• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
3A86FAB5-A68F-499D-9F81-372781E2E1C8.jpeg
Gillar kontrasten svart/vitt. Det saknas på den nya.
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Gillar kontrasten svart/vitt. Det saknas på den nya.
Ja där ligger nog delar av ”problemet” för mig, att det har blivit en grå klocka mer än en svart och utan brytningen mot vitt. Sen ger länken mig vibbar till min gamla Sinn U50 mer än Top Gun. 😇 Men nog om det kanske för att inte låta för negativ. Alla klockor passar ju en inte och den är ju tvivelsutan rå för den som den passar! Så kan jag rulla vidare på ”enkla” 389101 :)
 

eigenvalue

Omega
2-Faktor
Vilket -% ett-två år senare på nyinköp kan man förvänta sig generellt för IWC?
Kan inte säga att jag har stenkoll på hur nya tappar i värde när man kliver ut ur butiken - men min magkänsla säger att de tappar en hel del.

Kolla C24 och jämför en modell du är intresserad av, mot vad den kostar ny så får du en hum om hur det ligger till.

Själva draggar jag bara gamla IWC - som den här skönheten från millenieskiftet.
IMG_20220408_194449.jpg
 

Clocksauce

Cartier
Funderar på denna men den japanska säljaren svarade i princip "very good automatic" när jag frågade vad det sitter för kaliber inuti. Någon som har en aning?
Letar annars efter en fin Cal 89 vintage men urtavlorna är sällan i bra skick.


Screenshot_20220409_010322.jpg
Screenshot_20220409_010256.jpg
Screenshot_20220409_010308.jpg
 

Tappen

Omega
Har börjat tittat på en IWC IW326901 TopGun som beater.
Någon i tråden som kan ge lite input? Badar ni med klockan (6ATM) och hur håller sig den svarta coatingen mot repor?
 
Senast ändrad:

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Har börjat tittat på en IWC IW326901 TopGun som beater.
Någon i tråden som kan ge lite input? Badar ni med klockan (6ATM) och hur håller sig den svarta coatingen mot repor?
Hej,
Det är en keramisk klocka, så du kommer ha svårt att repa den. Som övriga klockor i Mark18 serien så har den skruvad krona, då bör det vara helt ok att ta ett dopp med. Men det är ingen dykare, så inga tuber och djupt vatten :)
 
Topp