Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken modell?Hej! Någon som har ett svart läderarmband liggande till portuguese?
Grymt snygg!Denna är en intressant nyhet. Visades inte på SIHH men kommer tillverkas i 500 ex, oklart för vilken marknad om det är någon specifik.
Specs: 39.75mm x 11mm
Kaliber 82200, nytt automaturverk som endast haft en variant på marknaden hittills i Aquatimer IW3410 dock som 82110, som gjordes endast i 250 ex för ett samlarforum.
82XXX är INTE en bas på 80110, vilket många verkar ha trott hittills.
![]()
Aquatimer IW3410:
![]()
Denna är en intressant nyhet. Visades inte på SIHH men kommer tillverkas i 500 ex, oklart för vilken marknad om det är någon specifik.
Kaliber 82200, nytt automaturverk som endast haft en variant på marknaden hittills i Aquatimer IW3410 dock som 82110, som gjordes endast i 250 ex för ett samlarforum.
![]()
Aquatimer IW3410:
![]()
Trevligt att se under 40mm. Mycket i den stilen brukar ju vara med Unitas-verk (6498-1) och runt 42.Denna är en intressant nyhet. Visades inte på SIHH men kommer tillverkas i 500 ex, oklart för vilken marknad om det är någon specifik.
![]()
Aquatimer IW3410:
![]()
Trevligt att se under 40mm. Mycket i den stilen brukar ju vara med Unitas-verk (6498-1) och runt 42.
Tänkte mer på andra tillverkare som har Marine-style (tourby, stowa, archimede mfl). Även dornblüth är ju stora även om andra verk.Inte från IWC då de aldrig använt Unitasverk!
Dock så har de kaliber 98XXX som i grunden är ett Piaget-verk.
Verkligen fantastisk, vattnas i min ingenjörsmunIngenieur Perpetual Calendar Digital Date-Month, ny limiterad modell - ja tack!
![]()
Inte från IWC då de aldrig använt Unitasverk!
Dock så har de kaliber 98XXX som i grunden är ett Piaget-verk.
Du menade säkert kal. 62060 som är Piaget i grunden. 98XXX är väl IWC in-house. Mina 5703 och 5448 har dessa två.
![]()
![]()
![]()
![]()
Du menade säkert kal. 62060 som är Piaget i grunden. 98XXX är väl IWC in-house. Mina 5703 och 5448 har dessa två.
![]()
Nice try my friend!
IW62060 är ett Piaget 430P ja, men IWC's 98XXX är idag ett manufakturverk, som i grunden designades för väldigt länge sedan av Piaget.
Så verket tillverkas till 100% av IWC idag, men är ett omfinisherat men relativt oförändrat äldre verk från Piaget. Vad grundkalibern från Piaget heter är inte information jag kan/får ge ut då det inte är ett verk som Piaget någonsin använt själva utan endast sålt vidare till andra företag.
I dagsläget så är det endast IWC som har dessa.
5703:an var riktigt fin. Inte så vanlig att se.
Vilken cool och lättläst presentation av UTC/GMT tiden.IWC UTC.
![]()
![]()
![]()
Vilken cool och lättläst presentation av UTC/GMT tiden.
Denna är en intressant nyhet. Visades inte på SIHH men kommer tillverkas i 500 ex, oklart för vilken marknad om det är någon specifik.
Den är värd mer handledstid.Tackar! Är den som har coolaste UTC/GMT komplikationen i min samling iaf! En klar favorit trots att den inte får den handledstid den förtjänar...
Grymt skön Portuguiser!Du menade säkert kal. 62060 som är Piaget i grunden. 98XXX är väl IWC in-house. Mina 5703 och 5448 har dessa två.
![]()
![]()
![]()
![]()
Och med T-dail. Det är coolt. Vad menas med dubbelkronograf? Är det som jag tror att det går att hålla två tidtagningar igång samtidigt? Hur funkar det i praktiken på den där och hur lång tid kan den dubbla? Inte 24 h väl? Grattis! Den är fin.IW3713. Frågor på det?
![]()
Tack! Den är lysande IMHO. Doppelchrono är helt enkelt en splitsekund eller rattrapante. Dvs kronografen har 2 sekundvisare. När man aktiverar rattrapantefunktionen med tryckknappen på vänster sida stoppar en av visarna och den andra fortsätter. På så vis kan man mäta upp till en minuts skillnad, no moreOch med T-dail. Det är coolt. Vad menas med dubbelkronograf? Är det som jag tror att det går att hålla två tidtagningar igång samtidigt? Hur funkar det i praktiken på den där och hur lång tid kan den dubbla? Inte 24 h väl? Grattis! Den är fin.
Grymt snygg klocka hat varit påväg att köpa en ett flertal gånger men är lite osäker på om länken kommer att kännas klumpig? Har subc i dagsläget, hur upplevs länken?Härligt med vårkänslor
Är verkligen skitnöjd med den här klockan.
Inte varit flippsugen sedan den anlände för ett år sedan och det är det bästa betyg en dinka kan få.
![]()
Riktigt fina pjäser !Perfekt duo? IW5004 och IW3713.
Hade helst haft en IW5002 iofs...
![]()