• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Affe

Una vida loca
2-Faktor
855550BC-6911-473A-BAC2-B9947A38C55B.jpeg
 

sir alex

Panerai
Något jag tänkt på med den modellen är kronan, tycker inte du att kronan är lite väl udda i förhållande till den väldigt smala och diskreta formerna på klockans yttre? Kronan ser gigantisk ut jämfört med bandhornen exempelvis.
Kronan är ju grejen med Big Pilot-modellerna. Det är sådana detaljer som gör att det inte blir en ointressant klocka och att det är ”true” till sitt ursprung.
 

SIRdavid

Panerai
Något jag tänkt på med den modellen är kronan, tycker inte du att kronan är lite väl udda i förhållande till den väldigt smala och diskreta formerna på klockans yttre? Kronan ser gigantisk ut jämfört med bandhornen exempelvis.
Nej men som andra också skriver, kronan hör verkligen ihop med klockans DNA. Men jag håller med, klockan är ju stor som en sommarstuga så den kräver din bärares handled!
 
Topp