Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aquatimer i brons (IW379503)
Sexy!
Villa andra IWC modeller finns i brons?
Så otroligt grym! Tänkt på den varje dag sedan jag fick klämma på den!Storebror är inte så dum heller
![]()
![]()
Jag är inte helt missnöjd med denSå otroligt grym! Tänkt på den varje dag sedan jag fick klämma på den!
Sexy!
Villa andra IWC modeller finns i brons?
Kaliber 30110 sitter väl i Mark XVIII-modellerna så det betyder att det kommer komma 40 mm piloter med inhouse?IW379503 - Aquatimer - Chronograph >Expedition Charles Darwin< (2014)
IW501005 - Pilot's Watch - The Big Pilot's Watch HERITAGE (2017)
Kan säga att det kommer mer i framtiden. Även att IWC framöver kommer fasa ut användningen av ETA 2892/Sellita SW300, även kallad 30110 av IWC.
Så småning om kommer denna ersättas av den nya 82200, som än så länge endast finns i ett urförande, men kommer att modifieras och det kommer bli den nya 82XXX familjen.
ETA 7750 kommer även den fasas ut för den nya 69370/69375 som lanserades 2016.
Kaliber 30110 sitter väl i Mark XVIII-modellerna så det betyder att det kommer komma 40 mm piloter med inhouse?
I IWC:s enklare dykare sitter kaliber 30120. Har du koll på om de också kommer bli inhouse?Korrekt. Sitter i väldigt många olika referenser, men med tanke på att de lanserade första varianten av 82XXX-serien redan imorse i denna:
Klockan är 40.4mm, så att den sitter i samtliga i snarlik storlek och även upp till 42-43 är ganska säkert i framtiden.
![]()
![]()
I IWC:s enklare dykare sitter kaliber 30120. Har du koll på om de också kommer bli inhouse?
Ok. Kul info. Tack!Samma verk egentligen, så samma sak gäller där antagligen.
Vit porto med blå visare har varit länge på listan, men jag fixar inte att Pac Man har ätit halva 6/12an. När man väl har fått hangup så ser det bara fel ut dessvärre...![]()
![]()
![]()
Testade Portoguese idag och blir riktigt sugen på vit tavla med blånade visare. Storleken och den klassiska stilen är optimal.![]()
Om jag lyckas hitta en för 30K kan jag stå ut, eller så väntar jag tills den nya kommer med inhouseverk. Då kanske de har lagat tavlan från brutala bitmärken, men jag håller helt med dig, jag har också undrat hur man kan förstöra en tavla så brutalt.Vit porto med blå visare har varit länge på listan, men jag fixar inte att Pac Man har ätit halva 6/12an. När man väl har fått hangup så ser det bara fel ut dessvärre...
Personligen tycker jag att det är en IWC ikon, men inte perfekt!Om jag lyckas hitta en för 30K kan jag stå ut, eller så väntar jag tills den nya kommer med inhouseverk. Då kanske de har lagat tavlan från brutala bitmärken, men jag håller helt med dig, jag har också undrat hur man kan förstöra en tavla så brutalt.
Ja, det är en ikon som jag gärna vill bära och äga, men den fick stark konkurrens idag av Cartier Tank MC. Jag vill inte välja, jag vill ha båda.Personligen tycker jag att det är en IWC ikon, men inte perfekt!
Du har ju redan en Reverso!? Personligen föredrar jag IWCn!Ja, det är en ikon som jag gärna vill bära och äga, men den fick stark konkurrens idag av Carier Tank MC. Jag vill inte välja, jag vill ha båda.
![]()
![]()
Shhhhhh! Då kan ju Reverson säljas! Typ till mig...Du har ju redan en Reverso!? Personligen föredrar jag IWCn!
Mycket vill ha mer och det mesta stannar som drömmar. Vad som blir verklighet vet jag inte.Du har ju redan en Reverso!? Personligen föredrar jag IWCn!
Den är för stor så släpp den tankenShhhhhh! Då kan ju Reverson säljas! Typ till mig...![]()
Menar du att Tanken är för stor för dig eller Reverson fö stor för mig?..Den är för stor så släpp den tanken![]()
Jag förstår att jag blev svårbegriplig med en bild på Tanken och prata om tanken som pågår i hjärnan.Menar du att Tanken är för stor för dig eller Reverson fö stor för mig?..![]()
Förflyttningen av fokus från ideologi och värderingar till komplexa sakfrågor gör att klockintresset blir otydlig och svårbegriplig för människor som i dag står utanför sfären.svårbegriplig
Vart kunde man köpa den? Den är grym!Grattis till den som köpte denna skönhet idag.![]()
Testade Portuguese idag och blir riktigt sugen på vit tavla med blånerade visare. Storleken och den klassiska stilen är optimal.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, den är väldigt fin. Min favorit-portuguese.Riktigt trevlig med vit tavla och blåa visare!