Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vänder mig direkt till experterna då jag inte fått någon återkoppling i ”rimligt pris” tråden. Vad betingar denna i värde, fullset (2014) och i mkt bra skick?
Tack på förhand
![]()
hej, håller med @sir alex det kan absolut vara ett rimligt pris. Skillnad på köpa av handlare eller privat, här förutsätter jag att du skall köpa en klocka av en handlare. Det är en vanlig grundmodell, med relativt få köpare. Dyker upp då och då och är troligtvis lite svårsåld för en handlare. Prova att ge bud kring 160 000 och köp den innanför EUVänder mig direkt till experterna då jag inte fått någon återkoppling i ”rimligt pris” tråden. Vad betingar denna i värde, fullset (2014) och i mkt bra skick?
Tack på förhand
![]()
Nått sånt...![]()
Tack för indikationen!hej, håller med @sir alex det kan absolut vara ett rimligt pris. Skillnad på köpa av handlare eller privat, här förutsätter jag att du skall köpa en klocka av en handlare. Det är en vanlig grundmodell, med relativt få köpare. Dyker upp då och då och är troligtvis lite svårsåld för en handlare. Prova att ge bud kring 160 000 och köp den innanför EU
![]()
IWC Spitfire Chronograph Rose Gold With Folding Clasp säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 177 353 kr
IWC Pilot Spitfire Chronograph Annons: 177 353 kr IWC Spitfire Chronograph Rose Gold With Folding Clasp, Referensnummer IW387803; Roséguld; Automatisk; Skick Mycket bra; År 2016; Klocka med originallåwww.chrono24.se
En limiterad specialversion i guld håller sitt pris bättre. Denna har troligtvis ett större spektrum. Chono24 indikerar på 140-200. Perfekt skick, ny service gjord, nytt läderband då är du i det högre intervallet. Annars i det lägre. Lycka till!
Edit: Skall du själv sälja, tror jag du inte får mer än 140 000 tyvärr.
Byt batteri kanske.Hej, IWC själar! Mitt första inlägg här, har gått och lurkat i bakgrunden en stund men nu fick jag en trist anledning att göra ett inlägg. Köpte denna för några år sedan och klockan har funkat fint fram tills nu, den stannade igår samt att visarna inte reagerar när man vrider på kronan. Några idéer om vad felet kan vara? Bara skicka in den till service?
Klockan är en Portofino 18k Quartz, ref 3332 köpt 2000
Mvh
Miggs
Det var det första jag gjorde utan resultat, kan självklart dubbelkolla så att det inte är fel på batteriet och är satt in rätt.Byt batteri kanske.
Jag tänkte också på att det kan vara fel batteri. Om det är ett kvartsverk i brukar det inte kosta så mycket att serva. Alltid skönt att få den genomgången med nya packningar också, om det nu var länge sen det gjordes.Det var det första jag gjorde utan resultat, kan självklart dubbelkolla så att det inte är fel på batteriet och är satt in rätt.
Mvh
Precis det felet har jag råkat ut för på en vintage stämgaffelklocka. Vissa klockor är känsliga för märke och modell på batteri.Jag tänkte också på att det kan vara fel batteri. Om det är ett kvartsverk i brukar det inte kosta så mycket att serva. Alltid skönt att få den genomgången med nya packningar också, om det nu var länge sen det gjordes.
Helt ok.Hur är gummit till Indyn 3239? Funderat på att införskaffa ett tag nu men inte fått tummen ur bara.
Ok så ganska överprisad då. Letade efter en aftermarket men förstått att det inte finns. Önska man kunde beställa ett custom-made rubber strap med den kulören man vill ha… Skulle vara sjukt snyggt i créme/beige eller grått.Helt ok.
Ok så ganska överprisad då. Letade efter en aftermarket men förstått att det inte finns. Önska man kunde beställa ett custom-made rubber strap med den kulören man vill ha… Skulle vara sjukt snyggt i créme/beige eller grått.
Stod och valde mellan nya BP 43, Aquatimer kronograf JC och Aquatimer Laureus Sport for good. Alla satt bra på min 18.5 cm handled. Trodde jag skulle falla för den nya BP, den var fin men talade inte till mig. Laureus var rejäl och snygg, men gummit på dykarringen gjorde intrycket lite stort och tråkigt. Så det blev en JC, mycket nöjd med det!
Tack, ja den sitter kanon och känns bra. Kommer dock leta annat armband än det svarta, iwc har även ett mörkblått i orginal, men skulle gärna se lite mer färgglada alternativ. Får testa hur det ser ut med Nato. Tyvärr fotade jag inte provningen. Men kan verkligen rekommendera denna klocka som dykare.Fin och kul val, grattis! Saknar själv en dykare från IWC. Har du några bilder på när du provade de övriga två? Intressant att se hur de olika modellerna ser ut på.
Den där är riktigt bra! Allt vitt liksom lyser!
Den frågan har varit uppe tidigare. Jag tycker fortfarande att deras historia är något de ska och kan bära med sig, sen kan vi idag lära oss av historien utan att förneka den. Det är deras historia och idag är det historia. Aldrig bortglömd dock.Hur tolkar ni denna recension? Drar man inte detta med fliegeruhr till sin spets här? I onödan?
The truth about watches
Skulle man kunna få önska lite schyssta bilder på Ingenieur 3239?
Otroligt underskattad klocka i mina ögon... förstår inte varför den inte får mer uppmärksamhet!
Så nice!![]()
Partisk men I löv it!![]()