• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

IWC Portuguese…
FullSizeRender.jpeg

Tjena.

Funderar på att införskaffa min första IWC, jag har haft ögonen på iwc under många många år och nu kan det vara dags.

Jag har alltid gillat lite större klockor, dock rätt nyligen gått över till 40-41 mm.

Klockan jag kollar på är en Pilot Chronograph 43.
Ref: IW377714
För det första, ni som kör liknande storlek, hur känns klockorna på armen?
Tillägga skall göras att min sen är blott 17-18 cm.

Jag har hittat en 43 mm från 2021 för cirka 57 000kr, går det att säga något om priset?
Kommer med allt som ingår och skicket är som nytt.

Självklart finns det dyrare och "bättre" modeller men jag får hålla mig till den prislappen just nu.

Hoppas mitt inlägg är ok och att jag kan få lite tips..

Christian

IMG_0445.jpeg

Bilagor

• IMG_0444.jpeg
    IMG_0444.jpeg
    208.1 KB · Visningar: 16
Senast ändrad:
Tjena.

Funderar på att införskaffa min första IWC, jag har haft ögonen på iwc under många många år och nu kan det vara dags.

Jag har alltid gillat lite större klockor, dock rätt nyligen gått över till 40-41 mm.

Jag har hittat en 43 mm från 2021 för cirka 67 000kr, går det att säga något om priset?

Självklart finns det dyrare och "bättre" modeller men jag får hålla mig till den prislappen just nu.

Christian

IMG_0445.jpeg
Vad är referensen?

Känns dyrt. Men gillar du klockan så kör.

Avskyr jämförelsen, men på C24 går de för mellan cirka 60 och 70 beroende på skick och årgång. Utgår från att man kan pruta 10%* på dessa. Så 57 för nämna objekt är väl rätt ok trots allt?

Här på forumet går de säkert för något mindre ska sägas. Men jag har inte undersökt saken i detalj.

*har jag rätt?

Tjena.

Ref: IW377714

Jag har hittat en 43 mm från 2021 för cirka 57 000kr, går det att säga något om priset?

Christian

IMG_0445.jpeg
Hej,

Klart du skall köpa en IWC pilot. Jag tycker dock det är en stor skillnad mot 41mm när det gäller stålvarianten. I keramik kan jag ha 44,5mm. Men 43mm i stål är stort på mig. Den bygger på höjden vilket också märks av när man bär dessa. Min rekommendation skulle definitivt gå mot 41mm med dina handleder. Har själv 17,5-18cm. I titan så kan det vara ok med 43.

Är övertygad att du kan hitta 41mm till ok pris.

Hej,
Bekräftade nyheter som kommer i höst/vinter:

Pilot 41mm - full lume:

Pilot 41mm Chron ”Lake Tahoe” dvs en mindre storlek än 44,5 som är originalet.

Pilot 41mm Chron ”Mojave Desert” dvs har tidigare släppts i 43mm och var då limited till 500st.

Pilot 46mm Timezoner i keramik och woodland grön.

Ett antal AMG modeller, bla en limiterad G-klass klocka. Baserat på Big Pilot.
Full lume släppt. Idag kommer Amg G-klass med bas i big pilot. Två modeller. En i gul och den andra i karbon

Edit: nu finns den andra G-klass modellen på hemsidan:

Senast ändrad:
Service på Portugiser var 11600kr på Nymans = skickades till Munich.
Kollade du runt på andra ställen också? Det är dags för service av min Mark XVI för den har börjat tappa tid och tänkte om du benchmarkade lite.

Vet inte om det är värt att låta någon lite mindre ställe kolla på den? Inga delar på utsidan som behöver bytas i alla fall.

Kollade du runt på andra ställen också? Det är dags för service av min Mark XVI för den har börjat tappa tid och tänkte om du benchmarkade lite.

Vet inte om det är värt att låta någon lite mindre ställe kolla på den? Inga delar på utsidan som behöver bytas i alla fall.
Det går att räkna ut servicepris och beställa frakt via IWCs hemsida, kan vara värt att kolla upp https://www.iwc.com/en/services/service-price-calculator.html

Precis fått hem min första IWC och är galet nöjd. Spanat på denna modell i säkert 10 år men aldrig fått chansen förut så det känns kul att äntligen ha en på armen. Det är en Aquatimer 2000 kronograf från ca 2010. Kvalitetskänslan är sjukt bra och lysmassan är något utöver det vanliga.

68A01C89-12D2-42E0-9060-0E3BF57888B8.jpeg
IMG_5544.jpeg

IMG_7741.jpeg

Ett par dagar in är den största överraskningen djupet på tavlan, på bild ser den ofta lite platt ut men jäklar vad den poppar IRL.

Nytt band påväg, kör nu på ett sailcloth jag hade hemma men det blev lite för sterilt med svart och vitt kan jag tycka. 😀

Definitivt mersmak på IWC! 😅

Köpte ett clasp och band till min IWC, nu när jag fick hem det så väcks det misstanke om eventuellt fejk..

Jag köpte det via en utländsk handlade på Tradera.

Kan något hjälpa mig se om detta är fejk?
IMG_0786.jpeg
IMG_0784.jpeg
IMG_0785.jpeg
IMG_0787.jpeg

Tillbaka
Topp