• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
God morgon!
 

Bilagor

  • 20220330_065427.jpg
    20220330_065427.jpg
    338.4 KB · Visningar: 17

sir alex

Panerai
Borde komma något mer. Fyra ”nya”piloter känns lite tråkigt. Vill, tror och hoppas på en genta fortfarande. IWC fattar konstiga strategiska beslut om de inte kapitaliserar på den modellen. Även konstigt att de inte satsar mer på den mest populära genren, nämligen dykare. De borde ju kunna ta fram en ny generation Aquatimers som bygger på deras allra första dykare. Precis som
Breitling gjort med Superocean Heritage.
 

Verkligen. Dock lite besviken att det är piloter i år igen. Vi får väl se vad som händer. Vore kul med en ny form och inte bara ny färg. Det blir ändå lite mellanårskänsla om det bara är nya färger 🤷🏻‍♂️
Ja, bara att få EasX-CHANGE-systemet till fler klockor är efterlängtat!

Och håller med. Älskar IWCs pilotklockor, men hade gärna sett lite andra nyheter också. Det börjar bli några klockor nu som inte fått sig ett ansiktslyft på ett tag.
 
Förstår inte riktigt när den här skulle komma till användning. Vitt känns ju väldigt mycket sommarklocka men varför svart tavla? Tycker det hade varit bättre att köra vitt fullt ut eller välja den gröna eller blå från 2021-chronon.
Håller helt med! Såg nyheten igår och föreställde mig en vit (matt) eller sunburst, ljusblå tavla. Hade passat bättre på vintertemat också som de kör på nu.
 
Förstår inte riktigt när den här skulle komma till användning. Vitt känns ju väldigt mycket sommarklocka men varför svart tavla? Tycker det hade varit bättre att köra vitt fullt ut eller välja den gröna eller blå från 2021-chronon
Håller helt med! Såg nyheten igår och föreställde mig en vit (matt) sunburst, ljusblå tavla. Hade passat bättre på vintertemat också som de kör på nu.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Med länk är så vass att jag tror den är bland det bästa som går att köpa


6993EF85-FCC5-4430-AFDC-D94BB7205A22.png
 
Senast ändrad:

rm83

Panerai
2-Faktor
Med länk är så vass att jag tror den är bland det bästa som går att köpa


6993EF85-FCC5-4430-AFDC-D94BB7205A22.png
Ruggigt fin, men för mig ger den en lite oborstad känsla. Toolwatch och tuffing absolut och sett till spec rätt brutal, men för min del tappar den tyvärr lite av den klassiga, avskalade känslan som övriga Top Gun-kronografer ger. Det är ngt med det metalliska…

Låter kanske töntigt att säga när man är opartisk som innehavare av en 389101 men den väcker faktiskt inte så mkt sug hos mig. Den slår liksom mer an en Sinn-ton än IWC-tonen… Ingen annan som har den känslan?
 

Leiflicious

Cartier
Ruggigt fin, men för mig ger den en lite oborstad känsla. Toolwatch och tuffing absolut och sett till spec rätt brutal, men för min del tappar den tyvärr lite av den klassiga, avskalade känslan som övriga Top Gun-kronografer ger. Det är ngt med det metalliska…

Låter kanske töntigt att säga när man är opartisk som innehavare av en 389101 men den väcker faktiskt inte så mkt sug hos mig. Den slår liksom mer an en Sinn-ton än IWC-tonen… Ingen annan som har den känslan?
Min uppfattning var att denna ska leva sida vid sida med den keramiska och inte ersätta den. Så de blir två olika designer för olika smaker men inte nödvändigtvis konkurrera med varandra.
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Min uppfattning var att denna ska leva sida vid sida med den keramiska och inte ersätta den. Så de blir två olika designer för olika smaker men inte nödvändigtvis konkurrera med varandra.
Absolut, det var inte ett objektivt värderande av kvaliteten vare sig gällande funktion eller design. Så inget ont om klockan, den verkar ju vara helt grym. Det var mer ett konstaterande hos mig, som brukar älska IWCs flygarkronografer, att det är nån slags komponent tillförd som gör att jag inte känner samma sug. Och det är ju väldigt tacksamt förstås, så slipper man sukta efter ännu mer 🤪
 

DrDre

Patek
Med länk är så vass att jag tror den är bland det bästa som går att köpa


6993EF85-FCC5-4430-AFDC-D94BB7205A22.png

Väldigt snyggt. Man får nästan vibbar från gamla tiders GST-serie och Porsche Design samarbeten (i titan). Elegant också hur man har tonat ner det vita på urtavla/visare till ljust ljust grått. Det ser ut att matcha de grå ytan väldigt bra.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Ruggigt fin, men för mig ger den en lite oborstad känsla. Toolwatch och tuffing absolut och sett till spec rätt brutal, men för min del tappar den tyvärr lite av den klassiga, avskalade känslan som övriga Top Gun-kronografer ger. Det är ngt med det metalliska…

Låter kanske töntigt att säga när man är opartisk som innehavare av en 389101 men den väcker faktiskt inte så mkt sug hos mig. Den slår liksom mer an en Sinn-ton än IWC-tonen… Ingen annan som har den känslan?
Förstår vad du menar, speciellt på bilden som visades så är den mer grå. I verkligheten är den mattare svart om de har gjort som med tribute till 3705. Vi får avvakta riktiga bilder i olika ljus.
Jag kan ändå tycka att materialet är rätt för TopGun. Dock så saknar jag det fina emblemet på baksidan.

lägg upp bild på din så ser vi skillnaden
8E0F03EC-0220-41EE-B037-D0D7A4B45EE3.jpeg


EB265FAE-A87D-4B32-9484-F31F3FDBB9D5.jpeg
 
Senast ändrad:

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Väldigt snyggt. Man får nästan vibbar från gamla tiders GST-serie och Porsche Design samarbeten (i titan). Elegant också hur man har tonat ner det vita på urtavla/visare till ljust ljust grått. Det ser ut att matcha de grå ytan väldigt bra.
Ja, håller helt med. Det gråa matchar fint, vad som går att se nu. Gillar verkligen den gamla Porsche design formspråket. Hoppas kunna se den ”live” snart.
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Förstår vad du menar, speciellt på bilden som visades så är den mer grå. I verkligheten är den mattare svart om de har gjort som med tribute till 3705. Vi får avvakta riktiga bilder i olika ljus.
Jag kan ändå tycka att materialet är rätt för TopGun. Dock så saknar jag det fina emblemet på baksidan.

lägg upp bild på din så ser vi skillnaden
8E0F03EC-0220-41EE-B037-D0D7A4B45EE3.jpeg


EB265FAE-A87D-4B32-9484-F31F3FDBB9D5.jpeg
3A86FAB5-A68F-499D-9F81-372781E2E1C8.jpeg
 
Topp