Förflyttningen av fokus från ideologi och värderingar till komplexa sakfrågor gör att klockintresset blir otydlig och svårbegriplig för människor som i dag står utanför sfären.
Sorry @stelah men du är av en annan sort![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förflyttningen av fokus från ideologi och värderingar till komplexa sakfrågor gör att klockintresset blir otydlig och svårbegriplig för människor som i dag står utanför sfären.
Sorry @stelah men du är av en annan sort![]()
Hehe bara ett tråkigt/tort skämt ifrån min sida!Har du så snäv bekantskapskrets? Det finns betydligt mer udda människor än jag därute
![]()
Grym interiör.
Bilder från IWC nya butik i Genéve med bl a lounge/bar. Här har svenska AD en del att lära sig av![]()
Gillar också starkt! Har du testat?
Det där är fintKul att man äntligen platsar i den här tråden!![]()
Fick hem ett mörkt brunt Rios Buffelläder i julklapp till Doppelchronon. Sitter som en smäck och mycket bra kvalle.
God fortsättning och Gott nytt år!
![]()
![]()
![]()
Precis det ja. Köpte två. Ett i buffel och ett i helsvart textil/läderundersida.Detta? Fast annan färg då. Funderar på ett till min flygare
http://www.watch-band-center.com/watchstrap-p17649h262s265-Watch-strap-Typhoon-.html
Riktigt trevlig iwc![]()
Grymt Vacker........Jäflar vad jag gillar denna!
![]()
![]()
Precis det ja. Köpte två. Ett i buffel och ett i helsvart textil/läderundersida.
Grymt Vacker........
Tyvärr...får ta ett om ett tag.Har du en bild på det andra? Letar efter ett passande band för min svarta Fliegerchrono.
Tycker nog att den till vänster känns mest harmoniskOch jag blir ordentligt sugen på en Big Pilot.
Vilken tycker ni är snyggare: 5002 (höger) eller 5004?
![]()
5002 är mer klassisk. För mig hade den varit att föredra till min semi-vintage Fliegerchrono pga visarna etc. Men 5004 och 5009 är en bättre klocka totalt sett... Dessutom är 5002 generellt dyrare än 5004 begagnade. Slutsats: Ja 5002 är klassiskt IWC snyggare men vill man ha en sportigare look så är 5004 mer spot on.Och jag blir ordentligt sugen på en Big Pilot.
![]()
5002 är mer klassisk. För mig hade den varit att föredra till min semi-vintage Fliegerchrono pga visarna etc. Men 5004 och 5009 är en bättre klocka totalt sett... Dessutom är 5002 generellt dyrare än 5004 begagnade. Slutsats: Ja 5002 är klassiskt IWC snyggare men vill man ha en sportigare look så är 5004 mer spot on.
IMHO.
JappDet finns några 5002 med 51110 verk.Är dock lite svårare att hitta. Jag antar att du menar att urverket gör 5004 till ett bättre klocka?
Vad är reffen på dem?Det finns några 5002 med 51110 verk.Är dock lite svårare att hitta. Jag antar att du menar att urverket gör 5004 till ett bättre klocka?
Vad är reffen på dem?
5002 skulle jag rösta på. Mer klassisk.Och jag blir ordentligt sugen på en Big Pilot.
![]()
Så jävla snygg.IWC har många fina ur. Dock liite dyra men vad jag förstått väldigt hög kvalitet.
Två IWC jag kan "tänka" mig (lånade bilder)
http://www.iwc.com/en/news/iwc-scha...on-to-mark-the-start-of-the-volvo-ocean-race/
![]()
Costeu dykaren;
![]()