Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan hålla med. Lite begränsad med 30 minVad är poängen med 30 min chrono? Varför just 30 och inte 60?
Lättare att se exakt vilken tid det är skulle jag tro. Tex är det 13 eller 14 minuter syns bättre på ett 30-register än ett 60.Vad är poängen med 30 min chrono? Varför just 30 och inte 60?
Något jag tänkt på med den modellen är kronan, tycker inte du att kronan är lite väl udda i förhållande till den väldigt smala och diskreta formerna på klockans yttre? Kronan ser gigantisk ut jämfört med bandhornen exempelvis.Jag vill bli med IWC.. Någon gång under året iaf.. Prova denna idag.![]()
Kronan är ju grejen med Big Pilot-modellerna. Det är sådana detaljer som gör att det inte blir en ointressant klocka och att det är ”true” till sitt ursprung.Något jag tänkt på med den modellen är kronan, tycker inte du att kronan är lite väl udda i förhållande till den väldigt smala och diskreta formerna på klockans yttre? Kronan ser gigantisk ut jämfört med bandhornen exempelvis.
En ren gissning. Det kanske blir svårt att läsa av om man har 60 min på en så liten tavla? Och halvtimman kan man nog hålla ordning på ändå (om man inte har en liten tavla som visar det)?Vad är poängen med 30 min chrono? Varför just 30 och inte 60?
Något jag tänkt på med den modellen är kronan, tycker inte du att kronan är lite väl udda i förhållande till den väldigt smala och diskreta formerna på klockans yttre? Kronan ser gigantisk ut jämfört med bandhornen exempelvis.
Allt har sin förklaring, alldeles för dåligt inläst på IWCs historik. Kul att få lära sig något nytt.Formen kommer ifrån klockans historik.
Nej men som andra också skriver, kronan hör verkligen ihop med klockans DNA. Men jag håller med, klockan är ju stor som en sommarstuga så den kräver din bärares handled!Något jag tänkt på med den modellen är kronan, tycker inte du att kronan är lite väl udda i förhållande till den väldigt smala och diskreta formerna på klockans yttre? Kronan ser gigantisk ut jämfört med bandhornen exempelvis.
Min första IWC, måste säga att jag är väldigt imponerad hittils
![]()
TackarVad är det för ref på den nu igen? Riktigt snygg.
"några av mina"!![]()
![]()
![]()
Lägger upp bilder på några av mina - vintage och nyare blandat.![]()
Snyggaste Aquatimern som gjorts. Ångrar mig så djupt att jag sålde den.Klart, nya tryckknappar, krona, vridring, glas, band och lite verkdelar så är den välmående igen!
![]()
![]()
Snyggaste Aquatimern som gjorts. Ångrar mig så djupt att jag sålde den.
Har du inget problem med gummi som lossnar?
![]()
Tyckte den vara riktigt bra.
Den släpptes i måndags så borde inte vara slut. 1500 ex är hyfsat många...Den skulle man vilja ha...missat den helt och nu slut?
![]()
![]()
![]()
Riktigt fin, grattis till den!Klart, nya tryckknappar, krona, vridring, glas, band och lite verkdelar så är den välmående igen!
![]()
![]()