• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

IWC kör med färgade index.

Min är äkta tritium från 1994, det är en 3705, inte tribute till 3705.

Ok, så de har bara åldrats olika då antar jag eller är index färgade från start på dessa?

Visare är något ljusare men det är just på denna bild som skillnaden är så stor. Annars är det såhär.

_5171723.JPG

Inte svart och på länk är det jag vill ha. Vilket är ett problem då det endast är den svarta som säljs på länk.
Ok, ursäkta då missuppfattade jag dig, jag trodde du ville ha den svart men utan länk o_O.

Om du vill ha den på länk men inte med svart tavla finns (fanns) ju IW324002 med grå tavla, IW324006 med silvertavla och IW324022 med blå tavla. På dessa är dock länken med både polerade och borstade länkbitar till skillnad från IW324010 (svart tavla) som har en helt borstad länk.

Ok, ursäkta då missuppfattade jag dig, jag trodde du ville ha den svart men utan länk o_O.

Om du vill ha den på länk men inte med svart tavla finns (fanns) ju IW324002 med grå tavla, IW324006 med silvertavla och IW324022 med blå tavla. På dessa är dock länken med både polerade och borstade länkbitar till skillnad från IW324010 (svart tavla) som har en helt borstad länk.
De växer ju inte på träd dessvärre. Spanar lite hela tiden.

Hej IWC gruppen!
Någon som skulle kunna estimera en eventuell värdering/utlåtande på en Big Pilot? Min vän har en som eventuellt skall avyttras.

Bilagor

• 216AED9B-1AF0-4DCE-B7C9-0FBD8DFC816B.jpeg
    216AED9B-1AF0-4DCE-B7C9-0FBD8DFC816B.jpeg
    392.1 KB · Visningar: 16
Hej IWC gruppen!
Någon som skulle kunna estimera en eventuell värdering/utlåtande på en Big Pilot? Min vän har en som eventuellt skall avyttras.
75-80 någonting skulle jag säga men man ska ha lite tur om man ska hitta en köpare här på KS. Kan vara värt ett försök men det är nog lättare att sälja den internationellt via någon av FB-grupperna eller C24.

Jag gillar IWC. Hade under en period en Portuguese 5001.

Dock tycker jag de flesta av deras klockor den senaste tiden tenderar till att bli alldeles för stora (nya 40mm ingyn undantagen), vilket är synd. När det börjar springa iväg mot 46mm så är det för stort.
Kan inte annat än att hålla med, 46 är helt klart för stort

Tillbaka
Topp