• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Fråga till ni kunniga. Kallas läderbandet med nitarna till Big Pilot något speciellt? Lite sugen på en Mark XX och undersöka om man kan göra en custom-made strap till den.

1674640302525.png
Bandrbands har såna som passar på Mark klockorna, ser rätt många rocka deras band på insta osv. Riveted pilot strap borde det heta.

Fråga till ni kunniga. Kallas läderbandet med nitarna till Big Pilot något speciellt? Lite sugen på en Mark XX och undersöka om man kan göra en custom-made strap till den.

1674640302525.png
Jag har köpt liknande, och fler andra från

Väldigt bekvämt med ett band som har hålen satta på exakt rätt plats

Tycker verkligen att IWCs Santoni-band är helt suveränt!
Har dock svårt för när inte skinnband matchar bälte och skor… störande med mörkbrunt armband när man vill ha ljusa skor.
Köpte ett ljusbrunt 21mm läderband från Waccex (Bob Marino).
Blev ganska bra tycker jag!
608EB8AF-9C07-4915-88D1-9A4E25ECC0FF.jpeg
7E57543C-5D1B-4AFC-90B9-4119309AE480.jpeg
48F8F7DB-8578-4312-9176-46E2B15C2200.jpeg

Lurar på att börja med en mark, antingen 18 eller 20. Big pilot är intressant längre fram, kronan är svår att inte gilla
Mark är en bra början. Personligen så tycker jag inte prisskillnaden mellan en beg 18 vs en ny 20 är motiverad. Då tar jag en 18. Men hade jag få klockor, och tänker bära den ofta så hade jag kört på det senaste. Min favorit är annars 41mm kronograferna.

Riktigt jävla bra! Hur upplever du storleken i jämförelse med t.ex en 372;a? Inbillar mig att piloten känns större trots en aningen mindre dia
Tvärt om. 372 upplevs större på alla sätt och väger dessutom ganska mycket mer. Jag har inte vägt dem (för jag är inte galen?) men upplevelsen är att 372 väger mer.

Kan man bära en 372 så har man utan problem att bära en Big Pilot.

Lurar på att börja med en mark, antingen 18 eller 20. Big pilot är intressant längre fram, kronan är svår att inte gilla

Har testat 18 men köpte 20. Nu har jag visserligen bara haft den i en månad men har fått kämpa för att ta på mig andra klockor :) finns bilder på min blå i tråden (som du säkert sett!)

Tvärt om. 372 upplevs större på alla sätt och väger dessutom ganska mycket mer. Jag har inte vägt dem (för jag är inte galen?) men upplevelsen är att 372 väger mer.

Kan man bära en 372 så har man utan problem att bära en Big Pilot.
Tack! Ganska logiskt egentligen, tänkte att "djupet" en 372 ger får den att upplevas mindre. Men det är klart en viktskillnad..

Mitt nödrop blev besvarat och en mark är på g nu men måste helt klart få tag i en big pilot längre fram..

Tillbaka
Topp