• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Scipio

Patek
2-Faktor
Finns det någon hyfsat fräsch IWC man kan få för ca 15k i budget?
Typ en portofino (enkel variant)
Du tänker dig en begagnad va? Om det funkar så ska du efter mina filtreringar få upp 272 stycken herrklockor av märket IWC som finns i lager runt om i världen, till ett pris av max 15000 kr.

 

Carez

Cartier
2-Faktor
Nehepp.

För exakt 1 månad sedan så fick jag hem min IWC Spitfire, köpte en Preowned via AD så klockan var testad och fick 1 års garanti.

Igår när en kollega skulle testa klockan, så ser han att lumen lossnat på visaren vid 12ans subdial.

Hur är detta ens möjligt?

Klockan har inga som helst dings utan är i absolut nyskick.

IMG_4476.jpeg
IMG_4477.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Nehepp.

För exakt 1 månad sedan så fick jag hem min IWC Spitfire, köpte en Preowned via AD så klockan var testad och fick 1 års garanti.

Igår när en kollega skulle testa klockan, så ser han att lumen lossnat på visaren vid 12ans subdial.

Hur är detta ens möjligt?

Klockan har inga som helst dings utan är i absolut nyskick.

IMG_4476.jpeg
IMG_4477.jpeg
Tritium kan lossna. När klockan blir äldre blir det sprött. Lämna in den om det är inom garantin så relumar de visaren.
 
Senast ändrad:

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Tritium kan lossna. När klockan blir äldre blir det sprött. Lämna in den om det är inom garantins relumar de visar.
Fast detta är luminova och modellen är inte mer än ett par år gammal. Frågan är valid, hur kan detta hända på en såpass ny klocka och i synnerhet om den inte utsatts för stötar eller dylikt. Och ja, kontakta AD @Carez
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Fast detta är luminova och modellen är inte mer än ett par år gammal. Frågan är valid, hur kan detta hända på en såpass ny klocka och i synnerhet om den inte utsatts för stötar eller dylikt. Och ja, kontakta AD @Carez
Aha, ja jag var inte säker på årsmodell. Trodde den var äldre och isf att inte visarna var korrekta. Är den så pass ny är det märkligt att det händer. Tror det är första gången jag hör om superluminova som lossnar. Inte kul alls men det är bara att gå tillbaka med den.
 

Carez

Cartier
2-Faktor
Tritium kan lossna. När klockan blir äldre blir det sprött. Lämna in den om det är inom garantins relumar de visar.
Klockan är från 2022 så rätt lång garanti kvar.
Dryga är ju att bli av med den på obestämd tid.
Fast detta är luminova och modellen är inte mer än ett par år gammal. Frågan är valid, hur kan detta hända på en såpass ny klocka och i synnerhet om den inte utsatts för stötar eller dylikt. Och ja, kontakta AD @Carez
AD tar såklart tillbaka den för checkup, men dock var dom osäkra på om dom själva fick rätta till det eller om den skulle tillbaka till IWC.


På en klocka för nästan 100 000 kr så skall detta inte ske..
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Klockan är från 2022 så rätt lång garanti kvar.
Dryga är ju att bli av med den på obestämd tid.

AD tar såklart tillbaka den för checkup, men dock var dom osäkra på om dom själva fick rätta till det eller om den skulle tillbaka till IWC.


På en klocka för nästan 100 000 kr så skall detta inte ske..
Jag skulle insistera att den ska till IWC. Nu köpte du den begagnad men det borde vara så att IWC står för garantin och nymans för eventuell reklamationsrätt om det går så långt att du vill häva köpet.
 

martaSM30

Audemars
Var inne och klämde på Ingenieurer igår:
IMG_7508.jpeg

Petroleum i stål med polerade mittlinjer.
IMG_7507.jpeg


Titan,
IMG_7504.jpeg

Helborstad förutom kanterna på länken som var polerade, snyggt.
Det var en positiv överraskning att ha dem bägge i handen, fina byggen som gör sig IRL.
De moderna är ju liite för stora för mig, men så gigantiska är de inte.
IMG_7502.jpeg

Gillar!
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Var inne och klämde på Ingenieurer igår:
IMG_7508.jpeg

Petroleum i stål med polerade mittlinjer.
IMG_7507.jpeg


Titan,
IMG_7504.jpeg

Helborstad förutom kanterna på länken som var polerade, snyggt.
Det var en positiv överraskning att ha dem bägge i handen, fina byggen som gör sig IRL.
De moderna är ju liite för stora för mig, men så gigantiska är de inte.
IMG_7502.jpeg

Gillar!
Instämmer, de var klart över förväntan. Vilket inte ser ljust ut för plånboken 😉
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Var inne och klämde på Ingenieurer igår:
IMG_7508.jpeg

Petroleum i stål med polerade mittlinjer.
IMG_7507.jpeg


Titan,
IMG_7504.jpeg

Helborstad förutom kanterna på länken som var polerade, snyggt.
Det var en positiv överraskning att ha dem bägge i handen, fina byggen som gör sig IRL.
De moderna är ju liite för stora för mig, men så gigantiska är de inte.
IMG_7502.jpeg

Gillar!
Gröna ser väldigt trevlig ut! Stort villhöver…..
 
Topp