• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

1614801269520.jpeg

Får vi se på lite detaljer från era bästa tavlor? 😊
0C0D07D7-FC5E-4842-B047-85DAF7322912.jpeg

IWC18 out.JPG

Jag har 17cm runt handleden, länken sitter perfekt utan att ta bort en enda länkbit. Jag har bara disponerat om länkbitarna en aning så låset hamnar där jag vill ha det. Tur att klockan passade åt mej, jag tycker IWC var en aning snåla med längden på länken, 17cm handled är väl inte jättestort?

IWC18 out.JPG

Jag har 17cm runt handleden, länken sitter perfekt utan att ta bort en enda länkbit. Jag har bara disponerat om länkbitarna en aning så låset hamnar där jag vill ha det. Tur att klockan passade åt mej, jag tycker IWC var en aning snåla med längden på länken, 17cm handled är väl inte jättestort?

Hej, det låter märkligt. Jag har 17,5cm och fick en bra bit länk över med mig hem från butik.

Borträknat ändlänkarna och de länkar som tillhör spännet har jag 13 stycken likadana "vanliga" länkbitar i mitt armband.
Kan det saknas några för mej? Man vill ju gärna ha ett komplett set...

IWC länk.JPG
Får kolla senare ikväll hur många bitar jag har totalt. Har 6 bitar på varje sida om man räknar som du gör, dvs 12st. Gillar att ha en tät på. Använder du microjusteringen något, det ger dig en cm lätt?

Danke. Har beställt tribute to 3705 också, får se vilken jag behåller. Eller båda. Vi får se.

Kommer ihåg att du la en beställning, men visst inte om du gick vidare med den. Skall bli riktigt intressant att se dessa två jämsides, lika men ändå inte. Jag fick tag på en tribute 3705 också (tack @Echo Delta), och har betalt. Får se när den dyker upp...

Vad tycker du om materialet Ceratanium?

Kommer ihåg att du la en beställning, men visst inte om du gick vidare med den. Skall bli riktigt intressant att se dessa två jämsides, lika men ändå inte. Jag fick tag på en tribute 3705 också (tack @Echo Delta), och har betalt. Får se när den dyker upp...

Vad tycker du om materialet Ceratanium?

Bestämde mig för att köra på i slutändan, är baserad i Schweiz och CHF12900 är ganska förmånligt jämfört med EUR och SEK-priserna, kan troligen sälja utan förlust om den inte faller mig i smaken. Fick höra att min är klar för leverans ”very soon”.

Jag gillar Ceratanium väldigt mycket, men känslan är på alla vis mera metall än keramik. Jag ser det mest som en DLCad titan som inte riskerar att falla av. Har alltid stört mig på knappar/kronor/spännen i ”fel” färg på de vanliga keramikmodellerna, så det känns ändå som ett stort framsteg. (t.om AP har icke-färgad titan i låset på sina all-ceramic APRO perpetuals för 1mkr+). Har hört att Ceratanium är knepigt att jobba med, oklart om sant. Men om så är fallet lär framtida keramik-IWC säkerligen göras som SFTI-spitfirekronon, dvs boett i zirkoniumoxid, med krona/knappar/spänne i Ceratanium.

Bestämde mig för att köra på i slutändan, är baserad i Schweiz och CHF12900 är ganska förmånligt jämfört med EUR och SEK-priserna, kan troligen sälja utan förlust om den inte faller mig i smaken. Fick höra att min är klar för leverans ”very soon”.

Jag gillar Ceratanium väldigt mycket, men känslan är på alla vis mera metall än keramik. Jag ser det mest som en DLCad titan som inte riskerar att falla av. Har alltid stört mig på knappar/kronor/spännen i ”fel” färg på de vanliga keramikmodellerna, så det känns ändå som ett stort framsteg. (t.om AP har icke-färgad titan i låset på sina all-ceramic APRO perpetuals för 1mkr+). Har hört att Ceratanium är knepigt att jobba med, oklart om sant. Men om så är fallet lär framtida keramik-IWC säkerligen göras som SFTI-spitfirekronon, dvs boett i zirkoniumoxid, med krona/knappar/spänne i Ceratanium.

Låter mycket lovande, gillar titan före stål.

Någon som har ägt eller har erfarenhet av denna iwc 3540? Har ingen riktigt koll på modellen men funderar på ett eventuellt köp och ville se om det fanns någon som har koll på referensen här på forumet.

Bilder är tagen från nätet.

Bilagor

• IWC-3540-Table-0.jpg
    IWC-3540-Table-0.jpg
    514.8 KB · Visningar: 39
Någon som har ägt eller har erfarenhet av denna iwc 3540? Har ingen riktigt koll på modellen men funderar på ett eventuellt köp och ville se om det fanns någon som har koll på referensen här på forumet.

Nope men kollat ett bra tag. Svinsnygg!

Originalkrokodilen är i uselt skick. Kan det här fungera? Borde vara enkelt att flytta över IWC-spännet
BDC3C7D3-B8B8-435A-BFBE-FCDE0D2997A6.jpeg
FD4D7F46-363E-4E77-879D-CF605D5A2451.jpeg

Är du nöjd så kör på! Du gör helt rätt att skippa krokodil till denna variant. Själv gillar jag iwc bruna läder som de har till sina piloter. Eller så hade jag kört på svart eller militärgrönt canvas för att gå mot TopGun hållet. ”Rios 1931” är ett bandmärke som fått mycket beröm. Kanske värt att testa om du vill ha något annat.

Tyvärr inte. Men den var fin. Många av modellerna från 1980 och 1990 talet var ganska små. Ser att den är 34mm. Och dyr!

Tack för er respons. Håller med, tycker den ser riktigt bra ut. Är dock lite orolig för storleken. Får forska vidare och försöka hitta någon till rimligt pris. Tack för all hjälp :).

6FB1FCCD-E367-4647-B60F-9EB9AA9CD035.jpeg

Skrollade igenom lite gamla klickbilder på telefonen och hittade denna från 2018 på farsans ena klocka! Enligt mig en otroligt vacker pjäs med ett fantastiskt urverk och hela 7 dagars power reserve! Klockan är dock för stor för mig och den ser mest klumpig ut på handleden. Annars hade det varit en klocka att sträva efter i framtiden! Trevlig kväll :)

6FB1FCCD-E367-4647-B60F-9EB9AA9CD035.jpeg

Skrollade igenom lite gamla klickbilder på telefonen och hittade denna från 2018 på farsans ena klocka! Enligt mig en otroligt vacker pjäs med ett fantastiskt urverk och hela 7 dagars power reserve! Klockan är dock för stor för mig och den ser mest klumpig ut på handleden. Annars hade det varit en klocka att sträva efter i framtiden! Trevlig kväll :)

Härlig pjäs! Jag drömmer också om något liknande ibland, men eftersom jag lägger bort mina klockor och låter dom vila i långa perioder så vore en sådan kalender väldigt opraktisk... Bär han den dagligen eller håller den i en winder så den aldrig stannar?

Tillbaka
Topp