Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet bara att de skall satsa på 41mm under året. Och hittills har det varit rätt, även om man blev besviken vid W&W i april.Den var riktigt trevlig. Skulle det komma mer släpp i veckan?
Skoj, har verkligen sett fram emot fler släpp i mindre strlVet bara att de skall satsa på 41mm under året. Och hittills har det varit rätt, även om man blev besviken vid W&W i april.
Väntar på min 41mm Mojaveöknen skall komma…
Det där går bort för mig. Funkar om man redan har minst 5 klockor i samma prisklass kanske.Ingen har postat den senaste klockan så då kör jag. Första impulsen var KÖP!!! Perfekt 41mm på titanboett. Men nu har jag lugnat mig lite. Attans vad mycket
”Tiffany Blue®” det blir. Här har de dock en historia och poäng med färgen.
![]()
![]()
![]()
![]()
Introducing: This Weekend, Look Out For A New Team-Issued Watch At The Inaugural Miami Grand Prix
Will the IWC Pilot's Watch Chronograph 41 Edition 'Mercedes-AMG Petronas Formula One Team' watch give drivers Hamilton and Russell a competitive edge?www.hodinkee.com
Länk! Din "lyxlänk" med polerade sektioner skojar man inte bortHar svårt att bestämma mig om jag gillar den bäst på brunt läder eller IWC:s superbekväma länk?
Trevlig helg!![]()
Har varit ett drömur sedan första gången jag såg den! Bra köp!![]()
![]()
Riktigt kär i denna! Tur det eftersom det bara gått 3 dagar, men ändå.
+4spd än så länge. Riktigt Nice utifrån att jag läst att de brukar hålla tiden kass.
Det är snyggare med 9 tycker jag men jag hittade ingen vettig som var servad eller bra prissatt.Har varit ett drömur sedan första gången jag såg den! Bra köp!
Hade du några tankar på taveldesignen vs ålder vid köpet? 9 vs ingen 9:a
Mm har några fler än så…så gärna udda och knäppt för att göra det intressantDet där går bort för mig. Funkar om man redan har minst 5 klockor i samma prisklass kanske.
Uttrycker mig otydligt, de släpper två klockor samma vecka. Den ena i alla kanaler den andra på hemsidan.Den var riktigt trevlig. Skulle det komma mer släpp i veckan?
Starkt med premiär dopp! Säker att du skall sälja den fina dykaren?![]()
Summer vibes![]()
Härligt, grattis till en ny klocka i samlingen.![]()
![]()
Riktigt kär i denna! Tur det eftersom det bara gått 3 dagar, men ändå.
+4spd än så länge. Riktigt Nice utifrån att jag läst att de brukar hålla tiden kass.
Ja, nu ryker den. Jag köpte ju titanmodellen av Aquatimer 3536 i höstas(?) och tanken var redan då att den här skulle få gå. Nu ska det dessutom byggas sommarhus och då behövs det lite klöver in. Väntar också på att få lägga vantarna på en 371604 när de börjar dyka upp på begagnatmarknaden. Den är en helig ko för mig då det var en Blocket-annons för en 371401 som banade väg för mitt klockintresse, långt innan jag hade råd med klockor i den här prisklassenStarkt med premiär dopp! Säker att du skall sälja den fina dykaren?
Även om det är en automat så är det säkert en fröjd att använda den stora kronan![]()
IW5004 - Löjligt nöjd! Om någon har tips på band som passar vikspännet som finns i lager så säg gärna till.
Du ska ha ett brunt med vit kontraststickning och nitar. Frågan är nog bara vart det finns för snabb leverans, du är inte känd för något tålamod.![]()
IW5004 - Löjligt nöjd! Om någon har tips på band som passar vikspännet som finns i lager så säg gärna till.
Sitter som en smäck på dig!![]()
Så sjukt sugen jag blev nu…![]()
Yes. IW5004, andra generationen av Big Pilot 46mm. Alla med gångreservmätaren till höger är 46mm.Så sjukt sugen jag blev nu…
Men …är det 46an?
Fy satan! Lider med dig. På så fina tritiumvisare också. Drar du den visa IWC eller några som servat IWC (exempelvis Jarl Sandin?) så kommer de vilja serva den också. Har tyvärr inga bra tips att ge inom Sverige.Lyckades ramla baklänges och slå sönder klockan på jobbet
Glas, glasring och visarna är väl det som verkar tagit stryk och behöver bytas, men var?
Bor i Östergötland, tips på var man ska vända sig för service/lagning?
![]()
Ett första alternativ för att lösa det akut är att lämna in den och bara byta glaset och göra rent tavlan och visarna och få bort all lös lysmassaLyckades ramla baklänges och slå sönder klockan på jobbet
Glas, glasring och visarna är väl det som verkar tagit stryk och behöver bytas, men var?
Bor i Östergötland, tips på var man ska vända sig för service/lagning?
![]()
Fy satan! Lider med dig. På så fina tritiumvisare också. Drar du den visa IWC eller några som servat IWC (exempelvis Jarl Sandin?) så kommer de vilja serva den också. Har tyvärr inga bra tips att ge inom Sverige.
Ett första alternativ för att lösa det akut är att lämna in den och bara byta glaset och göra rent tavlan och visarna och få bort all lös lysmassa
Det finns många varningar online om att skicka vintage för service hos Richemont. De kommer byta allt till nytt. Försök hitta någon som kan tänka sig reluma visarna och serva den istället. Det finns säkert massa bra tips i vintagedelen av KS.Väntar på svar från försäkringsbolaget, så får väl vänta och ta det därifrån.
Frågan är väl mer om man ska be någon ta med den till Stockholm för inlämning eller om man kan skicka den till AD eller IWC direkt och att den får samma behandling.(?)
Hej, välkommen till KS. Det är en fin och dyrare IWC. Ovanligt att se förutom i de finaste butikerna. Om jag skall ge dig några råd.Hej
Ny på forumet, är nyfiken om någon har erfarenhet av Portugieser Perpetual Calendar 42 i roséguld, REF: IW344202. Har sneglat på den ett tag och det vore kul att få lite mer info
Tackar på förhand