• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Zingo

Rolex
Ingenieur Perpetual Calendar Digital Date-Month, ny limiterad modell - ja tack!
A06E9A1C-C71B-401F-AB12-528F1BFF5AC2.jpeg
Den ser tjock ut. o_O
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Jag är lite sugen på att testa länk till min 325105. Hur får man tag på en sådan? Det finns en på C24 som ska passa 3251 men är det samma till alla? Dessutom vill de ha 14.500 för den, men det kanske är vad man får vara beredd på. Kanske enklast att fråga Nymans...

Edit: Nymans kan fixa fram en för ungefär samma runda summa.
 
Senast ändrad:

uprof

Cartier
2-Faktor
Konstruktionen är inte speciellt väl genomtänkt, den har väldigt ofta problem och måste på garantiservice, 24h disken glappar fram och tillbaka och kan inte justeras.
Datumringens centrering går heller inte att justera alls om datumet inte är centrerat helt i datumrutan.

Sen är den förjävlig att sätta ihop.
OK! Då får man hålla tummarna :nailbiting:
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Konstruktionen är inte speciellt väl genomtänkt, den har väldigt ofta problem och måste på garantiservice, 24h disken glappar fram och tillbaka och kan inte justeras.
Datumringens centrering går heller inte att justera alls om datumet inte är centrerat helt i datumrutan.

Sen är den förjävlig att sätta ihop.
Blev lite fundersam då jag har försökt läsa allt jag hittat på nätet om 3251 och inte förut sett något om de problem du nämner. Hur många av de du servat har haft problemen, på ett ungefär? Jag menar inte att ifrågasätta utan är bara nyfiken på hur utbredda dessa problem är.
 
Blev lite fundersam då jag har försökt läsa allt jag hittat på nätet om 3251 och inte förut sett något om de problem du nämner. Hur många av de du servat har haft problemen, på ett ungefär? Jag menar inte att ifrågasätta utan är bara nyfiken på hur utbredda dessa problem är.

Det är inte något så mycket slutkunder får se då det är ett problem att få det fungerande från första början. Jag har servat kanske 10-15st senaste året, många av dem har krånglat.
Att söka på nätet kommer inte komma särskilt långt inom urmakeri, då 99% finns i böcker eller i praktiskt lärande.

Modulen i sig är gammal, relativt ouppdaterad och har toleranser som är allt för grova. Strular något med den så går det inte att justera, den delen måste bytas ut även om den till synes är i gott skick.
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Det är inte något så mycket slutkunder får se då det är ett problem att få det fungerande från första början. Jag har servat kanske 10-15st senaste året, många av dem har krånglat.
Att söka på nätet kommer inte komma särskilt långt inom urmakeri, då 99% finns i böcker eller i praktiskt lärande.

Modulen i sig är gammal, relativt ouppdaterad och har toleranser som är allt för grova. Strular något med den så går det inte att justera, den delen måste bytas ut även om den till synes är i gott skick.
Då är jag med. Tack!

Edit: Det där med att köpa Rolex för att impa på bilhandlare och IWC för att impa på urmakare verkar inte stämma med 3251 då :)
 
Senast ändrad:

Back

Vacheron
2-Faktor
1430C657-974C-4050-971A-F9CA1FD84848.jpeg
IWC reklam för Ingenieur Chronograph, sitter inte klockan väldigt märkligt på handleden, rätt slarvigt av IWC, blir inte direkt sugen på denna modell när passformen verkar helt off
Reklam-miss minst sagt då det ser ut som det är lite för mycket luft mellan klocka och handled. Tror dock inte att det är något fel på passformen - prova!
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Reklam-miss minst sagt då det ser ut som det är lite för mycket luft mellan klocka och handled. Tror dock inte att det är något fel på passformen - prova!
Ja, väldigt slarvigt att de inte bemödat sig korta länken innan bilden tas. Gillar nog Old school Ingenieur mycket mer än de nya
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Bradley Cooper blir ny global spokesperson för IWC i ny kampanj
8115EDBF-F700-4A6A-9A6B-9F4F8CBE3F68.jpeg


Känns som att detta koncept känns ”lagom” inspirerat av ett annat klockmärke med aviation profil :shifty::shifty::shifty:
371393D9-48A9-40A5-B472-3B52C5A60654.jpeg
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Jag är lite sugen på att testa länk till min 325105...

Är i valet och kvalet. Ni som vet, är det ett problem att de här länkarna saknar micro adjustment? Jag har en Certina som saknar, och den är svår att få till som jag vill (letar halvlänk), medans GMT II gick att få helt perfekt med mikrojusteringen i låset.
 
Topp