Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Precis ...
![]()
Försök förhandla priset sĂ„ mĂ€rker du om de ligger högt eller inte. Men generellt sĂ„ ligger handlare högre, de har ju omkostnader och skatter.Har bestĂ€mt mig för att jag mĂ„ste införskaffa en 3239. Högst upp pĂ„ listan stĂ„r 09. Jag har inte köpt nĂ„gon begagnad klocka tidigare och vill dĂ€rför gĂ€rna köpa via handlare. De som ligger ute pĂ„ Chrono24 Ă€r listade för runt EUR 5-6k vilket verkar högt. Ăr det premien man fĂ„r betala för att köpa via handlare eller Ă€r det sĂ„ att de som ligger ute för tillfĂ€llet Ă€r högt prissatta?
Precis ...
![]()
BortrÀknat ÀndlÀnkarna och de lÀnkar som tillhör spÀnnet har jag 13 stycken likadana "vanliga" lÀnkbitar i mitt armband.
Kan det saknas nÄgra för mej? Man vill ju gÀrna ha ett komplett set...
![]()
Kika Ă€ven pĂ„ IW3227. Den Ă€r lite 'bitigare' men har ett underbar guilloche pĂ„ tavlan och inhouse-verk.Har bestĂ€mt mig för att jag mĂ„ste införskaffa en 3239. Högst upp pĂ„ listan stĂ„r 09. Jag har inte köpt nĂ„gon begagnad klocka tidigare och vill dĂ€rför gĂ€rna köpa via handlare. De som ligger ute pĂ„ Chrono24 Ă€r listade för runt EUR 5-6k vilket verkar högt. Ăr det premien man fĂ„r betala för att köpa via handlare eller Ă€r det sĂ„ att de som ligger ute för tillfĂ€llet Ă€r högt prissatta?
Inte exakt en vanlig IWC.
Har lÀst om den pÄ Hodinkee. Du blir inte sugen pÄ att göra nÄgot liknande sjÀlv?Inte exakt en vanlig IWC.
![]()
![]()
Har lÀst om den pÄ Hodinkee. Du blir inte sugen pÄ att göra nÄgot liknande sjÀlv?
Inte exakt en vanlig IWC.
![]()
![]()
Hej,
Har bÄde. UtseendemÀssigt pÄ handleden och för att hÄlla tiden ser jag ingen skillnad. Efter 1Är mÀrker jag inte om det nya verket Àr bÀttre eller ej. Det visar sig vÀl med tiden... bÄde hÄller tiden vÀldigt bra, mellan 0s till +2s per dag.
Vad fÄr du för ca 15k?
- trevlig glasbaksida med ett urverk som jag tycker Àr snyggt. Det höjer lyxkÀnslan pÄ riktigt.
-nyproducerad klocka jmf med en som kanske varit en hyllvÀrmare. VÀrt att dubbelkolla.
-8Ärs garanti (2Är+6Är) som inte alla Àldre varianten har, beroende pÄ nÀr den plockades ut.
-möjlighet att köpa till lÀnken som slÀpptes förra Äret. Passar ej till gamla. Kan vara viktigt för dig eller ej.
-högre andrahandsvÀrde Àven vid nÀsta försÀljning
Lycka till i jakten.
Riktigt stiligaMÄste hÄlla liv i trÄden. Svarar pÄ mitt tidigare inlÀgg med nÄgra bilder.
Idag Àr det finmÄndag. DÄ Äker min Àldsta portugieser pÄ. Inte sÄ stor skillnad pÄ framsidan jmf med den nya. Stiligare med guldvisare. I de smÄ detaljerna sÄ Àr det skillnad pÄ: tavelfÀrg, index och subsekund tavlan. Bild pÄ baksidan kommer strax...
![]()
![]()
Edit: baksidan:
![]()
Velar mellan de dÀr tvÄ sjÀlv. Vad Àr din uppfattning om den vita fÀrgen - tillför den mer klarvita fÀrgen pÄ 3716 nÄgot eller föredrar du fÀrgen pÄ 3714? Ser ut att vara rÀtt stor skillnad om man kollar pÄ bilderna.MÄste hÄlla liv i trÄden. Svarar pÄ mitt tidigare inlÀgg med nÄgra bilder.
Idag Àr det finmÄndag. DÄ Äker min Àldsta portugieser pÄ. Inte sÄ stor skillnad pÄ framsidan jmf med den nya. Stiligare med guldvisare. I de smÄ detaljerna sÄ Àr det skillnad pÄ: tavelfÀrg, index och subsekund tavlan. Bild pÄ baksidan kommer strax...
![]()
![]()
Edit: baksidan:
![]()
Velar mellan de dÀr tvÄ sjÀlv. Vad Àr din uppfattning om den vita fÀrgen - tillför den mer klarvita fÀrgen pÄ 3716 nÄgot eller föredrar du fÀrgen pÄ 3714? Ser ut att vara rÀtt stor skillnad om man kollar pÄ bilderna.
TĂ€nk pĂ„ att du mĂ„ste se pĂ„ beskrivningen av skick ur ett etnografiskt perspektiv. "Nyskick" betyder ofta inte samma sak för en tysk handlare som det betyder för en handlare frĂ„n Italien eller Grekland. TĂ€nk ocksĂ„ pĂ„ att bara hos klockor frĂ„n EU ingĂ„r moms.Har bestĂ€mt mig för att jag mĂ„ste införskaffa en 3239. Högst upp pĂ„ listan stĂ„r 09. Jag har inte köpt nĂ„gon begagnad klocka tidigare och vill dĂ€rför gĂ€rna köpa via handlare. De som ligger ute pĂ„ Chrono24 Ă€r listade för runt EUR 5-6k vilket verkar högt. Ăr det premien man fĂ„r betala för att köpa via handlare eller Ă€r det sĂ„ att de som ligger ute för tillfĂ€llet Ă€r högt prissatta?
Tack! Guld blir det oavsett vilken. Hade gÄtt frÄn 3714 till 3716 pga inhouse men nu lutar det Ät 3714 igen (vilket ju ocksÄ innebÀr att jag sparar en slant)Det Àr en skillnad som mÀrks. Mjukare vit mot silver/vit. Min tavla pÄ 3714 Àr frÄn 2004, och jag fick höra att den Àndrades ca 2013. SÄ osÀker pÄ vilken variant du tittat pÄ. Tror min Àr nÄgot krÀmigare.
3716 med originalband var jag inte sÄ förtjust i, men den gÄr enkelt att fÄ lite sportig/cool. Vill du har en elegant och klassisk variant, gÄ med kombinationen pÄ 3714 med guld.
Bra val men tyvÀrr inga tips pÄ var du kan hitta dem. TillfÀlligt skralt pÄ C24 men tycker det brukar finnas ett hyfsat utbud pÄ 3239 dÀr normalt sett. Avvakta lite sÄ dyker de sÀkert upp!Har tröttnat pÄ Rolex-hypen och tÀnkte prova IWC Ingenieur 3239 som nÀsta. Verkar dock vara rÀtt skralt utbud pÄ Chrono24, Ätminstone av varianten med svart tavla. Tips var man kan söka? Verkar dyka upp typ 1 gÄng/Är pÄ KS, sÄ lÀnge kan man ju knappast vÀnta...
För oss som inte vet, kan du förtydliga det etnografiska. FrÄn vilket land kan man förvÀnta sig den finast klockan om man blivit utlovad nyskick ?TÀnk pÄ att du mÄste se pÄ beskrivningen av skick ur ett etnografiskt perspektiv. "Nyskick" betyder ofta inte samma sak för en tysk handlare som det betyder för en handlare frÄn Italien eller Grekland. TÀnk ocksÄ pÄ att bara hos klockor frÄn EU ingÄr moms.
Iwc har nÄgot magiskt över sig som Rolex inte har.Har tröttnat pÄ Rolex-hypen och tÀnkte prova IWC Ingenieur 3239 som nÀsta. Verkar dock vara rÀtt skralt utbud pÄ Chrono24, Ätminstone av varianten med svart tavla. Tips var man kan söka? Verkar dyka upp typ 1 gÄng/Är pÄ KS, sÄ lÀnge kan man ju knappast vÀnta...
Trevlig handjagad variant. Bra referens till fickuret, speciellt pÄ baksidan. Vad tycker du om den?
Watchrecon.comHar tröttnat pÄ Rolex-hypen och tÀnkte prova IWC Ingenieur 3239 som nÀsta. Verkar dock vara rÀtt skralt utbud pÄ Chrono24, Ätminstone av varianten med svart tavla. Tips var man kan söka? Verkar dyka upp typ 1 gÄng/Är pÄ KS, sÄ lÀnge kan man ju knappast vÀnta...
Tycker den Àr extremt bra.Trevlig handjagad variant. Bra referens till fickuret, speciellt pÄ baksidan. Vad tycker du om den?