Den senaste.Vilken Ingenieur modell har justerbart spänne?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den senaste.Vilken Ingenieur modell har justerbart spänne?
Inga av dem äldre modellerna?Den senaste.
Nej.Inga av dem äldre modellerna?
Vilket hjärnsläpp. Det är klart att ref. är 323902.323902.
Lyckas du inte med halvlänkbitar heller?
Kan det verkligen stämma att Uret har möjlighet att sälja Tribute to 3705 för ett sådant här REA-pris? https://www.uret.se/iwc-pilots-svart-lader-o41-mm-p-420284.html
Jag var i kontakt med Nymans i april och de hade inte ens möjlighet att ta in den och nu har jag till slut lyckats lägga en beställning på mrporter efter att ha stått på väntelista sedan april.
Fint! Min skickades idagJag beställde från IWC veckan den släpptes. Hoppas få den snart. IWC lovar ingen leveranstid. Betydligt dyrare än uret.se. Bedrift att de får tag i en, och till det priset. Men jag är tveksam om de levererar på den tiden.
Är det vad känslan som är för jävlig eller utseendet?Älskar utseendet och historien bakom Big Pilot men efter att ha provat min första i butik får jag tyvärr inse att det inte är för mig… den sitter förjävligt på min handled
![]()
Var du inne på KRONS i måndags vid lunch ?Är det vad känslan som är för jävlig eller utseendet?
För är det utseendet så ta med dig en vän, prova klockan igen och fota i 40 olika vinklar. Ksnske får du en annan upplevelse när du får se den som vi andra skulle se den, på mer än en meters håll?
Annars finns väl nu en 43 mm modell också?
Tråkigt när det blir sådär, man har gått och trånat och ksnske sparat mm, sen visar det sig att det inte var i närheten av de förväntningar man hade.
Hoppas du ksm finna någon som sitter och känns bättre.
Mvh Hela dagen
Hehe, nej, jag bor inte i Stockholm och jag var inte där, var där sist i april.Var du inne på KRONS i måndags vid lunch ?![]()
Tyvärr är det storleken… utseendet gillar jag fortfarande (helst med svart tavla) men när bandhornen hänger utanför armen (eller gränsar till att göra det) så vet jag att jag definitivt har en för stor klocka på mig. Den skulle bara ligga i sin låda om jag köpte denÄr det vad känslan som är för jävlig eller utseendet?
För är det utseendet så ta med dig en vän, prova klockan igen och fota i 40 olika vinklar. Ksnske får du en annan upplevelse när du får se den som vi andra skulle se den, på mer än en meters håll?
Tråkigt när det blir sådär, man har gått och trånat och ksnske sparat mm, sen visar det sig att det inte var i närheten av de förväntningar man hade.
Mvh Hela dagen
Misstänker att det va riktat till mig? Jag var inne på Krons men det var inte måndags vid lunchVar du inne på KRONS i måndags vid lunch ?![]()
Ja kolla upp 43mm!Tyvärr är det storleken… utseendet gillar jag fortfarande (helst med svart tavla) men när bandhornen hänger utanför armen (eller gränsar till att göra det) så vet jag att jag definitivt har en för stor klocka på mig. Den skulle bara ligga i sin låda om jag köpte den
Visste inte om att den fanns i 43 med, tack för tipset, ska kolla upp det!
Tack!
vilken bjässe! är den inte svår att bära upp?Älskar utseendet och historien bakom Big Pilot men efter att ha provat min första i butik får jag tyvärr inse att det inte är för mig… den sitter förjävligt på min handled
![]()
Klart det är svårt att bära en väggklocka runt handleden.vilken bjässe! är den inte svår att bära upp?
Även om klockan ser ut att sitta bättre från andras ögon så tycker iallafall jag att det ska se bra ut för en själv också, även om klockor alltid ser större ut när man själv tittar på sin handled så ska det ju ändå se rimligt ut när man kollar på klockan.Är det vad känslan som är för jävlig eller utseendet?
Mvh Hela dagen
Jo, jag tycker den är väldigt svår att bära upp. Hade behövt minst 4 cm till runt min handled för att den skulle sitta okejvilken bjässe! är den inte svår att bära upp?
Ja, så är det verkligen. Har gått i fällan ett par gånger när andra säger att en klocka sitter bra på mig... känns det inte bra för mig kommer den ändå bara bli liggandesÄven om klockan ser ut att sitta bättre från andras ögon så tycker iallafall jag att det ska se bra ut för en själv också, även om klockor alltid ser större ut när man själv tittar på sin handled så ska det ju ändå se rimligt ut när man kollar på klockan.
Naturligtvis, men genom att få se det ur en annan vinkel eller perspektiv kan man ju faktiskt ändra åsikt ang hur man ser på saken ur sitt eget perspektiv.Även om klockan ser ut att sitta bättre från andras ögon så tycker iallafall jag att det ska se bra ut för en själv också, även om klockor alltid ser större ut när man själv tittar på sin handled så ska det ju ändå se rimligt ut när man kollar på klockan.
Sant, du har nog rättNaturligtvis, men genom att få se det ur en annan vinkel eller perspektiv kan man ju faktiskt ändra åsikt ang hur man ser på saken ur sitt eget perspektiv.
Tyvärr är det storleken… utseendet gillar jag fortfarande (helst med svart tavla) men när bandhornen hänger utanför armen (eller gränsar till att göra det) så vet jag att jag definitivt har en för stor klocka på mig. Den skulle bara ligga i sin låda om jag köpte den
Visste inte om att den fanns i 43 med, tack för tipset, ska kolla upp det!
Tack!
Den är ju inte riktigt för någon. Du ska ju ha den ovanpå din pilotdräkt när du flyger messerschmitt!Älskar utseendet och historien bakom Big Pilot men efter att ha provat min första i butik får jag tyvärr inse att det inte är för mig… den sitter förjävligt på min handled
![]()
Stort grattis till den nya klockan, passar med den andra IWC.Min första IWC som jag köpte för 10 år sedan och min andra som levererades idag
![]()
![]()
Någon som har erfarenheter av IWC mecaquartz? Tycker det finns en del modeller som är riktigt snygga och i lagom storlekar. Frågan är bara om man vågar köpa en. Gissar att service för mecaquartzmodellerna kan vara lite knepigt?
stulen bild.![]()