IWC Portuguese…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är referensen?Tjena.
Funderar på att införskaffa min första IWC, jag har haft ögonen på iwc under många många år och nu kan det vara dags.
Jag har alltid gillat lite större klockor, dock rätt nyligen gått över till 40-41 mm.
Klockan jag kollar på är en Pilot Chronograph 43.
För det första, ni som kör liknande storlek, hur känns klockorna på armen?
Tillägga skall göras att min sen är blott 17-18 cm.
Jag har hittat en 43 mm från 2021 för cirka 67 000kr, går det att säga något om priset?
Kommer med allt som ingår och skicket är som nytt.
Självklart finns det dyrare och "bättre" modeller men jag får hålla mig till den prislappen just nu.
Hoppas mitt inlägg är ok och att jag kan få lite tips..
Christian
Lagt till det.Vad är referensen?
Känns dyrt. Men gillar du klockan så kör.Lagt till det.
IW377714
Känns dyrt. Men gillar du klockan så kör.
Hej,Tjena.
Funderar på att införskaffa min första IWC, jag har haft ögonen på iwc under många många år och nu kan det vara dags.
Jag har alltid gillat lite större klockor, dock rätt nyligen gått över till 40-41 mm.
Klockan jag kollar på är en Pilot Chronograph 43.
Ref: IW377714
För det första, ni som kör liknande storlek, hur känns klockorna på armen?
Tillägga skall göras att min sen är blott 17-18 cm.
Jag har hittat en 43 mm från 2021 för cirka 57 000kr, går det att säga något om priset?
Kommer med allt som ingår och skicket är som nytt.
Självklart finns det dyrare och "bättre" modeller men jag får hålla mig till den prislappen just nu.
Hoppas mitt inlägg är ok och att jag kan få lite tips..
Christian
Full lume släppt. Idag kommer Amg G-klass med bas i big pilot. Två modeller. En i gul och den andra i karbonHej,
Bekräftade nyheter som kommer i höst/vinter:
Pilot 41mm - full lume:
IWC IW3269-05 : Pilot's Watch Automatic Black Aces » WatchBase
Full details and images of the IWC Pilot's Watch Automatic Black Aces (IW3269-05)watchbase.com
Pilot 41mm Chron ”Lake Tahoe” dvs en mindre storlek än 44,5 som är originalet.
Pilot 41mm Chron ”Mojave Desert” dvs har tidigare släppts i 43mm och var då limited till 500st.
Pilot 46mm Timezoner i keramik och woodland grön.
Ett antal AMG modeller, bla en limiterad G-klass klocka. Baserat på Big Pilot.
36 YG var magisk Vad heter referensen?38 i SS och 36 i YG….båda är mkt trevliga pjäser!!
Supernice men upp med ett wristshot!Så blev det till slut en IWC för mig.
Ref: IW377714
Kollade du runt på andra ställen också? Det är dags för service av min Mark XVI för den har börjat tappa tid och tänkte om du benchmarkade lite.Service på Portugiser var 11600kr på Nymans = skickades till Munich.
Det går att räkna ut servicepris och beställa frakt via IWCs hemsida, kan vara värt att kolla upp https://www.iwc.com/en/services/service-price-calculator.htmlKollade du runt på andra ställen också? Det är dags för service av min Mark XVI för den har börjat tappa tid och tänkte om du benchmarkade lite.
Vet inte om det är värt att låta någon lite mindre ställe kolla på den? Inga delar på utsidan som behöver bytas i alla fall.
yes, kollade den tidigare. Det blev 6500kr för vanlig service och tänker att det antagligen går att få ner det priset liteDet går att räkna ut servicepris och beställa frakt via IWCs hemsida, kan vara värt att kolla upp https://www.iwc.com/en/services/service-price-calculator.html
Vill du sälja den så är service hos IWC en kvalitetsstämpel. En lokal urmakare utan rätt delar är tyvärr tvärt om. Dumsnålt att chansa enligt mig. Men helt upp till dig så klart.yes, kollade den tidigare. Det blev 6500kr för vanlig service och tänker att det antagligen går att få ner det priset lite
Jo det får nog helt enkelt bli så. Även fast jag inte planerar att sälja den i alla fall inom ett par år.Vill du sälja den så är service hos IWC en kvalitetsstämpel. En lokal urmakare utan rätt delar är tyvärr tvärt om. Dumsnålt att chansa enligt mig. Men helt upp till dig så klart.
Debut i IWC tråden
Strålande, den är fin och inte allt för vanlig. UTC funktionen är trevligt integrerad. En vintage (snart) timezoner
Debut i IWC tråden