Skiljer det i pris? Om ja, ta den som är billigare.Om ni fick välja mellan IW327009 och IW327001, vilken hade ni valt? Båda är alltså Mark XVIII men skillanden är att (009) har ett modifierat Selita-verk och (001) ett modifierat eta-verk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skiljer det i pris? Om ja, ta den som är billigare.Om ni fick välja mellan IW327009 och IW327001, vilken hade ni valt? Båda är alltså Mark XVIII men skillanden är att (009) har ett modifierat Selita-verk och (001) ett modifierat eta-verk.
Det är fantastisk tycker jag, svårt att säga om du tröttnar på brons eller ej. Jag har två st och älskar det som ett komplement till beaterdykaren och finklockan. nyare IWC har en bra blandning, men aluminium i, blir fint svart istället för grön. Dock så vet jag inte hur just denna speciella modell är.Vad tycker ni om denna (IW324019, lånad bild)?
Jag tycker den ser riktigt trevlig ut men funderar på om man tröttnar på brons efter ett tag.
![]()
Skick, service och eventuell garantier är viktigare.Om ni fick välja mellan IW327009 och IW327001, vilken hade ni valt? Båda är alltså Mark XVIII men skillanden är att (009) har ett modifierat Selita-verk och (001) ett modifierat eta-verk.
Jag hade tagit den billigare av de två. Ser inte att det skulle vara några större skillnader på verken.
Skiljer det i pris? Om ja, ta den som är billigare.
Skick, service och eventuell garantier är viktigare.
Den är från 2019, hur länge har IWC haft den legeringen de har nu?Det är fantastisk tycker jag, svårt att säga om du tröttnar på brons eller ej. Jag har två st och älskar det som ett komplement till beaterdykaren och finklockan. nyare IWC har en bra blandning, men aluminium i, blir fint svart istället för grön. Dock så vet jag inte hur just denna speciella modell är.
![]()
36mm och lite svår att få tag på, lyckas du så köp.
Vad tycker ni om denna (IW324019, lånad bild)?
Jag tycker den ser riktigt trevlig ut men funderar på om man tröttnar på brons efter ett tag.
![]()
Har hittat en till salu, för en gångs skull inom EU. Om det inte blir köp berättar jag gärna var, annars dyker den upp i tråden så småningomVar tänker du köpa den? Det är en limiterad utgåva med The Rake som är riktigt svår att få tag i till ett rimligt pris.
Jag vet inte, borde vara samma. Den såg bara så ljus ut på bild. Har en IWC Spitfire Chronograph 41mm med grön tavla och en Oris dykare, den senaste med 5 dagars reserv.Den är från 2019, hur länge har IWC haft den legeringen de har nu?
Ja, den är lite svår att få tag på, men har hittat en.
Vilka två bronsklockor är det du har?
Tack! Fick dåliga vibbar av bilderna och klev åt sidan (trots att klockan ska ha blivit servad av IWC i Okt-21)Svårt att avgöra om det är en äkta och bra klocka på en bild. Länken ser inget vidare ut. Och jag undrar lite på datumet. Både storlek på 30 och så är det svårt att se tavlan så bilden är då mörk. Jämför med nedan tex:
![]()
IWC Mark XVI 3255 Pilot Steel Black Dial Mens 39mm Automatic... säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 39 518 kr
IWC Pilot Mark Annons: 39 518 kr IWC Mark XVI 3255 Pilot Steel Black Dial Mens 39mm Automatic..., Referensnummer 3255; Stål; Automatisk; Skick Mycket bra; Klocka med originallåda; Klocka med orwww.chrono24.se
Tyvärr försöker vissa förfalska även cert och papper.Tack! Fick dåliga vibbar av bilderna och klev åt sidan (trots att klockan ska ha blivit servad av IWC i Okt-21)
Välkomna till KS och denna tråd om IWC. Läs bakåt i tråden, finns mycket info. Och ställ frågor. Är du intresserad av en speciell klocka så skicka med en bild eller skriv exakt referens så blir det lättare att matcha. Och så kan du lägga upp en köp-annons:IWC är verkligen kungar på att variera en klockdesign i mängder av smakfulla varianter. Brons, keramik, olika färgkombinationer, alla riktigt väl exekverade.
Kan bara hålla medIWC är verkligen kungar på att variera en klockdesign i mängder av smakfulla varianter. Brons, keramik, olika färgkombinationer, alla riktigt väl exekverade.
Där har vi den, stort grattis! Posta fler bilder i tråden så att vi får se hur den sitter påKan bara hålla med
![]()
Tack!Där har vi den, stort grattis! Posta fler bilder i tråden så att vi får se hur den sitter på
Tack!
Den uppmaningen kan man ju inte låta bli
Banden är lite stela då de inte är använda, "Revolutionbandet" i mocka är det bekvämaste än så länge.
![]()
![]()
![]()
Tack!Skitsnygg klocka! Banden däremot är jag tveksam tillMen det är alltid svårt med fasta brandstift - man blir nästan låst till Nato
Tack!
Inga problem, klockan levereras med 3 st natoband men har inte fasta bandstift så det är bara att använda vad man vill.
Verkligen fin, jag hade testat ett mörkbrunt läder. Kolla min bronsklockan ovan som exempel om du vill ha flygarkänsla. Annars ett band från Erika?Tack!
Den uppmaningen kan man ju inte låta bli
Banden är lite stela då de inte är använda, "Revolutionbandet" i mocka är det bekvämaste än så länge.
![]()
![]()
![]()
Tycker IWC har haft ett riktigt guldår i år och den där är tillsammans med den blå diton en av anledningarna. Pilotkronograferna är bland de mest populära klockorna från IWC och finns i massor av utföranden (min nedan), på senare tid med inhouse och nu för första gången vattentät. Länken kan vara den bästa som någonsin tillverkats.Tankar om Pilots Watch Chronograph 41?
Jag är svag för grönt och den finns med grön urtavla. Är inte alls bevandrad i IWC världen.
Tycker IWC har haft ett riktigt guldår i år och den där är tillsammans med den blå diton en av anledningarna. Pilotkronograferna är bland de mest populära klockorna från IWC och finns i massor av utföranden (min nedan), på senare tid med inhouse och nu för första gången vattentät. Länken kan vara den bästa som någonsin tillverkats.
Jag tycker de är otroligt allsidiga. Funkar både till sliten t-shirt med bandnamn och till kostym
Nackdelen är väl, som generellt med IWC, att de tappar värde när man kliver ut ur butiken om man köper nytt. Därefter är priset dock stabilt i decennier såvitt jag kan bedöma.
![]()
Missade faktiskt vattentätheten. Från 6bar till 10bar. Gäller även BP43. Dock inte på alla pilot kronografmodeller som släppts under året, tyvärr. Så jag är kvar med 6bar i samlingen.Tycker IWC har haft ett riktigt guldår i år och den där är tillsammans med den blå diton en av anledningarna. Pilotkronograferna är bland de mest populära klockorna från IWC och finns i massor av utföranden (min nedan), på senare tid med inhouse och nu för första gången vattentät. Länken kan vara den bästa som någonsin tillverkats.
Jag tycker de är otroligt allsidiga. Funkar både till sliten t-shirt med bandnamn och till kostym
Nackdelen är väl, som generellt med IWC, att de tappar värde när man kliver ut ur butiken om man köper nytt. Därefter är priset dock stabilt i decennier såvitt jag kan bedöma.
![]()
Ja, det är en rätt betydande fördel med de nya modellerna. Dock så har jag utan framgång försökt köpa ett gummi till min BP43:a i månader, så att den är vattentät gör egentligen ingen skillnad. Servicen på Krons lämnar en del i övrigt att önska minst sagt…Missade faktiskt vattentätheten. Från 6bar till 10bar. Gäller även BP43. Dock inte på alla pilot kronografmodeller som släppts under året, tyvärr. Så jag är kvar med 6bar i samlingen.