Den släpptes i måndags så borde inte vara slut. 1500 ex är hyfsat många...
Tack! Då borde några ADs få in den.
På USA-sidan är det ett mystiskt meddelande om att de är slut, men inte på europeiska.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den släpptes i måndags så borde inte vara slut. 1500 ex är hyfsat många...
Hur lång tid tar ett sådant arbete lite ungefär?Klart, nya tryckknappar, krona, vridring, glas, band och lite verkdelar så är den välmående igen!
![]()
![]()
Har dom haft den i lager eller har den bara inte kommit till USA-lagret än? Frakten från Schweiz till USA kanske tar några dagar...Tack! Då borde några ADs få in den.
På USA-sidan är det ett mystiskt meddelande om att de är slut, men inte på europeiska.
![]()
Hur lång tid tar ett sådant arbete lite ungefär?
Ett sånt band, eller liknande, skulle jag vilja ha (till en annan klocka). Någon som vet var man bord leta?![]()
Tyckte den vara riktigt bra.
Jag tror Krons beställde Mark XVIII Laureus på SIHH, gissar på att de får minst 1.Tack! Då borde några ADs få in den.
![]()
Tror att det har att göra med att företaget öronmärkt ett visst antal för varje marknad. Kul för IWC-entusiasten i Sverige att det fortfarande är lågkonjunktur i EuropaTack! Då borde några ADs få in den.
![]()
Bra att de äntligen lärt sig att datumfönstret inte ska vara i vitt (när urtavlan är blå/svart).![]()
Tyckte den vara riktigt bra.
Jag förstår att man kan reta sig på det men i vissa fall funkar det bra, tycker jag. Flieger UTC, t.ex., känns helt rätt med svart tavla och vit skiva för datum och UTC. Jag tycker det bidrar till läsbarheten att UTC-skivan är vit, och svart datumskiva skulle då se märkligt ut.Bra att de äntligen lärt sig att datumfönstret inte ska vara i vitt (när urtavlan är blå/svart).
Trodde 3714 redan slutat tillverkas?Fick tillfälle att prova den nya/kommande Portugieser-kronografen. Initialt begränsad utgåva 2000st av varje färg som en del av 150å-jubileumsutgåvorna. Nytt inhouseverk baserat på de som sitter i de nya Ingenieur-kronograferna, så jag antar att 3714 så småningom kommer att fasas ut och ersättas med dessa 3716. Någon bråkdel av en mm tjockare, glasbaksida, endast $200ish högre listpris jfr nuvarande 3714.
Om man gillar porslinliknande tavlor med målade index är jubileumsmodellen mumma.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Trodde 3714 redan slutat tillverkas?
Några mm tjockare får man ju ta med IWC, priset för inhouse-verk![]()
UTC-skivan ska definitivt vara vit, det håller jag med om. Kanske bäst att köra konsekvent med vit datumskiva då iof.Jag förstår att man kan reta sig på det men i vissa fall funkar det bra, tycker jag. Flieger UTC, t.ex., känns helt rätt med svart tavla och vit skiva för datum och UTC. Jag tycker det bidrar till läsbarheten att UTC-skivan är vit, och svart datumskiva skulle då se märkligt ut.
Trodde 3714 redan slutat tillverkas?
Några mm tjockare får man ju ta med IWC, priset för inhouse-verk![]()
3714 tillverkas fortfarande, men som sagt, mkt troligt att den övergår i 3716, förmodligen nästa år då jubileumsvarianten tydligen inte levereras förrän i oktober.
Köpte själv denna häromdagen:Ett sånt band, eller liknande, skulle jag vilja ha (till en annan klocka). Någon som vet var man bord leta?
Kolla thewatchboys.com. Hade ett likande till en Mark XVIII och var väldigt nöjd. Exakt samma passform som original IWC bandEtt sånt band, eller liknande, skulle jag vilja ha (till en annan klocka). Någon som vet var man bord leta?
Inte värt det i min meningFasiken måste ta tag i det hör med länk till min Silberpfeil!, chronograph racer gör sig så bra på länkoch länken e dundersnygg, men 18 loppor, jaja det är ju en rejäl länk så det får det väll va värt då!
![]()
18 000 kr är mycket pengar men länken är grym. Den håller AP och VC-klass.Fasiken måste ta tag i det hör med länk till min Silberpfeil!, chronograph racer gör sig så bra på länkoch länken e dundersnygg, men 18 loppor, jaja det är ju en rejäl länk så det får det väll va värt då!
![]()
Japp mycke! Tycker hela klockan definitivt håller AP och VC klass! Vet dock inte va deras länkar går för!18 000 kr är mycket pengar men länken är grym. Den håller AP och VC-klass.
Har du tändstickor som armar? Ser bedrövligt utFick tillfälle att prova den nya/kommande Portugieser-kronografen. Initialt begränsad utgåva 2000st av varje färg som en del av 150å-jubileumsutgåvorna. Nytt inhouseverk baserat på de som sitter i de nya Ingenieur-kronograferna, så jag antar att 3714 så småningom kommer att fasas ut och ersättas med dessa 3716. Någon bråkdel av en mm tjockare, glasbaksida, endast $200ish högre listpris jfr nuvarande 3714.
Om man gillar porslinliknande tavlor med målade index är jubileumsmodellen mumma.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Den ser fin ut och allt verkar med. Be gärna om en bild på certet så du ser att det är ifyllt och att serienumret överensstämmer med klockans.Sugen på en Portuguese, vad tror ni om denna? https://www.chrono24.se/iwc/portuguese-chrono-black-iw3714--id7825462.htm
Väldigt bra pris för en nästan ny (2017). Har en likadan och den är grym.Sugen på en Portuguese, vad tror ni om denna? https://www.chrono24.se/iwc/portuguese-chrono-black-iw3714--id7825462.htm
Har du tändstickor som armar? Ser bedrövligt ut![]()
Näe. Big date/month i sub-fönster som inte verkar göra något speciellt?Ingenieur Perpetual Calendar Digital Date-Month, ny limiterad modell - ja tack!
![]()