• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Datapata

Omega
2-Faktor
image.jpg



Nej färgen poppar lite mer i dagsljus
Grattis! Superfin 👌
Den tavlan alltså 😍
Är finishen lika skarp sin ska skriver?
 
Var på Jarl Sandin idag för att titta efter en Mercedes... 41 Titan Chrono. Fanns inte inne men de skall se om de kan ta in en. Med lite tur kanske de kan få in en med "miami pink"-band, (hoppas hoppas). Var innan tveksam på om 41orna skulle ha för långt från lug till lug för mig, men det visade sig att min 17,5 cm-handled uppenbarligen är väldigt platt så kändes inte som några problem och inget var nära på att hänga utanför.

Vad som däremot var ett problem är att jag testade 41 Chronon i Ceratanium för att få ett hum om storleken, eftersom den har samma spec storleksmässigt och den väckte stort ha-begär, men 155' för en klocka samma urverk som standard- och titan-varianten är svårmotiverat. Det är drygt 50' extra för att få ceratanium istället för vanlig titan.

Som ni andra varit inne på hade de Iingenjören i alla 3 utförande om man hade velat handla.
 

Perra79

Omega
2-Faktor
Jag var på Jarl Sandin för någon vecka sedan och provade ingenjören. Lite besviken att länken som finns till klockan inte passade mina 18,5 cm handleder. Blev alldeles för tight.
 
Är lite kluven. Å ena sidan är jag toknöjd med min Mark XX där jag upplever att IWC varit väldigt lyhörda och gjort många bra justeringar jämfört med tidigare modeller, men å andra sidan känner jag viss skadeglädje när de inte kommer undan med den dramatiska prissättningen på Ingenjören.

Med lite fingertoppskänsla i prissättningen hade åtminstone jag övervägt både ingenjören och ceratanium-chronon om de istället legat kring 100' respektive 120'-130' trots att de har precis samma urverk som billigare modeller.
 
Topp