• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Aquatimer i brons (IW379503)

3BDEB034-DF67-4CE1-ACF8-1BF885E361CE.jpeg

Sexy!

Villa andra IWC modeller finns i brons?

IW379503 - Aquatimer - Chronograph >Expedition Charles Darwin< (2014)
IW501005 - Pilot's Watch - The Big Pilot's Watch HERITAGE (2017)

Kan säga att det kommer mer i framtiden. Även att IWC framöver kommer fasa ut användningen av ETA 2892/Sellita SW300, även kallad 30110 av IWC.
Så småning om kommer denna ersättas av den nya 82200, som än så länge endast finns i ett urförande, men kommer att modifieras och det kommer bli den nya 82XXX familjen.

ETA 7750 kommer även den fasas ut för den nya 69370/69375 som lanserades 2016.

IW379503 - Aquatimer - Chronograph >Expedition Charles Darwin< (2014)
IW501005 - Pilot's Watch - The Big Pilot's Watch HERITAGE (2017)

Kan säga att det kommer mer i framtiden. Även att IWC framöver kommer fasa ut användningen av ETA 2892/Sellita SW300, även kallad 30110 av IWC.
Så småning om kommer denna ersättas av den nya 82200, som än så länge endast finns i ett urförande, men kommer att modifieras och det kommer bli den nya 82XXX familjen.

ETA 7750 kommer även den fasas ut för den nya 69370/69375 som lanserades 2016.

Kaliber 30110 sitter väl i Mark XVIII-modellerna så det betyder att det kommer komma 40 mm piloter med inhouse?

Kaliber 30110 sitter väl i Mark XVIII-modellerna så det betyder att det kommer komma 40 mm piloter med inhouse?

Korrekt. Sitter i väldigt många olika referenser, men med tanke på att de lanserade första varianten av 82XXX-serien redan imorse i denna:
Klockan är 40.4mm, så att den sitter i samtliga i snarlik storlek och även upp till 42-43 är ganska säkert i framtiden.
davinci_01.jpg

davinci_04.jpg

Korrekt. Sitter i väldigt många olika referenser, men med tanke på att de lanserade första varianten av 82XXX-serien redan imorse i denna:
Klockan är 40.4mm, så att den sitter i samtliga i snarlik storlek och även upp till 42-43 är ganska säkert i framtiden.
davinci_01.jpg

davinci_04.jpg
I IWC:s enklare dykare sitter kaliber 30120. Har du koll på om de också kommer bli inhouse?

Vit porto med blå visare har varit länge på listan, men jag fixar inte att Pac Man har ätit halva 6/12an. När man väl har fått hangup så ser det bara fel ut dessvärre...
Om jag lyckas hitta en för 30K kan jag stå ut, eller så väntar jag tills den nya kommer med inhouseverk. Då kanske de har lagat tavlan från brutala bitmärken, men jag håller helt med dig, jag har också undrat hur man kan förstöra en tavla så brutalt.

Om jag lyckas hitta en för 30K kan jag stå ut, eller så väntar jag tills den nya kommer med inhouseverk. Då kanske de har lagat tavlan från brutala bitmärken, men jag håller helt med dig, jag har också undrat hur man kan förstöra en tavla så brutalt.
Personligen tycker jag att det är en IWC ikon, men inte perfekt!

Menar du att Tanken är för stor för dig eller Reverson fö stor för mig?..:)
Jag förstår att jag blev svårbegriplig med en bild på Tanken och prata om tanken som pågår i hjärnan. :) Jag syftade på diskussionen i JLC-tråden om hur stor eller liten en Reverso ska vara. Nu rör jag mig i IWC-tråden så hur ska någon ens ha en chans att begripa mig? Jag ber om ursäkt om det blev rörigt. Rent konkret tog jag det som en köpsignal och jag blev rädd för jag vill inte sälja. Jag gillar min Reverso, men det är inte den enda klockan jag gillar. De flesta som jag gillar, har jag inte och kommer aldrig att köpa, men några till vill jag ha.

Senast ändrad:
Jag budade på:
www.kaplans.se

Gick för 25800kr totalt. Min budget var maxad vid 25. Egentligen 20-22, men IWC är svårt att få tag i under 30 som dessutom har en service gjord i hyfsad närtid.

Letar vidare....

Tillbaka
Topp