Erkkn
Silver
Så nice!
Skulle sälja vilja äga den med svart urtavla för att sedan slänga på gummi. Såg den setupen på Instagram nyligen- onekligen en keeper!
Haft min på gummi också men den svarta gör sig ju bättre =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så nice!
Skulle sälja vilja äga den med svart urtavla för att sedan slänga på gummi. Såg den setupen på Instagram nyligen- onekligen en keeper!
Ser känner hör att jag måste ha en sådan ganska prontoÄr det någon som klämt på de nya 41mm piliot-chronograferna och har några intryck att delge?
Har de kommit till ADs i Sverige redan?
Det är alltså denna ref jag tänker på:
![]()
IW388102-Pilot’s Watch Chronograph 41
The Pilot’s Watch Chronograph 41 wins you over with versatility and a sporty design.www.iwc.com
Är lite sugen på en men är lite orolig över höjden på 14.5mm.
I övrigt tycker jag den verkar nästan perfekt i den mindre 41mm boetten, inhouse-verk, grym länk med sitt nya "system" samt marknadens snyggaste (IMHO)) mikrojustering.
Sen undrar jag lite vad ni andra tycker om priset som verkar inga runt 7600-7700 Euro på länk i EU beroende på land men tydligen betingar hela 84300(!) SEK på hemmaplan vilket känns lite i överkant oaktat olika länder momssatser.
Det brukar väl harmoniera lite bättre?
Vänliga hälsningar
Känns som en väldigt mycket mer harmonisk produkt än den ganska blaffiga förra generationen. Tror aldrig Portofino blir nån succé men ett rejält kliv uppåt fick den nuDen här (nya?) Portofino är inte alls dum.
![]()
Vad är annorlunda menar du? Är det inte samma gamla portofino fast grön? Har det kommit en helt ny modell med andra mått? Jag tycker den ser likadan ut som den alltid gjort så hjälp migKänns som en väldigt mycket mer harmonisk produkt än den ganska blaffiga förra generationen. Tror aldrig Portofino blir nån succé men ett rejält kliv uppåt fick den nu![]()
Aha, det låter ju bra. Hoppas den är lite tunnare också annars finns det risk att den känns knubbig 39 mm är en mycket bra storlek på en kronograf. Det hade känns klart uppåt om de satsat på en mer gedigen och mer svårkopoerad länk. Mesh känns så där på en klocka i den prisnivån. Det är ju en anrik modell så det är bara bra att de går lite mer mot originalet.
Känns som en väldigt mycket mer harmonisk produkt än den ganska blaffiga förra generationen. Tror aldrig Portofino blir nån succé men ett rejält kliv uppåt fick den nu![]()
Underbart! Grattis! En sån vill jag också haEfter att ha sneglat åt IWC ett bra tag så har jag nu slagit till på min första. Jag har bl.a. varit sugen på en äldre Ingenieur a 34mm på länk samt olika Pilot-varianter kring 36mm. Den jag slog till på känns som något av en blandning mellan dessa två modellserier. Den klocka jag köpt är en IWC ref 3361, 32mm bred med en boett i titan, inuti finns ett kvartsverk cal 2210. Den är endast 6mm tjock och i att med att boetten är i titan så känns det knappt att den sitter på handledan.
![]()
Här på min handled a 15,5cm.
![]()
Ett trevligt viklås till modellen.
![]()
Med en smäcker profil.
![]()
![]()
Efter att ha sneglat åt IWC ett bra tag så har jag nu slagit till på min första. Jag har bl.a. varit sugen på en äldre Ingenieur a 34mm på länk samt olika Pilot-varianter kring 36mm. Den jag slog till på känns som något av en blandning mellan dessa två modellserier. Den klocka jag köpt är en IWC ref 3361, 32mm bred med en boett i titan, inuti finns ett kvartsverk cal 2210. Den är endast 6mm tjock och i att med att boetten är i titan så känns det knappt att den sitter på handledan.
![]()
![]()
![]()
Med en smäcker profil.
![]()
![]()
Är urtavlan svart eller mörkblå?Efter att ha sneglat åt IWC ett bra tag så har jag nu slagit till på min första. Jag har bl.a. varit sugen på en äldre Ingenieur a 34mm på länk samt olika Pilot-varianter kring 36mm. Den jag slog till på känns som något av en blandning mellan dessa två modellserier. Den klocka jag köpt är en IWC ref 3361, 32mm bred med en boett i titan, inuti finns ett kvartsverk cal 2210. Den är endast 6mm tjock och i att med att boetten är i titan så känns det knappt att den sitter på handledan.
![]()
![]()
![]()
Med en smäcker profil.
![]()
![]()
Svart.Är urtavlan svart eller mörkblå?
Härligt när klockorna får gå över generationsgränserna![]()
Då var den på väg till AD på service, kanske ända till Schaffhausen. Hoppas det går att få till urverket i den.
Farsan har burit den så länge att den från början mattborstade guldkappan blivit alldeles blank...
Även om det är kär patina undrar jag om klockan ska mattborstas på nytt för att markera att den (om allting går bra) får ett nytt liv med mej nu?
En riktigt lyxigt band vill jag också ha till den isåfall, funderar på ett smidigt svart eller brunt band, kanske ödla?
![]()
Då var den på väg till AD på service, kanske ända till Schaffhausen. Hoppas det går att få till urverket i den.
Farsan har burit den så länge att den från början mattborstade guldkappan blivit alldeles blank...
Även om det är kär patina undrar jag om klockan ska mattborstas på nytt för att markera att den (om allting går bra) får ett nytt liv med mej nu?
En riktigt lyxigt band vill jag också ha till den isåfall, funderar på ett smidigt svart eller brunt band, kanske ödla?
Typ det här![]()
MASSAI OSTRICH Struts Medium Brown L 18-22 mm
MASSAI OSTRICH Struts Medium Brown L 18-22 mm...www.sliqhaq.se![]()
![]()
323902.Använder den inte så ofta tyvärr, all avsaknad av mikrojustering är knepigt.
Just idag passade den perfekt.
Ingenieur 3237.
![]()
![]()
Synd på en sån maffig klockaAnvänder den inte så ofta tyvärr, all avsaknad av mikrojustering är knepigt.
Just idag passade den perfekt.
Ingenieur 3237.
Vilken Ingenieur modell har justerbart spänne?Synd på en sån maffig klocka
IWC som har så fina justerbara spännen på andra modeller...