Kör en liten paketöppning (som jag väntat ett tag på).
Jag gillar kronografer och har haft en och annan genom åren. Vad jag kan tycka är lite problematiskt är att många är svåra att läsa av. Därför har jag svårt för de mindre storlekarna. En kronograf behöver enligt mig iaf vara minst 42mm för att erbjuda möjlighet till rätt storlek på visare och totalisatortavlorna tex.
Jag kan också säga att rena 7750 baserade kronografer inte längre triggar mig, även om verket är robust. Däremot kan en mod gå an, tex verket i min 3713.
Eftersom jag äger några "vanliga" kronografer och en med Rattrapante komplikation, ville jag gärna också ha en med Flyback. Där har IWC en fin variant i sin 89365-version, med den kompakta kronografdisplayen, inhouse och bra gångreserv samt Flyback.
IWC är ju även föregångare inom keramiska boetter och kombinationen av keramik med metalldetaljer.
Till detta kommer också min ärliga uppskattning av titan som material. Både lätt, tåligt och snyggt i kombination med annat.
Så vart för då denna monolog månne...?
...jo till paketöppningen naturligtvis.
Rejäl kartong, det roliga är att tullen ringde och undrade varför paketet, som deklarerade ett armbandsur, vägde nästan 3 kg...
När jag väl brötat mig igenom pappen kom denna låda fram.
Den var faktiskt tung och betydligt mycket fräschare än alla gamla IWC boxar jag haft.
Ah, en Antoine variant. Bra. Verkar stämma då...
Papper etc verkar ha kommit med också, check.
Så öppnas då locket.
Ja, det blev en de Saint-Exupéry "the Last Flight" variant i brun keramik och titan.
Sitter fint på armen, älskar den bruna satinerade tavlan.
Så då var jag nöjd...nä kanske ett annat armband, men blir en annan dags projekt.
God natt!