Well, originalet är en stor klocka som är relativt hög. Den märks på armen. Jag har provat den blå Blue Angels på 44mm och den upplevdes som mindre. Personligen tror jag mycket på nya 41mm då jag har 17,5-18cm omkrets. Vissa kommer argumentera att en pilotklocka skall synas, helt rätt, men det blir löjligt om det blir för stort.
Vet ej om du testat keramik klockor tidigare? Det är ett kul och märkligt material. Lätt och klarar små repor väl. Är du försiktigt så kommer du ha en ny klocka länge. Inga hairlines som på stål. Dock är det inte repfritt som många tror. Det går alldeles utmärkt att få repor på och då syns dessa tydligt.
Personligen föredrar jag titan framför keramik. Eller senaste ceratanium blandningen. Men skulle absolut kunna tänka mig att köpa en.
Några bilder: Topgun 44mm mot 41mm i brons.
Också 44mm:
Där den blå passar bra men svart tycks vara större. Dessa är lika Topgun i dimension. Vågar inte skriva exakt lika men det är troligt. Kolla på iwc hemsida.
43mm i titan:
41mm:
Ovan är 41mm och är det närmsta du kan komma 41mm topgun.
Höjden och exakt hur bandhornen kramar om handleden avgör hur klockan känns på armen, vilket inte är lätt att förmedla på bild.