• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Kör på titan idag!
20220513_184729.jpg
Kul variant! Posta gärna fler bilder
 

Druvan

Omega
Var inne i en IWC-butik i Singapore nyligen för att kolla hur det ser ut med tillgängligheten för den nya Ceratanium-kronografen och fick svaret att det är 3 års väntetid. Vet någon hur det ser ut i Sverige?
 

evki

Audemars
2-Faktor
Var inne i en IWC-butik i Singapore nyligen för att kolla hur det ser ut med tillgängligheten för den nya Ceratanium-kronografen och fick svaret att det är 3 års väntetid. Vet någon hur det ser ut i Sverige?

Låter orimligt med långa väntetider på nysläppta IWC. Beställ från hemsidan.
 
Hej, välkommen till KS. Det är en fin och dyrare IWC. Ovanligt att se förutom i de finaste butikerna. Om jag skall ge dig några råd.
  • testa en motsvarande variant före köp. Den är hög vilket gör att den kommer märkas på handleden. Vissa älskar det, andra inte. Omkrets, höjd och hur bandhornen är utformad (där länk/band fäster) avgör hur en klocka upplevs.
  • Det är en klocka med många funktioner, ”komplikationer” på klockspråk. Välj därför med omsorg vart du köper klockan, speciellt om den inte är helt ny. Det kommer vara dyrt med service av ett exemplar som har fel.
  • köpa den ny, så kan du få en del rabatt.

Lycka till!
Tack för tipsen. Ska försöka hitta någon AD som har den inne så jag kan prova. Jag antar att den blir hög på handleden på grund av komplikationerna. Det är något med hantverket på en perpetual kalender som jag gillar. Att få alla funktioner att fungera på mekanisk väg är imponerande och just IWC verkar ha löst allt med justering via kronan det är riktigt häftigt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för tipsen. Ska försöka hitta någon AD som har den inne så jag kan prova. Jag antar att den blir hög på handleden på grund av komplikationerna. Det är något med hantverket på en perpetual kalender som jag gillar. Att få alla funktioner att fungera på mekanisk väg är imponerande och just IWC verkar ha löst allt med justering via kronan det är riktigt häftigt.
Här har du en tunn Perpetual
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur lång tid tog det innan den blev fullt uppdragen? Eller drog du den manuellt? Antar att det blir svårt att kolla i framtiden då den är så fin att den troligtvis aldrig kommer att ligga en vecka
Det tar inte orimligt lång tid att dra upp den för hand. Räknade inte varven
 
Topp