• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

1B8AF987-CF34-4FE8-925E-1CC178834354.jpeg

Ingen har postat den senaste klockan så då kör jag. Första impulsen var KÖP!!! Perfekt 41mm på titanboett. Men nu har jag lugnat mig lite. Attans vad mycket
”Tiffany Blue®” det blir. Här har de dock en historia och poäng med färgen.

DE94D073-2C71-4FB1-B5FD-7BC3BFFEAEB3.jpeg

ACEF2C73-993C-4EDD-BE06-03A036C6132C.jpeg

585A5ACA-9D9D-4D56-B85D-648C13ED7BDD.jpeg

Det där går bort för mig. Funkar om man redan har minst 5 klockor i samma prisklass kanske.

E5AECCC8-810B-4B19-90BC-EB1F596C2D54.jpeg

9FBDEC04-E873-48F3-A72B-FA472751D1BB.jpeg

Riktigt kär i denna! Tur det eftersom det bara gått 3 dagar, men ändå. 😂

+4spd än så länge. Riktigt Nice utifrån att jag läst att de brukar hålla tiden kass.
Har varit ett drömur sedan första gången jag såg den! Bra köp!
Hade du några tankar på taveldesignen vs ålder vid köpet? 9 vs ingen 9:a

Det där går bort för mig. Funkar om man redan har minst 5 klockor i samma prisklass kanske.
Mm har några fler än så…så gärna udda och knäppt för att göra det intressant

Den var riktigt trevlig. Skulle det komma mer släpp i veckan?
Uttrycker mig otydligt, de släpper två klockor samma vecka. Den ena i alla kanaler den andra på hemsidan.

Strategin från Covid håller i sig, dvs fler mindre släpp under året.

Starkt med premiär dopp! Säker att du skall sälja den fina dykaren?

E5AECCC8-810B-4B19-90BC-EB1F596C2D54.jpeg

9FBDEC04-E873-48F3-A72B-FA472751D1BB.jpeg

Riktigt kär i denna! Tur det eftersom det bara gått 3 dagar, men ändå. 😂

+4spd än så länge. Riktigt Nice utifrån att jag läst att de brukar hålla tiden kass.
Härligt, grattis till en ny klocka i samlingen.

Brons 41mm fick vara kvällens kamrat.

C6E742CE-7300-4AF7-B7C8-2A62A2E9D21A.jpeg

Starkt med premiär dopp! Säker att du skall sälja den fina dykaren?
Ja, nu ryker den. Jag köpte ju titanmodellen av Aquatimer 3536 i höstas(?) och tanken var redan då att den här skulle få gå. Nu ska det dessutom byggas sommarhus och då behövs det lite klöver in. Väntar också på att få lägga vantarna på en 371604 när de börjar dyka upp på begagnatmarknaden. Den är en helig ko för mig då det var en Blocket-annons för en 371401 som banade väg för mitt klockintresse, långt innan jag hade råd med klockor i den här prisklassen 😊

41D7585E-2FFB-48EA-BB17-9E554BB4A541.jpeg

IW5004 - Löjligt nöjd! Om någon har tips på band som passar vikspännet som finns i lager så säg gärna till.
Du ska ha ett brunt med vit kontraststickning och nitar. Frågan är nog bara vart det finns för snabb leverans, du är inte känd för något tålamod.

Kul ändå att klockan ser nästan lite liten ut på dina armar. Du kan gå upp en storlek till om andan faller på

Lyckades ramla baklänges och slå sönder klockan på jobbet 😒
Glas, glasring och visarna är väl det som verkar tagit stryk och behöver bytas, men var?
Bor i Östergötland, tips på var man ska vända sig för service/lagning?
204312FD-1386-4467-B6AD-CA3EACFA0979.jpeg
Fy satan! Lider med dig. På så fina tritiumvisare också. Drar du den visa IWC eller några som servat IWC (exempelvis Jarl Sandin?) så kommer de vilja serva den också. Har tyvärr inga bra tips att ge inom Sverige.

Lyckades ramla baklänges och slå sönder klockan på jobbet 😒
Glas, glasring och visarna är väl det som verkar tagit stryk och behöver bytas, men var?
Bor i Östergötland, tips på var man ska vända sig för service/lagning?
204312FD-1386-4467-B6AD-CA3EACFA0979.jpeg
Ett första alternativ för att lösa det akut är att lämna in den och bara byta glaset och göra rent tavlan och visarna och få bort all lös lysmassa

Fy satan! Lider med dig. På så fina tritiumvisare också. Drar du den visa IWC eller några som servat IWC (exempelvis Jarl Sandin?) så kommer de vilja serva den också. Har tyvärr inga bra tips att ge inom Sverige.

Ja eller hur, det är visarna som är det mest jobbiga. Gillade verkligen färgen de fått genom åren + att de harmoniserade ihop med index i samma färg.
Surt!

Ett första alternativ för att lösa det akut är att lämna in den och bara byta glaset och göra rent tavlan och visarna och få bort all lös lysmassa

Väntar på svar från försäkringsbolaget, så får väl vänta och ta det därifrån.
Frågan är väl mer om man ska be någon ta med den till Stockholm för inlämning eller om man kan skicka den till AD eller IWC direkt och att den får samma behandling.(?)

Väntar på svar från försäkringsbolaget, så får väl vänta och ta det därifrån.
Frågan är väl mer om man ska be någon ta med den till Stockholm för inlämning eller om man kan skicka den till AD eller IWC direkt och att den får samma behandling.(?)
Det finns många varningar online om att skicka vintage för service hos Richemont. De kommer byta allt till nytt. Försök hitta någon som kan tänka sig reluma visarna och serva den istället. Det finns säkert massa bra tips i vintagedelen av KS.

Hej
Ny på forumet, är nyfiken om någon har erfarenhet av Portugieser Perpetual Calendar 42 i roséguld, REF: IW344202. Har sneglat på den ett tag och det vore kul att få lite mer info

Tackar på förhand

Hej
Ny på forumet, är nyfiken om någon har erfarenhet av Portugieser Perpetual Calendar 42 i roséguld, REF: IW344202. Har sneglat på den ett tag och det vore kul att få lite mer info

Tackar på förhand
Hej, välkommen till KS. Det är en fin och dyrare IWC. Ovanligt att se förutom i de finaste butikerna. Om jag skall ge dig några råd.
  • testa en motsvarande variant före köp. Den är hög vilket gör att den kommer märkas på handleden. Vissa älskar det, andra inte. Omkrets, höjd och hur bandhornen är utformad (där länk/band fäster) avgör hur en klocka upplevs.
  • Det är en klocka med många funktioner, ”komplikationer” på klockspråk. Välj därför med omsorg vart du köper klockan, speciellt om den inte är helt ny. Det kommer vara dyrt med service av ett exemplar som har fel.
  • köpa den ny, så kan du få en del rabatt.

Lycka till!

Tillbaka
Topp