Otroligt vacker klocka!Lättläst tavla. Bra när man närmar sig medelåldern...
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Otroligt vacker klocka!Lättläst tavla. Bra när man närmar sig medelåldern...
![]()
Shit va snygg den vart på gummi!Ingy 323902 är tramsigt bra!
![]()
![]()
![]()
![]()
Grattis! Bra val, hade gjort detsamma.Det blev prinsen som fick följa med hem.
Titan gav en lite för lätt känsla tycker jag. Annars grymt cool.
Svarta tavlan, med de mattsvarta visarna, gör klockan stramt snygg. Riktigt klassiskt. Men den känns för vanlig. Sinn finns för 1/5 av priset. Och svart urtavla har jag redan några av. Efter en del vånda så blev det ej den.
Den limiterade föll mig inte i smaken.
Le Petit Prince. Färgen på tavlan är helt underbar. De vita visarna lyser upp, mer än förväntat. Svår att fånga på bild. Skall ta ett foto i dagsljus. Länken är i mitt tycke finast borstad, men här är den blandad som Stelah skriver ovan. Funkar även det. Får se om det är en vanesak. Kan bekräfta att den sitter skönt.
Mer fakta:
https://www.hodinkee.com/articles/the-iwc-mark-xviii-2
![]()
Förutom som klockstöd? Käkade upp den efter fullgjort jobb som statistDu vet väl vad du kan göra med bananer?
Ja den är helt underbar och ska försöka behålla den ett tag tillHade också en sån, vet inte riktigt varför jag sålde den, suktar efter en varje gång jag ser bilder på den postas här. Nästintill en perfekt klocka i min mening.
Snygg, IWCs borstade klockor slits snyggt, dom får en trevlig lyster som gör att man överser med ev dings och repor.Hade också en sån, vet inte riktigt varför jag sålde den, suktar efter en varje gång jag ser bilder på den postas här. Nästintill en perfekt klocka i min mening.
Förstår inte varför dom använder så mjukt stål
Läste lite snabbt och Rolex använder ju 904L stål medans IWC använder 316L.Har också klurat på det då min 3239 är mycket känsligare för repor och små dings mot tex en Rolex sub.
Frank säljer IWC, nyhet för mig.
Gillar den handlarn.
Frank?Frank säljer IWC, nyhet för mig.
Gillar den handlarn.
Han säljer Ur.
http://www.goerter.de/IWCFORUM/MARK XII SE_English.pdfEn Mark XII utan att det står på tavlan. Vad beror det på? Servicetavla?
![]()
Det förstår jag... Stad? Ort? By?Han säljer Ur.
Franks Ur i Stockholm.Det förstår jag... Stad? Ort? By?
TackFranks Ur i Stockholm.