Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken otroligt snygg klocka! Vad är det för ref på denna?Äsch köp en gammal Ingenieur ist
Gissar på 3234, men kan ha felVilken otroligt snygg klocka! Vad är det för ref på denna?
Eller hur Tack! Ref är IW3734Vilken otroligt snygg klocka! Vad är det för ref på denna?
Ok, möjligen inte helt regelrätt eftersom jag inte har någon IWC att posta bild på…
Hade jag haft den hade den varit given att bära på resmålet.
Här i Portofino är watchspotting en baggis, dock inte sett någon Portofino eller annan IWC, mest Rolex i olika former, Sub, GMT, Hulken. Gäsp. Undrar var de kommer ifrån då Rolexbutiken tydligt proklamerade ”Display only, nothing to sell”
Tycker IWC skulle haft en butik här, hittade ingen iallafall.
Bjuder på ett par bilder från en fantastisk plats och dagens Seiko GMT Blåbär medan jag letar efter lämplig Portofino att ropa hem.
Hade inte koll på att det fanns en BP kronograf . SupersnyggUggla fick vara kung för en dag, jag får vara en liten prins varje dag.
I valet och kvalet
Men också minst pirr i magen när jag testa.Ingenieuren är nog trendigast.
Gå på pirr i magen känslan, ska inte underskattas.Men också minst pirr i magen när jag testa.
Möjligen är Ti versionen bättre sen.
Men också minst pirr i magen när jag testa.
Möjligen är Ti versionen bättre sen.
Den var tuff, möjligen tröttnar man?!Hur pesterade den gröna? Bortsett från storleken ser den häftig ut!
Jag förstår väldigt lite av ditt inlägg.Jag skulle posta inlägget här sa , yonsson
Kikuchiyo
Då jag tycker att teckensnitt och utförandet är någorlunda dåligt för att vara en iwc.
Moderatorn, höll inte med och jag tycker som man klart kan se på hur ojämn fördelning mellan bokstäverna och se noga på S , H , OCH MELLANRUMMET MELLAN DESSA BOKSTÄVER, KLART EN REPLICA. Sen säger det sig självt lite ,ingen box /papper
Min åsikt iaf , jag tycker det är otroligt dåligt gjort, vad tycker ni ?
Iwc IW356511
Deploymant clasp även den i guld. Keramisk rotor så lång servicintervall.
År 2014.
Väldigt fint skick på klockan, finns ett märke på baksidan. Armbandet är använt.
Nyservad på Nymans med sedvanlig garanti på 2år. Ingen box/papper.
Gärna byte mot rolex submariner m.m (40mmhttps://klocksnack.se/threads/iwc-portofino-roséguld.179379/ +) eller... https://klocksnack.se/threads/iwc-portofino-roséguld.179379/
Nej , jag försöker inte byta bort någon klocka, den klockan jag länkade till är en klocka här på annons, jag antyder att den inte är äkta, skrev till moderatorn som sa att jag skulle ta frågan till er , han kunde inte avgöra , den klockan som jag jämför med är en autentisk iwc, den som är på annons här på KLOCKSNACK. Diffar otroligt mycket på stämpling och bokstäverna även teckensnittJag förstår väldigt lite av ditt inlägg.
Vad är eventuellt fejk, vems är klockorna och försöker du byta bort en klocka mot en annan i istället för att skapa en annons?!
Edit.
Hävdar du att denna klocka är fejk?
Säljes/Bytes - Pb Iwc portofino roséguld
Pb! För att göra årets tråkigaste månad lite roligare så är öppen för bud och byte! 😀 Då denna skönhet får för lite handledstid öppnar jag upp för byte. Öppen för förslag, pengar upp eller ner! Iwc IW356511 Deploymant clasp även den i guld. Keramisk rotor så lång servicintervall. År 2014...klocksnack.se
Aa zippan , jag hävdar det, av att döma utifrån bilderna och materialet på klockan som är till salu här på KLOCKSNACK.Jag förstår väldigt lite av ditt inlägg.
Vad är eventuellt fejk, vems är klockorna och försöker du byta bort en klocka mot en annan i istället för att skapa en annons?!
Edit.
Hävdar du att denna klocka är fejk?
Säljes/Bytes - Pb Iwc portofino roséguld
Pb! För att göra årets tråkigaste månad lite roligare så är öppen för bud och byte! 😀 Då denna skönhet får för lite handledstid öppnar jag upp för byte. Öppen för förslag, pengar upp eller ner! Iwc IW356511 Deploymant clasp även den i guld. Keramisk rotor så lång servicintervall. År 2014...klocksnack.se
Nej , jag försöker inte byta bort någon klocka, den klockan jag länkade till är en klocka här på annons, jag antyder att den inte är äkta, skrev till moderatorn som sa att jag skulle ta frågan till er , han kunde inte avgöra , den klockan som jag jämför med är en autentisk iwc, den som är på annons här på KLOCKSNACK. Diffar otroligt mycket på stämpling och bokstäverna även teckensnitt
Så det är låset du hävdar är fejk. Inte klockan?Aa zippan , jag hävdar det
Nej , hela klockan, varför skulle man ha ett lås av pläterad guld , med stämplar för att efterlikna riktigt guld om hela klockan är orginal? Då skulle man. Köpa ett riktigt lås. Jag ville bara dela med mig av det jag såg och tycker att det kanske hjälper någon som slipper bli lurad.Så det är låset du hävdar är fejk. Inte klockan?
Som komplement till svaret från @zippanHur är det med IWC nuförtiden? Historiskt sett har de ju använt väldigt mycket ETA-verk, som varit mer eller mindre modifierade.
I takt med de ganska otroliga prishöjningarna man sett från IWC de senaste åren, så borde man kunna förlita sig på att de använder inhouse?
...Men är det så?
Nån som vet vad man skall tycka i den här frågan?
Nya Ingenjören lär knappast bli populär. Har du läst kommentarerna på IWCs Instagram? Å andra sidan kan man hålla nere rabatterna genom att tillverka väldigt få av dem.Tror du att den kommer att bli så het att man bör beställa och lägga handpenning? Undrar om den inte kommer att finnas tillgänglig direkt när de skickas ut till butik.
Då det är min klocka så tänkte jag svara.....Aa zippan , jag hävdar det, av att döma utifrån bilderna och materialet på klockan som är till salu här på KLOCKSNACK.
Sen guld stämpeln med , ser för dåligt ut . Jämfört bägge bilderna , kolla på stilen på skriften , man ser att H :t är alldeles för tjockt, och S:et på hau-s-en är i helt fel typsnitt.
Vart är du och kollar klockor? Alla tre är så klart fina. Jag håller följande rangordning:I valet och kvalet
Ja och tack, är grymt nöjd med denHade inte koll på att det fanns en BP kronograf . Supersnygg
Är det en 43:a? Sneglar lite på att skaffa mig en 41:a på länk (borde verkligen inte när jag nyligen köpt en Mark XX som jag är nöjd med), men kan tycka de ser lite väl tjocka ut. Skulle du säga att den är "topptung"?Petit Prince ikväll, här kommer lite bilder.
Denna klockan är en riktig humör-höjare, ren glädje
41mm sitter bra på mig, den kramar om fint och upplever inte dessa som topptung på läder. Har ej någon på länk. Bandhornen är mer följsamma jämfört med Mark som är mer raka och då ligger klockan mer platt på. Nu har jag ifs inte testat nyaste XX utan har 18 som referens. En kronograf är betydligt tjockare än en Mark så du kommer att uppleva en skillnad. Bästa är att testa.Är det en 43:a? Sneglar lite på att skaffa mig en 41:a på länk (borde verkligen inte när jag nyligen köpt en Mark XX som jag är nöjd med), men kan tycka de ser lite väl tjocka ut. Skulle du säga att den är "topptung"?