• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

41mm sitter bra på mig, den kramar om fint och upplever inte dessa som topptung på läder. Har ej någon på länk. Bandhornen är mer följsamma jämfört med Mark som är mer raka och då ligger klockan mer platt på. Nu har jag ifs inte testat nyaste XX utan har 18 som referens. En kronograf är betydligt tjockare än en Mark så du kommer att uppleva en skillnad. Bästa är att testa.

Och ovan ser du 44,5mm i keramik. Byter man material kan man också gå upp i storlek. TopGun 41mm i keramik lär du med lätthet kunna ha.
Ouch låter intressant... Angående Mark XX så kan jag bara jämföra mot Spitfire som jag haft innan och de kortade bandhornen på XX är väldigt bra! Sitter i mitt tycke klart bättre på handleden trots att den är 40mm jämfört med 39 på Spitfire.

Kronograf och dag + datum i en och samma klocka från ~100' drygt är farligt och det var nära att jag började snegla mot en 41mm när jag beställde min Mark XX, men gillade den sistnämnda så pass mycket att jag stod fast vid den.

Sedan en överraskning, attans vad fin denna var vacker. Eller säger ni?

IMG_4642.jpeg
Den är riktigt bra, jag såg den för första gången idag. Krons hade den i skyltfönstret.

Är det en 43:a? Sneglar lite på att skaffa mig en 41:a på länk (borde verkligen inte när jag nyligen köpt en Mark XX som jag är nöjd med), men kan tycka de ser lite väl tjocka ut. Skulle du säga att den är "topptung"?
Ja, det är 43mm. IW3777-14.
Jag har ganska tunna handleder men tycker att det är kul att variera storlek på klocka i olika sammanhang. En flieger får gärna vara stor och ja, den är topp-tung, och har massor med wrist presence!

Är det en 43:a? Sneglar lite på att skaffa mig en 41:a på länk (borde verkligen inte när jag nyligen köpt en Mark XX som jag är nöjd med), men kan tycka de ser lite väl tjocka ut. Skulle du säga att den är "topptung"?
Har en Flieger Chrono 43" och tycker den är perfekt i storlek. Är ju en Flieger...
Jag har smala handleder 17cm men det sitter perfekt. Inte alls topptung.

fick möjlighet att testa dessa i IWC egna butik i Aten:

den vita såg riktigt läcker ut live. Blev positivt överraskad. Blir inte lika fin på bild. Märk väl att både vit och grön är samma storlek, 44,5 där den vita ser större ut. Olika spännen där den vita har folding clasp och den gröna har vanligt spänne där det var lättare att få klockan att sitta perfekt direkt. Så passformen talar för den gröna som jag tyckte var finast före jag testat både. Tyvärr väntetid på båda.

IMG_4635.jpeg

IMG_4638.jpeg

Sedan en överraskning, attans vad fin och vacker. Eller säger ni?

IMG_4642.jpeg
Den i mitten är finfin!!

Ni som har vita, svarta och andra färger, hur håller de för nötning?
Och hur blir det efter ett slag?
Har aldrig vågat köpa en färgad klocka.
Folding clasp är enl mig ett måste på en fin klocka, så man inte riskerar tappa den då man ta på/av.
Har det på även mina Monaco, Omega DeVille och tiotalet andra. Med metallband, gummi och läder.

På IWC Flieger har jag kroko + folding clasp. Så som den kom från fabrik

Petronas klockan helt klart🤩 får man fråga vilken butik detta va i då petronasmodellerna verkar vara lögn att se i verkliga livet
Petronas är egentligen “online exclusive”,
Men detta var i deras största butik i Dubai, de erbjöd sig tom att leverera modellen till mitt hotell då detta exet var demo.
Ångrar jag inte nappade på det

Hej, fick titta i katalogen för 2023/2024. Spara era slantar för ojoj, det kommer fina saker i 41mm. Det fick jag inte ta foto på. Det fick jag dock göra på dessa vilket för all del är riktigt fina pjäser också:

favoriten: 41mm
IMG_5300.jpeg

Nr2: 44,5mm
IMG_5302.jpeg

Nr3: 44,5mm
IMG_5296.jpeg

Denna är bra men ännu dyrare. Hade jag inte haft någon svart klocka så är det ett riktigt fint val i 41mm.
IMG_5312.jpeg

Jag tar tillbaka min diss av denna. Var faktiskt bättre än jag minns:
IMG_5308.jpeg

Denna gillade jag minst: 41mm:
IMG_5295.jpeg

Hej, fick titta i katalogen för 2023/2024. Spara era slantar för ojoj, det kommer fina saker i 41mm. Det fick jag inte ta foto på. Det fick jag dock göra på dessa vilket för all del är riktigt fina pjäser också:

favoriten: 41mm
IMG_5300.jpeg

Nr2: 44,5mm
IMG_5302.jpeg

Nr3: 44,5mm
IMG_5296.jpeg

Denna är bra men ännu dyrare. Hade jag inte haft någon svart klocka så är det ett riktigt fint val i 41mm.
IMG_5312.jpeg

Jag tar tillbaka min diss av denna. Var faktiskt bättre än jag minns:
IMG_5308.jpeg

Denna gillade jag minst: 41mm:
IMG_5295.jpeg
Petronas är grym, favoriten hos mig är nog den gråa Top Gun (388106)

Har länge suktat efter en IWC, och efter lång tids sökande, samt andra klockor som hamnade i vägen, så landade jag till slut med denna. Sökte efter en pilot, som inte byggde för stort på handleden, och fann till slut Mark XVI. Väldigt nöjd!

För övrigt, togs bilden i stillastående fordon 🙂👍

20230811_195907-01-01.jpeg

Vi pratade gummiarmband för ett tag sedan och jag har vart sugen på de "nya" till Portugieser men priset har gjort mig avvaktande att slå till trots rekommendationerna på att gå original härirån.
Men så släppte Wristbuddysett snyggt premium curved och slog till för att få in känslan....

...hittills så gillar jag det skarpt 👌 . Lite sportigare look för härliga semesterdagar.

IMG_0578.jpg

IMG_0579.jpg

IMG_0571.jpg
IMG_0573.jpg

Tillbaka
Topp