Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hojta om du får för dig att flippa!![]()
Är inbjudan från Nymans ur? Är det i samband med Watch out på Grand?Någon som ska gå på IWC Masterclass på Fredag? Fick precis en inbjudan och tackade direkt ja. Knatar dit solo, så kul om någon från KS också skulle vara där!
Ja precis, 10.30 - 14.00 stod det.Är inbjudan från Nymans ur? Är det i samband med Watch out på Grand?
Någon som ska gå på IWC Masterclass på Fredag? Fick precis en inbjudan och tackade direkt ja. Knatar dit solo, så kul om någon från KS också skulle vara där!
Hela klockan var snygg, speciellt med tavlan. Är det original? Jag hade för mig att tavlan var helt slät. Det var väldigt snyggt iaf och sen har du så klart tagit en bra bild.Nyinkommen 3227:a
![]()
Löjligt nöjd
TackHela klockan var snygg, speciellt med tavlan. Är det original? Jag hade för mig att tavlan var helt slät. Det var väldigt snyggt iaf och sen har du så klart tagit en bra bild.
Vad betyder AMG-versionen? Är det en äldre variant?Tack
3227-01 har denna tavlan.
AMG versionen -02 var slät.
Var en specialversion de gjorde med Mercedes. Titanboett och lite annan tavlaVad betyder AMG-versionen? Är det en äldre variant?
Även om det är i fel tråd måste jag bara få säga att den vita Reverson är grym. Står det mellan dessa tre eller tog du alla?Kollade Mark XVIII och Big Pilot igår på Nymans, båda Petit Prince Edt med blåa tavlan och bruna Santoni lädret. Väldigt trevliga![]()
Haha! Den Reverson är väldigt trevlig, dock rätt fet höjdmässigt. Kan vara en dealbreaker.Även om det är i fel tråd måste jag bara få säga att den vita Reverson är grym. Står det mellan dessa tre eller tog du alla?
Det finns tunnare eller ultra thin som de kallas, men nu återgår vi till IWC.Haha! Den Reverson är väldigt trevlig, dock rätt fet höjdmässigt. Kan vara en dealbreaker.
Jag kommer också!Jag kommer att vara där plus en KSare till.
Oh yes vi ses där! @hook får visa sina mad skills igenNågon som ska gå på IWC Masterclass på Fredag? Fick precis en inbjudan och tackade direkt ja. Knatar dit solo, så kul om någon från KS också skulle vara där!
Oh yes vi ses där! @hook får visa sina mad skills igen![]()
Prislapp ocksåJag var väldigt skeptisk när de släppte nya Ingenieur-serien, men den här är ju faktiskt rätt så cool:
![]()
Lite väl saftig prislapp dock![]()
Billig hörru...Haft flera IWC och kommer alldeles säkert äga fler.
Min absolut högsta önskan nu är att denna kunde krympa 4-6 mm, skulle jag stått först i kö för att handla
![]()
Trevlig Huber. Har du fler bilder?IWC der Fliegerchronograph har alltid varit en KRONOGRAF jag velat ha. Så nu har jag köpt en.
Annars hade jag en trevlig kostymklocka på mitt bröllop, en IWC Huber med JLC formverk.
![]()
Senast bar jag en Aquatimer 353601 men den var lite för lång mellan bandhornsändarna, så den fick gå.
![]()
Är dock mest intresserad av 80, 90 och tidigt 2000 talsdesignerna.
Tyvärr inte. Det var på tiden då iphone knappt hade kameraTrevlig Huber. Har du fler bilder?
Den var lagom dyr.Riktigt snygg, vad fick du ge för den?