inte vet bättre
https://www.theverge.com/circuitbre...x-vs-samsung-galaxy-8-android-spec-comparison
https://www.phonearena.com/phones/compare/Samsung-Galaxy-Note-8,Apple-iPhone-8/phones/10478,10414
Som du kan se är Noten iprincip bättre på precis alla punkter samt billigare. Men visst, iPhone X är utan tvekan den mest avancerade telefonen som släppts
Iphone X levereras inte med UI lagg och är oanvändbar efter 2 år när den är seg som en gammal S4:a. Användarvänlighet, ett ord som Samsung inte kan stava till. Men det är en smaksak, så vi kan lämna det där. Jag vet vad jag föredrar och du vet vad du föredrar.
Har du ens läst mitt inlägg?Intressant att du vet hur en iPhone X fungerar efter 2 år. Berätta gärna lite mer om det?
Rimligt att dra in hur en S4 fungerar efter 2 år. iPhone 4/4s är också svinbra efter 2 år
Har du ens läst mitt inlägg?
Tar det som ett nej.Om du inte menar vad jag svarar på så är ditt inlägg ändå helt irrelevant.
Tar det som ett nej.
Jag upplever att en Iphone känns piggare längre än vad Samsungs motsvarigheter gör. Jag sa inte hur en Iphone X fungerar om 2 år, jag sa att en Samsung är seg efter 2 år. Jag tycker telefonen är piss redan som ny så du behöver inte slösa din energi. Jag är en Apple fanboy på grund av att Samsung inte kan göra ordentliga UIs i sina telefoner. Trevlig kväll påre.Förklara vilken modern telefon, i liknande prisklass som iPhone X, som UI laggar och är seg som en S4 efter 2 år.
När du gjort det får du som sagt jättegärna berätta mer om hur iPhone X fungerar efter 2 år, du har ju koll på det
En "SE 2" är väl detsamma som att köpa en sjua idag?
Inget ont med det alltså, men det är väl så det funkat med "C" och "SE"?
@GordonG ...
Men snälla, fäll ned androidpungen och landa, vad försöker du att säga? Att Note 4 har triljoner mer minne ergo bättre? Android har ungefär minneshanteringen från helvetet jämfört med iOS, för att jämföra en sak. Ungefär som att skryta om multithreadprestanda när nästan allt sker singlethread.Vad pratar du om snarare? Apple skulle kunna sälja en påse skit och du skulle troligtvis fortfarande tycka att det var en fantastisk påse med bajs - precis som de allra flesta Apple-fantaster; brudar och gamla gubbar, som inte vet bättre
https://www.theverge.com/circuitbre...x-vs-samsung-galaxy-8-android-spec-comparison
https://www.phonearena.com/phones/compare/Samsung-Galaxy-Note-8,Apple-iPhone-8/phones/10478,10414
Som du kan se är Noten iprincip bättre på precis alla punkter samt billigare. Men visst, iPhone X är utan tvekan den mest avancerade telefonen som släppts
Nej Det finns ingen som heter SE 2
Den som fanns att köpa heter 5 SE (denna kom efter dom hade släppt 6s pg att folk tycker 6an var för stor.
Denna saknade vissa funktioner som 6s har (Dvs 5 SE)
Har just nu en 6s 64 med Gig Jag tycker denna är lite för stor men
Har even 5s och en vanlig 5 som ligger som reserv lurar (som jag typ uppdaterar och laddar)
(som inte någonsin har haft FB eller Twitter instalerat då jag INTE använder dessa medium)
Even en padda som med 64 G Air 2 tror jag denna heter (som jag typ uppdaterar och laddar)
Då jag kör mest med PC då jag är på weben
Nej kommer inte att köpa den nya jag får den i alla fall suck
Sen ang prestanda och batteritid så beror det ju på vad man använder telefonen till och hur många appar man har i gång gäller samtliga mobiler.
Jag ringer med min mobil och använder BT eller kopplad till bilens stereo
//Simon
Tror ju iofs att det skulle finnas andra bevis än att den ene kan låsa upp den andres telefon...Nya iphone x är ju hur ball och het som helst, på papper. Nu inväntas det barnsjukdomar som ska inträffa, innan man bestämmer sig för ett köp. Nu när den rent prismässigt är i linje med, eller motsvarande en njurförsäljning. Vill man säkerligen försäkrar sig om att det är rätt att offra en.
Dock är jag nyfiken hur faceID står sig mot en enäggstvilling. Lite som att de skulle kunna låna varandras ID, och skylla på varandra. Vid en händelse av brott.
Hade fan också gärna sett en mindre iPhone med uppdaterat innehåll, typ "SE II" eller liknande. Iphone 6/7 är lite för stor.Samma size? Vill gärna ha liten rackare utan glas hela vägen ut?